اهدا ۴۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی دامغان

طی شش‌ماهه نخست سال جاری مردم فرهنگ دوست دامغان چهار هزار جلد عنوان کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد سلطانیه  رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان ، ضمن بیان اینکه ۱۸۸ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی دامغان وجود دارد، گفت: طی شش‌ماهه نخست سال جاری مردم فرهنگ دوست دامغان چهار هزار جلد عنوان کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا کردند.

او بابیان اینکه در شهرستان دامغان ۱۱ باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی وجود دارد که از این تعداد کتابخانه ۹ باب نهادی و دو مورد دیگر مشارکتی است، افزود: شش هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند که از این تعداد دو هزار و ۸۰۰ نفر را آقایان و سه هزار و ۲۰۰ نفر دیگر را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان بابیان اینکه در بحث پرداخت نیم درصد عوارض شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان شهرداری دامغان پیش‌قدم است، اظهار داشت: انتظار می‌رود شهرداری‌های شهر‌های دیباج، کلاته رودبار و امیریه نسبت به پرداخت به‌موقع نیم درصد عوارض شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان اقدام کنند.

سلطانیه در ادامه تصریح کرد: با بررسی‌های انجام‌شده و تقاضای شهروندان احداث یک باب کتابخانه‌های عمومی در شهرک‌های گلستان و مسکن مهر با توجه به رشد جمعیت و توسعه شهر نیز و ضروری است که باید یک کتابخانه مجهز و درخور شان و شخصیت شهروندان این مناطق احداث شود.

او بابیان اینکه کتاب، شاهرگ حیاتی فرهنگ است و نباید در حاشیه قرار گیرد، افزود: متأسفانه در جامعه امروزی که فرهنگ و نیاز‌های فرهنگی توجه چندانی نمی‌شود، درصورتی‌که فرهنگ زیربنا و اساس پیشرفت و رشد جامعه است باید نگاه ویژه به مقوله مهم فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه داشت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان ضمن بیان اینکه خوشبختانه شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی دامغان طی سال جاری نسبت به سال قبل بهبود قابل‌توجه داشته است، بیان کرد: باید همه تلاش خود را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کار ببندیم و همگان در تقویت مقوله کتاب اعم از شهروندان وادارات و ارگان‌ها همت کنند.

منبع : خبرگزاری مهر

انتهای پیام / م

بهبود شاخص کتابخانه‌های عمومی دامغان طی سال جاری نسبت به سال قبل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار