مراسم خوانش و معرفی کتاب "به سفارش مادرم" در مشهد برگزار شد

مراسم خوانش و معرفی کتاب «به سفارش مادرم» در آستانه اربعین حسینی با حضور نویسنده کتاب در کتابخانه مرکزی امام خمینی (س) مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مراسم خوانش و معرفی کتاب گفت: کتاب «به سفارش مادرم» کتابی بسیار ارزشمند و خواندنی از سفر اربعین است که توسط نویسنده‌ای از نسل جوان با برداشت‌هایی مبتنی بر حس واقعی خود از حضور در پیاده روی اربعین نوشته است. مطالعه این کتاب برای کسانی که به هر دلیلی از فیض حضور در پیاده روی اربعین جا مانده اند شوق حضور در این پیاده روی عظیم و جهانی را بیشتر می‌کند.

 او  تصریح کرد: ۲۳ روایتی که در کتاب از خاطرات سفر اربعین قید شده است زیباترین برداشت‌های یک جوان از سفر اربعین است که خود نیز حضور در مراسم پیاده روی اربعین را مدیون سفارش‌های مادر می‌باشد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نگاه به حادثه عظیم پیاده روی اربعین را از منظر بین المللی و گسترش ارتباطات و دوستی‌های بین المللی حائز اهمیت دانست و ادامه داد: گسترش فعالتی‌های جهانی و ارتباط بین المللی بین شیعیان و جهان غیر شیعی یکی از ویژگی‌های عصر ظهور است.

حجت الاسلام سبزیان با بیان اینکه این کتاب به عنوان کتاب مناسک پیاده روی اربعین, مناسب  جوانان است افزود: نگاه لطیف و جوان پسند و تالیف کتابی ارزشمند مطمئنا حاصل نگاه ویژه امام حسین (ع) است و در نگارش این کتاب نیز قطعا لطف سیدالشهدا شامل حال نویسنده شده است و به همین خاطر این کتاب و تلاش نوینده در تالیف این اثر ماندگار خواهد بود.

بی بی طاهره طهماسبی، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) و اربعین حسینی گفت: از اینکه توفیق حضور در جمع اهالی کتاب و علاقه‌مندان در جلسه خوانش و معرفی کتاب با موضوع اربعین حسینی به کتاب و کتابخوانی حاصل شد خوشحال هستم.

او تصریح کرد: قطعا این جلسات که در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود بخشی از عناصر زندگی اجتماعی از جمله توسعه فرهنگی را در بر می‌گیرد و این امر شایسته تقدیر است.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: افراد زیادی در نگارش یک کتاب و انتقال تجربیات و مفاهیم مختلف در قالب کلمات نقش دارند و مسلما وقت و زمانی که در این مسیر گذاشته می‌شود ارزشمند است,کتاب «به سفارش مادرم» از این حیث که نویسنده مخاطب تمام مطالب کتاب را خطاب به مادر خود بیان کرده است از دیدگاه حوزه خانواده و بانوان استانداری حائز اهمیت است.

او در ادامه با اشاره به برگزاری سلسه جلسات خوانش و معرفی کتاب با حضور نویسندگان گفت: برگزاری این نشست‌ها در دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی استان با توجه به نویسندگاه و صاحبان اثر آن دستگاه درمناسبت‌های مختلف نیز می‌توان اثربخش و تاثیر گذار باشد.
 

پیاده روی اربعین, تماشا‌هایی از جنس باور و اعتقاد


احسان حسینی نسب، نویسنده کتاب «به سفارش مادرم» نیز در ادامه این مراسم گفت: من همواره در سفر هستم و ازهر موقعیتی برای بهره مندی از کسب تجربیاتی که در سفر بدست می‌آید استفاده می‌کنم که درباره قسمتی از این سفر‌ها و تجربیات آن به صورت خاطره یا به صورت تالیف کتاب مطلب می‌نویسم.

او تصریح کرد: به عنوان یک شهروند و انسان بر این باور هستم که انسان برای تماشا کردن به دنیا آمده است و اگر در طول زندگی خود از موهبت تماشا کردن بهره‌مند نشویم به یک جغرافیای کوچک محدود می‌شویم و رشد نخواهیم کرد و به وسیله تماشا می‌توانیم مساحت زندگی خود را بیشتر کنیم.

نویسنده کتاب در پیاده روی بزرگ اربعین را نیز یک تجربه از تماشا خواند و گفت: تماشا محدود به موقیعت‌های جغرافیایی نیست و باور‌های ما را نیز شامل می‌شود و پیاده روی اربعین نیز از همین تماشا‌های از جنس باور و اعتقاد است و مهمترین گذاره‌ای که ما را به این تماشا فرا می‌خواند امام حسین (ع) است.
 
او ادامه داد: کتاب «به سفارش مادرم» کتابی است که یکی از تماشهای بی نظیر دنیا را روایت کرده است که به لطف سفارش مادر حاصل شده است و هر کس در این راهپیمایی شرکت نکرده است فرصت دیدن یک اتفاق بی نظیر و یک تماشای متفاوت را دست داده است.
 
این مراسم با حضور بی بی طاهره طهماسبی، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی؛ حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و احسان حسینی نسب و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
 
انتهای پیام//ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.