امضای تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از امضای تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد وگفت : آموزش و پرورش تنها مرجع صدور مجوز فعالیت‌های پیش‌دبستانی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : رشد کمی و توسعه کیفی دوره پیش‌دبستانی یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان است که با جدیت دنبال می‌شود تا هیچ نوآموزی از آموزش‌های پیش‌دبستان محروم نماند.

او گفت : طبق ماده ۲ (تبصره یک) قانون تاسیس و اداره مدارس و (مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی) مصوب ۹۵/۱۰/۱۸ مجلس شورای اسلامی و مصوبه ۶۶۹ شورای عالی، وزارت آموزش و پرورش تنها مرجع صدور مجوز فعالیت مراکز پیش‌دبستانی می‌باشد لذا در این راستا مدیریت یکپارچه یک ضرورت است.

یزدان‌پناه افزود: تربیت دانش‌آموزانی که در تمام جنبه‌ها رشد یافته باشند و در تمام ساحت‌های ذکر شده که در سند تحول از آن یاد شده پیشرفت داشته باشند باید سرلوحه برنامه‌های آموزشی ما شود.

او گفت: همه موفقیت‌ها از پیش‌دبستانی‌ها ما آغاز می‌شود و دوره‌ی پیش‌دبستانی یک دوره‌ی الزامی است که کودکان ۴ تا ۵ سال و ۵ تا ۶ سال را شامل می‌گردد.

او با اشاره به افزایش نرخ پوشش پیش‌دبستانی در سال گذشته افزود: با همکاری مؤثر بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، بتوانیم گام‌های جدی‌تر در جهت جذب کودکان دارای شرایط آموزش در دوره‌ی پیش‌دبستان را فراهم کنیم.

یزدان‌پناه گفت: آموزش مهارت‌های قبل از دبستان سبب موفقیت تحصیلی می‌شود و آن‌ها را برای ورود به پایه اول آماده می‌سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: این تفاهم‌نامه برایی اولین بار است در استان اجرا می‌شود که امیدواریم شاهد ارتقای رشد کمی و توسعه کیفی نوآموزان پیش‌دبستانی و اجرای عدالت آموزشی و مدیریت یکپارچه و هماهنگ نوآموزان در سطح استان باشیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخن بزرگان دین اسلام، و اهمیت مسائل دینی در خصوص آموزش و اشاعه آموزه‌های دینی و مفاهیم قرآنی با هدف انس و الفت با قرآن کریم و آموزه‌های دینی تاکید کرد.

او افزود: با همراهی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش استان در جذب مطلوب کودکان پیش دبستانی قدم‌هایی با ارزش برداشته شود و شاهد جذب و شناسایی حداکثری این عزیزان در مراکز آموزشی، باشیم و کودکانمان را برای ورود به مدرسه آماده کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

رشد کمی و توسعه کیفی دوره پیش‌دبستانی

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار