معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم عنوان کرد؛

استقرار ۱۰۰ واحد صنفی آهن‌فروشی قم در شهرک صنوف

سامع گفت: حدود ۱۰۰ واحد صنفی در خیابان‌های مطهری، دانش، قلعه کامکار و ... در یک فرایند یک سال و نیمه به شهرک صنوف رفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به اینکه شهرک صنوفی از چند سال قبل در شهر شکل‌گرفته است که در فاز آهن‌فروشان،۳۰۰ واحد پیش‌بینی‌شده است،گفت: ساخت انبار و بخش اداری شهرک هم انجام‌شده و شهرداری در آماده‌سازی فضای این شهرک و تأمین زیرساخت‌ها در سه سال اخیر، بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

سامع گفت: حدود ۱۰۰ واحد صنفی در خیابان‌های مطهری، دانش، قلعه کامکار و ... در یک فرایند یک سال و نیمه به شهرک صنوف رفتند و در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ واحد مستقر شده‌اند. قطعاً واحد‌های داخل شهر می‌توانند تغییر کاربری داده و با شغل‌هایی که مناسب معابر شهری است اقتصاد خود را پیش ببرند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در ادامه با اشاره به واحد‌های عرضه سیلندر گاز مایع در شهر، توضیح داد: در سال‌های قبل به این دلیل که شبکه گاز شهری در تمام نقاط شهر وجود نداشته، یک سری واحد‌هایی برای شارژ کپسول ایجاد شده‌اند که هیچ مجوزی نداشتند و باید فقط گاز LPG توزیع می‌کردند.

او با تأکید بر اشتباه شکل‌گیری این واحدها تصریح کرد: ۶۰ واحد شارژ سیلندر گاز مایع داشتیم که در یک سال، ۱۷ حادثه انفجار و حریق به وجود آوردند درحالی‌که در سطح شهر، دو واحد استاندارد داریم که تحت نظارت شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی کار می‌کنند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با تصریح بر اینکه جز دو واحد مجاز، مابقی حق شارژ سیلندر گاز مایع ندارند و فقط باید توزیع‌کننده باشند، یادآورشد: فعالیت حدود ۲۰ واحد متوقف‌شده است و در مرحله بعد هم طبق مصوبه کارگروه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، قرار شد بر اساس روش قانونی، ۲۰ واحد دیگر جمع‌آوری شوند.

سامع اضافه کرد: طی فرایندی توسط سازمان آتش‌نشانی واحد‌های عرضه‌کننده در سطح شهر شناسایی شدند و مواردی که غیر ایمن بودند، در اولویت اخطار قرار گرفتند. بعضی از این‌ها کاملاً داخل بافت متراکم شهری بودند و این بسیار خطرناک بود که از آن‌ها خواسته شد نسبت به رفتار استاندارد اقدام کنند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: بیش از ۹۵ درصد مردم شهر قم به شبکه گاز شهری دسترسی دارند و اصلاً به این تعداد واحد توزیع گاز LPG نیاز نداریم. حال‌آنکه بخش قابل‌توجهی از این واحد‌ها شارژ غیرمجاز سیلندر‌های گاز مایع را نیز انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ح

۱۰۰ واحد صنفی آهن‌فروشی به شهرک صنوف رفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار