خروج سامانه بارشی از عصر امروز در اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارشی از عصر امروز از سطح استان اردبیل خارج می‌شود.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز آسمان شمال استان اردبیل صاف با وزش باد خزری و در مناطق مرکزی و جنوبی استان، هوا ابری و نسبتاً سرد بوده که تنها در نواحی منتهی به استان گیلان و شهرستان خلخال بارش خفیف باران پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: از عصر امروز با خروج سامانه بارشی از استان اردبیل بتدریج از میزان ابر‌ها کاسته شده، اما به دلیل ماندگاری پرفشار سطح زمین در منطقه، امشب و بویژه صبح فردا (دوشنبه ۲۲ مهر) در مناطق مرکزی و جنوبی استان دمای هوا بطور محسوس کاهش می‌یابد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از روز دوشنبه تا آخر هفته جاری شرایط جوی استان، پایدار و در طول روز آسمانی غالباً صاف همراه با افزایش نسبی دما و شب‌هایی نسبتاً سرد (به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان) انتظار می‌رود.

پیرو اطلاعیه صادره هواشناسی استان، طی دیشب تا صبح امروز (یکشنبه ۲۱ مهر) شاهد بارش باران در سطح استان بودیم که بیشترین میزان بارش در مناطق مرکزی استان از ایستگاه بارانسنجی خشکه رود با ۴۴، اردبیل با ۴۱ و سرعین ۳۰ میلیمتر به ثبت رسید.

در ارتفاعات سبلان بارش برف نیز رخ داد که از ایستگاه بارانسنجی آلوارس به میزان ۱۷ سانتیمتر گزارش گردید.

انتهای پیام/ح

افزایش نسبی دمای هوا از روز دوشنبه در اردبیل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.