نخستین نانو استارت‌آپ جنوب شرق کشور در جیرفت برگزار شد

رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: نخستین نانو استارت‌آپ جنوب شرق کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،غلامعلی حقیقت، رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: نخستین مدرسه نانو استارت‌آپ جنوب شرق کشور در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

غلامعلی حقیقت افزود: این مدرسه میزبان ۳۸ دانشجوی پزشکی، مامایی، بهداشت محیط و پرستاری بود که در قالب پنج کارگاه پایه، طی ۲ روز کاری ارائه شد.

  او ادامه داد: این کارگاه‌ها شامل معرفی مرکز رشد، روش عُصاره گیری از گیاهان دارویی، آشنایی با بوم کسب و کار، کاربرد نانو تکنولوژی در علوم پزشکی و ایده‌پردازی و طوفان فکری است.

  رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همچنین به تشریح تاریخچه نانو استارت‌آپ پرداخت و گفت: نانو استارت‌آپ یک برنامه با رویکرد توسعه فناوری بوده که با هدف تیم سازی برای حل چالش‌های ملی و بین‌المللی در حوزه آب و محیط زیست راه‌اندازی شده است.

حقیقت افزود: دانشجویان در این استارت‌آپ یاد می‌گیرند چگونه درست فکر کنند و ایده خود را در جهتی صحیح و عملی رشد دهند و از طرفی با افراد و شریک‌های جدیدی آشنا می‌شوند که می‌توانند در پیشبرد ایده آن‌ها یا سرمایه گذاری به دانشجویان کمک کنند.

  او اظهار داشت: مسابقات نانو استارت‌آپ در سطح بین‌المللی و کشوری برگزار می‌شود از این رو می‌طلبد دانشجویان تلاش کنند تا با خلق ایده‌های نو، مقام‌های برتر این مسابقات را به خود اختصاص دهند.

رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه هدف اصلی برگزاری استارت‌آپ ایجاد بستری تجربی برای افزایش توانمندی‌های مرتبط با راه اندازی بنگاه‌های حوزه فناوری نانو با تاکید بر شناسایی نیاز‌های واقعی است، گفت: برنامه‌ها در ۲ مرحله حضوری (انتخاب فرصت فناوری) و غیر حضوری (تکمیل طرح فناورانه مدل کسب و کار) است.

انتهای پیام/ی

برگزاری استارتاپ نانو در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.