تفکیک حوزه بازرگانی با وزارت صمت اشتباه است

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : اگر چه ادغام حوزه بازرگانی با وزارت صمت از ابتدا اشتباه بود، اما تفکیک دوباره آن اشتباه بزرگ تری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به تصمیمی که برای تفکیک حوزه بازرگانی از وزارت صمت گرفته شده، گفت : اگرچه ادغام این دو حوزه از ابتدا اشتباه بود، اما تفکیک دوباره آن اشتباه بزرگ تری است.

او با بیان اینکه این تفکیک دردسر‌های زیادی را برای فعالان اقتصادی ایجاد خواهد کرد، گفت : مشکلات از هم اکنون در شهرستان‌ها آغاز شده است.

کاشفی با اشاره به لزوم حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی که اکنون در کشور بسیار مورد توجه است و مقام معظم رهبریهم بسیار بر آن تاکید دارند، گفت : متاسفانه در حمایتی که از واحد‌های بزرگ و واحد‌های کوچک و متوسط می‌شود فاصله زیادیوجود دارد.

 رئیس اتاق کرمانشاه گفت: واحد‌های بزرگ دسترسی بهتری به تسهیلات، مسئولین و ... دارند، اما این شرایط برای واحد‌های کوچکترچندان فراهم نیست.

او افزود: این در حالی است که عمده اشتغال کشور خصوصا در آینده از طریق همین واحد‌های کوچک و متوسط تامین خواهد شد.

کاشفی خواستار در نظر گرفتن نسخه حمایتی مجزا برای واحد‌های کوچک و متوسط شد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران از مشکلات حوزه صادرات کشور هم یاد کرد و گفت: در شرایطی که انتظار می‌رفت با افزایش نرخ ارز شاهد رشد صادرات باشیم، اما در شش ماه امسال روند صادرات به سمت تنزل رفت که البته شرایط در استان کرمانشاه کمی بهتراست.

کاشفی یکی از دلایل این امر را صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های متعدد در زمینه صادرات دانست.

او گفت: به علاوه ما حدود ۲۰ کشور در منطقه، اوراسیا و ... داریم که طرف صادرات اصلی ما هستند که باید برای هریک الگوییتعریف کنیم و کالا‌های هر کشور را مشخص کنیم.

کاشفی بر لزوم جلوگیری از موازی‌کاری‌ها در حوزه صادرات تاکید کرد.

رییس اتاق کرمانشاه درباره وضعیت صادرات شش ماهه امسال استان با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی که در این مدت داشتیم، افزود: امیدواریم این کاهش در شش ماهه دوم که اوج کار‌های صادراتی است جبران شود.

کاشفی از نقش مهم کرمانشاه در حوزه صادرات و سهم حدود ۳۰ درصدی استان از صادرات ایران به عراق هم یاد کرد و گفت: با وجوداین ظرفیت‌ها، در پنج سال اخیر یک ریال از مشوق‌ها و یارانه‌های صادراتی کشور در کرمانشاه هزینه نشده است .

 

 

انتهای پیام/د

ادغام دو حوزه از ابتدا اشتباه بود

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار