آغاز فعالیت سامانه نظارت و پایش وضعیت فضای کسب و کار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به آغاز فعالیت سامانه نظارت و پایش وضعیت فضای کسب و کار استان گفت : این سامانه به شفافیت در روند سرمایه‌گذاری در استان کمک زیادی می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه یکی از موانع بر سر راه جذب سرمایه‌گذاری در استان را بروکراسی پیچیده اداری و زمانبربودن مدت زمان پاسخ به استعلامات دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت : با راه‌اندازی سامانه نظارت و پایش همه این فرآیند‌ها کوتاه می‌شود.

او با بیان اینکه ۲۴ دستگاه اجرایی اکنون در این سامانه ثبت شده است، گفت : همه دستگاه‌ها به صورت آنلاین موظف به پاسخ به استعلامات در کمترین مدت زمان هستند.

او پایش و نظارت فراینده‌ها سرمایه‌گذاری را یکی از ویژگی‌های این سامانه دانست و افزود: به سهولت می‌توانیم همه فرآیند‌هایی که توسط دستگاه‌هایی اجرایی در حوزه سرمایه‌گذاری انجام می‌شود پایش و رصد کنیم.

حاتمی با بیان اینکه هر ۲ هفته یکبار جلسه‌ای با مسئولان ذیربط دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری در این ارتباط برگزار می‌شود، گفت: در این جلسات وضعیت فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری استان براساس آمار‌ها و مستندات این سامانه تحلیل و ارزیابی می‌شود.

او راه‌اندازی این سامانه را کمک بسیار خوبی برای رصد و پیگیری وضعیت درخواست‌های سرمایه‌گذاری در استان دانست و از دستگاه‌های اجرایی خواست همکاری بیشتری با اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان دبیرخانه جذب سرمایه‌گذاری برای بهروز کردن اطلاعات مورد نیاز این سامانه داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه ایجاد زنجیره ارزش در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنایع دستی را یکی از نیاز‌های ضروری استان دانست و گفت: خلاء بازاریابی برای فروش محصولاتی مانند صنایع دستی در استان داریم.

حاتمی خواستار شناسایی متقاضیان راه‌اندازی چارتر در بخش حمل و نقل هوایی در استان شد و افزود: متقاضیانی که خود آورده داشته باشند و تخصص و توان این کار را هم دارا باشند مورد حمایت استانداری قرار می‌گیرند.

 

 

انتهای پیام/د

راه‌اندازی سامانه نظارت و پایش

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار