مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:

شلمچه پذیرای ۵۰ هزار زائر خارجی است/ تلاش برای رفع کمبود آب در مرز شلمچه

زمانی گفت: تاکنون حدود۶۵۰ هزار نفر از مرز شلمچه عبور کردند که از این میان ۵۰ هزار نفر از این زائران اتباع خارجی هستند

شلمچه پذیرای ۵۰ هزار زائر خارجی استخبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه ازاد اروند در نشست بررسی اقدامات انجام شده در حوزه سرمایه گذاری داخلی و خارجی، توسعه زیرساخت‌های عمرانی و اقدامات انجام شده در خصوص خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین امری خطیر و همایش ملی و بین المللی برای شیعیان جهان اسلام است که طی چند سال اخیر تبدیل به یک موضوع بین المللی شده که می‌توان حضور قدرت جهان اسلام را در ان به نمایش گذاشت.


بیشتر بخوانید: پیش بینی بازگشت روزانه ۶۰۰ هزار زائر اربعین/ هماهنگی با راه‌آهن برای جابه‌جایی زائران


پیش بینی عبور یک میلیونی از مرز شلمچه در ایام اربعین

زمانی با اشاره به مرز شلمچه به عنوان اصلی‌ترین مرز برای ورود به عراق افزود: مرز خروجی شلمچه پذیرای اتباع و زائران خارجی است که حدود ۵۰ هزار نفر اتباع خارجی در این مرز تردد می‌کنند؛ هم چنین ۶۵۰ هزار نفر زایر ایرانی از این مرز عبور کردند که پیش بینی می‌شود تا پایان اربعین این عدد به یک میلیون نفر برسد.

زمانی اظهار کرد: برای حل مشکل حمل‌ونقل زوار اربعین، ۲۰۰ اتوبوس از ایران به عراق اعزام شده تا مردم را با نرخ مصوب از شلمچه به نجف منتقل کنند.

وی با بیان اینکه امکانات بسیج شده بسیار زیاد است، بیان کرد: در این مرز امکانات زیر ساختی مانند آب و برق، جاده، تردد، ترافیک، انتظامات، اسکان زوار و ... فراهم شده است که البته مواکب و کمک‌های مردمی نقش مهمی در ساماندهی این راهپیمایی بزرگ دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد اروند با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده در راهپیمایی گفت : در ۴۸ ساعت گذشته برای توزیع آب بین مسیر شلمچه تا بصره و برای حمل و نقل با مشکل مواجه شدیم. چنانچه در جاده شلمچه تا بصره به دلیل باریک بودن، ترافیک عجیبی ایجاد شده بود و اتوبوس‌های بسیج شده که آماده انتقال زائران بودند نتوانستند از مسیر عبور کنند.

وی با توضیح مشکلات اتفاق افتاده گفت: امسال زائران با برخی مشکلات پیش‌بینی نشده مواجه بوده‌اند که البته با بسیج انجام شده در داخل کشور و اعزام تدارکات از داخل به عراق، مشکل حمل و نقل و تغذیه و آب‌رسانی مرتفع شده است.

نصب ایکس ری های کامیونی و سواری در شلمچه/صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری اروند در سال

وی با اشاره به سرمایه گذاری های خارجی در منطقه اروند بیان کرد: رویکرد منطقه صادراتی است و در پایانه شلمچه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، ایکس ری کامیونی و سواری را ایجاد کردیم. اینها زیرساخت های صادراتی است که دنبال شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری منطقه در سال گفت: فاز دو پالایشگاه آبادان در دست ساخت است و تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: صادرات کالاهای مسافری در منطقه اروند یکی از اهدافمان است؛ همچنین صادرات اصلی در این بخش صادرات صنعتی و تولیدات داخلی است.

زمانی تاکید کرد: معافیت های مالیاتی تنها شامل فعالیت هایی است که تنها در داخل منطقه انجام می شود. هر شرکتی که در منطقه ثبت می شود در پایان سال باید اظهارنامه ارائه کنند.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند گفت:متاسفانه در روز گذشته بر اثر تصادف ۶۰ نفر مجروح شدند که با هواپیما به شیراز برای درمان منتقل شدند.

وی در پایان بیان کرد : بعضی اتفاقاتی هم مانند تصادفات رخ داده که متاسفانه منجر به مجروح و فوت شدن تعدادی از افراد شده است. شب گذشته برای انتقال ۳۰۰ مجروح، یک هواپیمای ۳۳۰ در آبادان فرود آمد و این افراد برای مداوا به شیراز منتقل شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار