مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان خبر داد؛

ریشه یابی بیماری عفونی در استان سمنان

ایرج کارخایی گفت: به منظور مقابله با تهدیدهای زیستی بیماری عفونی و واگیر در استان سمنان ریشه‌یابی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: شایع‌ترین تهدید زیستی در کشور شیوع بیماری‌های عفونی است که با پایش و رصد‌های انجام‌شده هرگونه تهدید در این بخش رسیدگی می‌شود.

او افزود: شهروندان شیوع بیماری‌های عفونی و واگیر نامشخص را تنها به صرف بیماری تلقی نکنند و با آگاهی از وضع موجود با همکاری دستگاه‌های‌اجرایی مربوط برای ریشه‌یابی و ریشه‌کنی تهدید‌های احتمالی اقدام می‌شود.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان ابراز داشت: دشمن در بخش‌های مختلف با آلوده‌کردن آب آشامیدنی و محصولات زراعی می‌تواند به کشور خسارت وارد کند که با هوشیاری این توطئه‌ها خنثی می‌شود.

ایرج کارخایی اظهار داشت: تاکنون اقدام مخرب منجر به ایجاد مشکلات خرد و کلان در بخش تهدید‌های زیستی در استان سمنان شکل نگرفته است، اما ظرفیت ریشه‌یابی و کنترل برای خنثی‌سازی هرگونه توطئه در این بخش وجود دارد.

او تصریح کرد: این اداره کل نسبت به مقابله با هرگونه تهدید زیستی برای افزایش رفاه و سلامت جامعه در تلاش است و با آگاهی اقشار مردم توطئه‌های دشمنان راه به جایی نمی‌برد.

تهدید‌های حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدید‌های فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش‌های حیاتی کشور مانند دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در بخش‌های آب و برق، ایمن سازی ساخت و ساز‌ها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال‌های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهاد‌های نظارتی و اجرایی وابسته است.

انتهای پیام / م

مقابله با هرگونه تهدید زیستی برای افزایش رفاه و سلامت جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.