روحانی در نشست خبری مشترک با عمران خان:

مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد/ آمریکا به برجام بازگردد و تحریم‌ها را کنار بگذارد

رئیس جمهور گفت: مسائل منطقه باید از طریق گفت‌وگو بین کشور‌ها به حل و فصل نهایی برسد.

 

مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد/  آمریکا به برجام بازگردد و تحریم‌ها را کنار بگذاردبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری مشترک با عمران خان نخست وزیر پاکستان اظهار کرد: مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفت‌وگو بین کشور‌ها به حل و فصل نهایی برسد.

او افزود: خطراتی که رژیم صهیونیستی برای امنیت منطقه دارد را ما برای مقامات پاکستانی توضیح دادیم و به آقای نخست وزیر تأکید کردیم که هر گونه حسن نیت و کلام طیب، پاسخش هم پاسخ طیب و شایسته خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: راجع به مسئله تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران بحث کردیم و اینکه این تحریم‌ها یک تروریسم اقتصادی است و اینکه چگونه از نو برجام می‌تواند به روال سابق برگردد و چگونه این توافق مهم، عملیاتی و اجرایی شود به طور کامل با هم بحث کردیم.

آقای روحانی با تشکر از نخست وزیر پاکستان به دلیل سفر به ایران تصریح کرد: همچنین بر این نکته اساسی و کلیدی که آمریکا برای حل مسأله، باید به برجام برگردد و تحریم‌ها را کنار بگذارد، تأکید کردیم. مباحثی که امروز با هم گفت‌وگو کردیم را مباحث بسیار مهم برای منطقه و روابط جهانی می‌دانم.

او خطاب به عمران خان تصریح کرد: با توجه به حسن نیتی که ایشان برای مسائل منطقه دارند ما با چهره گشاده تلاش ایشان مواجه خواهیم بود و ایشان را یاری می‌کنیم، برای آنکه صلح و ثبات کامل به منطقه حساس ما برگردد.

رئیس جمهور در پایان گفت: یک بار دیگر از آقای نخست‌وزیر و همراهشان برای دیدار از تهران تشکر و سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم این سفر به خیر و منفعت دو کشور و منطقه باشد.

علت سفرم به تهران جلوگیری از یک درگیری جدید در منطقه است

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه ایران و پاکستان در طول تاریخ گفت: جمهوری اسلامی ایران دوست و همسایه پاکستان بوده و همواره در مقاطع سخت و دشوار از پاکستان حمایت کرده است.

نخست وزیر پاکستان همچنین از مواضع تهران در خصوص حمایت از مردم کشمیر قدردانی کرد.

عمران خان در ادامه با بیان اینکه هرگونه درگیری جدید در منطقه به زیان ملت‌های منطقه و به سود بیگانگان است، گفت: مردم منطقه از جمله افغانستان و سوریه هنوز از تبعات تروریسم رنج می‌برند، بنابراین نباید هیچگونه درگیری جدیدی در منطقه بروز پیدا کند.

او با بیان اینکه نباید هیچگونه درگیری بین ایران و عربستان ایجاد شود، چرا که تبعات این موضوع نه تنها این دو کشور، بلکه کل کشور‌های منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: معتقدیم می‌توان از طریق گفتگو و مذاکره اختلافات را حل و فصل کرد.

عمران خان با اشاره به سفر خود به عربستان در روز سه‌شنبه هفته جاری، گفت: در جریان این سفر به ابتکارات پاکستان در خصوص صلح و ثبات و پایان اختلاف و تنش تأکید خواهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
بسه دیگه بابا این برجام رو میشه ول کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
جناب روحانی مواظب باش بگو اول تحریمها را بردارن و بعد به برجام برگرده.نه اینکه اول برگرده و بعد تحریمها را برداره.این دو جمله از زمین تا آسمان تفاوت دارن.
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۲۲:۰۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
هنوز به برجام و وعده های پوچ غربی ها دلخوشید!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
ترامپ نظرش و گفت . گفت برجام ترک کرده ، واس خاطر اسراییل . والسلام .
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۵۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
آقای عمران خان گفتید که عربستان سعودی خیلی به ما کمک کرده در جواب این صحبت شما باید گفت اگه به شما کمکی هم کرده باشه در عوض چه دستاوردی برای شما به ارمغان آورده جز ترویج افکار پوچ و شوم وهابی‌گری که در سایه این افکار پلید نه خودتون آرامش و امنیت درست و حسابی دارید ونه همسایه های شما امنیت و آرامش دارن، متاسفانه نگاه دنیا هم به شما به عنوان کشوری تروریست پرور وبا ضریب امنیتی بسیار پایینه،ایا ضرر وفایدش برای شما یکسان بوده،التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا جنایت کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
تا ال سعود هست، ملتهای یمن،سوریه،عراق افغانستان،لیبی وفلسطین ،روی ارامش را نخواهند دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
فردا نوه ملکه انگلیس با زنش تشریف میارن پاکستان جناب عمران خان برگردین یه وقت بد پذیرایی نشه ازشون
دهنمون مو دراورد بس که گفتیم نظارت داشته باشین رو مرزاتون....سربازای ما جونشونو از سر راه نیاوردن به راحتی سرشون بریده شه لب مرز....ای خدا از همسایم شانس نیاوردیم اون از ترکیه اینم از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
راه حل سیاسی از دیدگاه آمریکا:
همه چی مال من هیچی واسه تو .

مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۱۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
قدرت علمی و نظامی و صنعتی است که قدرت سیاسی را بالا میبرد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
عربسنان خیال می کند که با خرید و انبار کردن سلاح و تکیه بر قدرت امریکا می تواند رژیم خود را حفظ کند ،عاقبت کار شاه ایران که از عربستان هم زرنگ تر بود چی شد ،همین تور صدام و قذافی و...عبرت بگیر و با دم شیر بازی نکن و از رافت جمهوری اسلامی استفاده کن ،والله بالله ایدئولوژی افراطی وجناتیکارانه و تروریسم پرور وهابی نه تنها در بین مسلمین بلکه در کل جهان طرف دار ندارد ،ولش کن این ایدئولوژی دست ساز انگلیسی ها را که راه بجائی نمی بری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
عربستان باید دست از پرورش تروریست و توطئه و خیانت به مسلمانان بردارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
هرکجای دنیا صلح ودیپلماسی قوی صورت پذیرد،به نفع تمام ملل جهان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
كلا همه مشكلات بشر راه حل سياسي داره نه نظامي
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار صلح
۱۶:۴۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
حرف درستی است ولی مشکل این است که بعضی‌ها اصلا زبانی جز زبان زور نمی فهمند و الا گرهی را که می شود با دست باز کرد چرا باید با دندان باز کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
بازبون نفهمی چون ترامپ چجوری حرف بزنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
بله‌
آخرین اخبار