معصومه ابتکار:

ایستادگی مردم در برابر مشکلات/ ادامه فعالیت جامعه‌ای پویا و مبارز

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد نشان می‌دهد جامعه‌ای زنده، پویا و مبارز هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در نشست با زنان کارآفرین استان با بیان اینکه مردم با تمام سختی و مشکلات در صحنه ایستاده اند، گفت: فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد نشان می‌دهد جامعه‌ای زنده، پویا و مبارز هستیم.

او افزود: مبارزه برعلیه جهل، نادانی و سرگردانی وجود دارد و دولت زمینه ساز فعالیت‌های مدنی و بالقوه شدن سرمایه عظیم اجتماعی را فراهم کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت باید زیرساخت‌های بالقوه شدن ظرفیت‌ها را فراهم کند، گفت: اگر رویه‌ها و سیاست‌هایی وجود دارد که اجازه فعالیت به تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نمی‌دهد باید جلوی آن را گرفت.

ابتکار افزود: اگر بخش اقتصادی نیاز به حمایت دارد باید حمایت‌های لازم را به عمل آورد و دولت در این راستا تلاش و برنامه و دارد.

او گفت: تغییر چهره استان در حوزه اشتغال، کشاورزی، صنعت، تولیدات، گردشگری نیازمند برنامه محوری است.

فعالیت ۲۵ سمن حوزه زنان و خانواده در مازندران

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در نشست تخصصی بانوان فعال و فرهیخته مازندران با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: ۲۵ سازمان مردم‌نهاد حوزه زنان و خانواده در مازندران فعالیت می‌کنند.

او افزود: ۴۴ درصد از هیات مدیره سازمان‌های مردم‌نهاد در مازندران زن و ۸۰ درصد خانه‌دار هستند.

استاندار مازندران  با بیان اینکه دوره طلایی برای اجرای برنامه‌های حوزه زنان و خانواده را در اختیار داریم، گفت: در قالب لوایح و تصویب قانون، دولت در صدد رفع مشکلات حوزه بانوان است.

حسین‌زادگان نداشتن شرکت بزرگ هلدینگ سرمایه‌گذاری از معضلات مازندران دانست و افزود: اکنون با مشارکت صد نفر در حال راه اندازی این شرکت هستیم.

او با بیان اینکه دولت در این زمینه کمک کرده و در خرید بخشی از سهام مشارکت می‌کند، گفت: به این ترتیب خلا نداشتن شرکت بزرگ در استان رفع می‌شود.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی مازندران درباره برندسازی در استان اقداماتی انجام داده است، افزود: با برندسازی می‌توان بخشی از مشکلات اقتصادی را رفع کرد.

شرکت در جلسه زنان فعال و بازدید از یک کارگاه تولید سفال و بازدید از زندان زنان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری به مازندران است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار