دبیر ستاد انتخابات کشور:

شعبه‌های اخذ رأی در انتخابات برای نخستین بار سطح‌بندی شده است

موسوی گفت: شعبه‌های اخذ رای برای نخستین بار سطح‌بندی شده است و شعبه‌هایی که آرای بالا دارند، خدمات بیشتری برای شمارش آرا ارائه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیداسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور که در جریان نوزدهمین سفر استانی معاون سیاسی وزیر کشور و در جمع اعضای ستاد انتخابات استان سمنان، فرمانداران و بخشداران استان با اشاره به اینکه انتخابات در استان سمنان دارای پیشینه قابل توجه و این استان از استان‌های برتر در زمینه برگزاری انتخابات است، گفت: چهار کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس به این استان اختصاص دارد و در استان، به ازای هر ۱۷۵ هزار نفر یک نفر وارد مجلس می‌شود

او افزود: میزان مشارکت در استان سمنان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، از میانگین کشوری بالاتر است.

دبیر ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: استان سمنان در انتخابات الکترونیک یکی از استان‌هایی است که فعال بوده و می‌تواند گزینه برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در کشور باشد.

موسوی با اشاره به اینکه انتخابات پیش رو، اولین انتخاباتی است که در گام دوم انقلاب در پیش خواهیم داشت و سند افتخاری برای کشور شود، بیان کرد: آسیب‌شناسی فرایند‌های اجرایی انتخابات از سال گذشته آغاز شده و فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان‌ها در دوره‌های آموزشی شرکت خواهند کرد.

او تصریح کرد: شعبه‌ها برای نخستین بار سطح‌بندی شده است و شعبه‌هایی که رأی کمتری دارند، باید رصد شوند و به شعبه‌هایی که آرای بالا دارند، خدمات بیشتری برای شمارش آرا و غیره ارائه شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور ابراز داشت: شعبه‌های صعب‌العبور در کشور شناسایی شده و برای اولین بار در نظر گرفته شده که دو درصد نیروی ذخیره به شعب اختصاص یابند.

موسوی بیان کرد: سامانه جامع انتخابات در اختیار فرمانداران قرار گرفته و سامانه اخبار و اطلاعات نیز ایجاد شده است.

او تأکید کرد: فرمانداران و بخشداران در مصاحبه‌های خبری و ارائه آمار انتخاباتی دقت داشته باشند. اقدام ابتکاری قانون خوانی استان سمنان در کشور تسری پیدا کرده و اقدام بسیار خوبی است.

آماده‌سازی زمینه‌ها برای حضور حداکثری مردم

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: مردم با درک وضع سیاسی و اقتصادی کشور، در این دوره نیز با امید به آینده خوب و شکوفای کشور، پای صندوق‌های رأی حضور خواهند داشت و حضور پرشکوهی خواهد بود.

او با تشکر از اقدامات و فعالیت‌های ستاد انتخابات استان افزود: انتخابات یکی از نماد‌ها و جلوه‌های جدی مشارکت سیاسی در جامعه محسوب می‌شود و حضور مردم نیز به میزان و سنجه‌ای برای درک تعلق‌خاطر مردم به نظام در معادلات سیاسی تلقی می‌شود.

استاندار سمنان در خصوص مختصات حضور و مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات عنوان کرد: در استان سمنان مشارکت معمولاً به‌طور متوسط بالای ده درصد از میانگین کشوری بوده است. مردم با درک وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور، در این دوره نیز با امید به آینده خوب و شکوفای کشور، پای صندوق‌های رأی حضور خواهند داشت و حضور پرشکوهی خواهد بود.

آشناگر افزود: اگر متولیان اجرا و نظارت، الزامات حضور حداکثری مردم را فراهم کنند، این مهم تحقق خواهد یافت.

او ابراز داشت: به فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات تأکید شده که چند نکته را همواره مدنظر قرار دهند: تلاش برای تحقق حضور حداکثری و مشارکت چشمگیر مردم، رعایت اصل بی‌طرفی و قانون مداری، ایجاد محیط امن و آرام برای حضور بدون دغدغه مردم در پای صندوق‌های رأی از نکاتی است که باید مورد توجه باشد.

استاندار سمنان تأکید کرد: ما به‌عنوان مجریان برگزاری انتخابات، شأنی برای جهت‌دهی انتخابات نداشته و نداریم. قضاوت و داوری نهایی در انتخابات با مردم است و به هرگونه که انتخاب کرده و هر برنامه‌ای را که مفید و اصلح بدانند، همان انتخاب، انتخاب احسن خواهد بود.

آشناگر با اشاره به اینکه هرچه مشارکت بالاتر باشد، برآیند انتخاب مردم بهتر بوده و خطا نیز قطعاً کمتر خواهد بود، اظهار داشت: بهترین خدمت آماده‌سازی زمینه‌ها برای حضور حداکثری و بدون دغدغه مردم در پای صندوق‌های رأی است.

او تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف، نیاز به همگرایی داریم، باید به یک عزم و باور ملی برسیم که این حضور و مشارکت، نیاز امروز کشور است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار