بارش پراکنده باران تا دوشنبه ادامه دارد/کاهش شش درجه‌ای دمای هوا در کرستان

براساس آخرین پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی کردستان و با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی تا صبح دوشنبه شاهد بارش پراکنده باران در استان خواهیم بود.

بارش پراکنده باران تا دوشنبه ادامه دارد/کاهش شش درجه‌ای دمای هوا در کرستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بارش باران‌های پاییزی آغاز شده و اداره کل هواشناسی کردستان نیز پیش بینی کرده دمای هوای استان نیز طی چند روز آینده کاهش داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: بعلت عبور موج تراز میانی جو از سطح استان تا صبح دوشنبه شاهد افزایش ابر، وزش باد و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق باران خواهیم بود.

رحیم صدیقی اظهار داشت: به دنبال آن از ظهر دوشنبه تا آخر هفته جوی نسبتا پایدار بر سطح منطقه حاکم می‌شود و بجز پوشش موضعی ابر و گاهی وزش باد پدیده قابل توجه دیگری پیش بینی نشده است.

او افزود: از لحاظ دمایی نیز از امروز یکشنبه تا روز سه شنبه شاهد افت چهار تا شش درجه‌ای دما در طول شبانه روز بوده، بطوریکه برای صبح روز‌های دوشنبه و سه شنبه برای مناطق شمالی و سردسیر استان شرایط یخبندان پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان به چشم انداز میزان بارش‌ها در کردستان طی روز‌های آِنده اشاره کرد و ادامه داد: میزان بارش در کردستان تا آخر هفته به طور میانگین بین دو تا پنج میلیمتر برآور شده است.

صدیقی یادآور شد: همچنین پیش بینی می‌شود در هفته آینده بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی در نیمه جنوبی استان شاهد بارش ۲۰ تا ۲۵ میلیمتری باشیم و در نواحی شمالی نیز به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر بارش پیش بینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه با توجه به افزایش ابر و وزش باد، دمای استان نیز با کاهش مواجه می‌شود، بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته گرمترین نقطه استان با ۳۵ درجه سانتیگراد سلین بوده و سردترین نقطه نیز با منفی یک درجه منطقه بابارشانی گزارش شده است.

انتهای پیام/ز

افت دما در کردستان

برچسب ها: هواشناسی ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.