مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

مدارس شبانه روزی استان گریبانگیر چالش‌هایی ناخوشایند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در استان یزد ۵۰ مدرسه شبانه روزی وجود دارد که چالش‌هایی ناخوشایند این مدارس را در بر گرفته است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد شب گذشته در نشست شورای آموزش و پرورش استان ، گفت: دستور کار اول این نشست در رابطه با بند هـ تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۸ بود که این تبصره از قانون به آموزش و پرورش اجازه می‌دهد بخشی از فضا‌ها و املاک خود را ساماندهی کند که آیین نامه اجرایی این موضوع در شورا مطرح و مصوب شد دستگاه‌هایی که در این زمینه می‌توانند همکاری کنند با آموزش و پرورش تعامل کنند و مسیر اجرایی شدن این قانون تصویب شود.

او افزود: دستور کار دوم این نشست نیز در رابطه با ایجاد شبکه‌ای برای حمایت مدارس شبانه روزی بود که در استان یزد باتوجه به رویکرد سند تحول بنیادی که عدالت آموزشی را دنبال می‌کند.

دانافر گفت:  در استان ۵۰ مدرسه شبانه روزی داریم که عمدتا در مناطق روستایی و کمتر برخوردار است که در عرصه‌های مختلف دچار چالش‌ها و مشکلاتی هستند که  دستگاه‌های مختلف برای حل این چالش‌ها و مشکلات با یکدیگر تعامل کنند.

او از جمله مشکلات این مدارس را فضای خوابگاهی، کمبود اعتبارات جاری به ویژه سرانه مواد غذایی، ایاب و ذهاب دانش آموزان، مستهلک بودن تجهیزات خوابگاهی و ناکافی بودن امکانات رفاهی، مشکلات عاطفی و آسیب‌های اجتماعی، مسائل بهداشتی و درمانی و کمبود امکانات آزمایشگاه و کارگاه‌ها عنوان کرد.

مدارس شبانه روزی نارضایتی مردم منطقه را در برنداشته باشد

محمد علی طالبی استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به ایجاد شبکه حامیان مدارس شبانه روزی، گفت: برای برطرف شدن چالش‌ها و مشکلات مدارس شبانه روزی استان خیرین می‌توانند با کمک‌های خود تاثیرگذار باشند و در بحث تجمیع این مدارس نیز باید به نحوی عمل کرد که نارضایتی مردم منطقه را در بر نداشته باشد.

او ادامه داد: مجمع خیرین استان نیز باید پایه گذار یک سنتی باشد تا مدارسی که خیرین می‌سازند همان خیرین بتوانند بخشی از هزینه‌های جاری مدارس را تامین کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار