برپایی ۲۰ موکب و امکان اسکان ۸ هزار نفر در قصرشیرین

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات اسلام‌آباد غرب گفت : این شهرستان با برپایی ۲۰ موکب و امکان اسکان ۸ هزار نفر در حسینه‌ها، مساجد و اماکن دولتی، پذیرای زوار اربعین حسینی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،قدرت نجفی رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات اسلام‌آباد غرب گفت : مردم استان کرمانشاه از دیرباز میزبانان خوب و شایسته‌ای برای زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ائمه معصومین بوده‌اند و این توفیقی بزرگ است که شامل حال هم استانی‌های عزیزمان در استان کرمانشاه شده است.

او گفت : مردم شهر شهیدان مرصاد، امسال همچون سنوات گذشته میزبان زائران اربعین حسینی هستند، با این تفاوت که به لطف خداوند متعال و عنایت ائمه اطهار و پیگیری مسؤولان، امسال مرز خسروی که یک مرز بین‌المللی و نزدیک‌ترین مرز به کشور عراق است، بازگشایی شده و این توفیق خدمتگزاری به زوار اربعین حسینی را برای مردم این خطه مضاعف کرده است.

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات اسلام‌آباد غرب گفت: همین موضوع سبب شده که مردم این شهرستان از دونقطه پذیرا و میزبان زوار باشند؛ یک نقطه از طرف اسلام‌آباد غرب به مرز خسروی و نقطه دیگر از شهر حمیل به سمت مهران است و این مهم موجب شده که تعداد موکب‌های مردمی به ۲۰ موکب برسد.

نجفی گفت: اولین جلسه شورای اداری ستاد اربعین شهرستان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی در راستای پذیرایی هرچه بهتر در محل فرمانداری برگزار و وظایف کمیته تخصصی در قالب پنج کمیته اسکان، بهداشت و درمان، زیرساخت و پشتیبانی، تبلیغاتی و فرهنگی مشخص و جمعا هفت جلسه در راستای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی برگزار شده است.

او با بیان اینکه تمامی امکانات رفاهی و تغذیه‌ای از طرف مواکب مردمی در راستای پذیرایی از زوار اربعین حسینی فراهم است، افزود: در قالب ۲۰ موکب رفت و برگشت از طرف مردم شریف و ولایتمدار شهر شهیدان مرصاد به‌علاوه امکان اسکان ۸ هزار نفر در حسینه، مساجد و اماکن دولتی که ظرفیت اسکان را دارند باهماهنگی با اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی فراهم شده است و در حال حاضر شبانه به ۲ هزار نفر زائر اربعین حسینی اسکان داده می‌شود و ازلحاظ خدمات درمانی تمامی بهداری‌های شهرستان از جمله بهداری سپاه، نیرو انتظامی و ارتش و تامین اجتماعی و فوریت‌های پزشکی و جمعیت هلال احمر با محوریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خدمت زوار اربعین حسینی هستند.

نجفی افزود: خبازی‌های طول مسیر اسلام آبادغرب به خسروی زوار با افزایش سهمیه آرد ساعات بیشتری به پخت نان می‌پردازند و از نظر امنیتی نیروی‌های نظامی و انتظامی هم در مرز و هم درطول مسیر الحمدالله امنیت خوب و قابل توجهی را در راستای رفاه حال زائرانی که قصد تشرف به کربلا را از مرز خسروی دارند فراهم کرده‌اند .

 

 

انتهای پیام/د

مردم میزبانان خوب و شایسته‌ای برای زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ائمه معصومین بوده‌اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار