تقلا‌های ترامپ برای رهایی از منجلاب اوکراین گیت؛

رئیس جمهور آمریکا از حامیان استیضاحش شکایت می‌کند

رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد از سران دموکراتی که پیگیر استیضاح او هستند شکایت می‌کند.

ترامپ: از پلوسی و شیف برای پیگیری استیضاحم شکایت می‌کنمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد بر سر تحقیقات مجلس نمایندگان درباره استیضاح او از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس شکایت خواهد کرد.

ترامپ که سابقه طولانی در درخواست شکایت علیه منتقدان خود و پیگیری نکردن آن دارد، گفت ما قصد داریم که آن را مدنظر قرار دهیم. ما به دنبال این افراد هستیم. این افراد بد، بد هستند.

رئیس جمهور آمریکا گفت با وکلای خود در خصوص شیف صحبت کرده و به آن‌ها گفته در هر صورت از او شکایت کنید، حتی اگر ما در (این شکایت) بازنده باشیم مردم آمریکا (حقیقت را) خواهند فهمید.

او در ادامه گفت از نانسی پلوسی شکایت کنید. یا شاید ما فقط باید آن‌ها را استیضاح کنیم. زیرا آن‌ها دروغ می‌گویند و آنچه در حال انجام آن هستند چیز وحشتناکی برای کشور ماست.

رئیس جمهور آمریکا در حالی به دنبال استیضاح پلوسی و شیف است که بر اساس قانون اساسی این کشور اعضای کنگره را نمی‌توان استیضاح کرد. همچنین بر اساس یک بند از قانون اساسی آمریکا اعضای کنگره در برابر اظهاراتی که در صحن آن انجام می‌دهند، نمی‌توانند تحت شکایت قرار گیرند. این مسئله درباره کمیته‌های مجلس نمایندگان نیز صدق می‌کند.

اظهارات ترامپ علیه سران دموکرات کنگره در حالی مطرح شد که پروژه استیضاح او روز به روز جدی‌تر می‌شود. این هفته کاخ سفید با اعلام جنگ علیه تحقیقات استیضاح ترامپ، یکی از دیپلمات‌های مهم این کشور را از ارائه شهادت در کنگره منع کرد.

ترامپ همچنین گفت هیچگاه تصور نمی‌کرده است واژه استیضاح را درباره خودش بشنود. این واژه وحشتناکی است. این تعقیب توهمات است.

به تازگی افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند و تحقیقات رسمی در این خصوص آغاز گردد. دموکرات‌ها در راستای استیضاح ترامپ می‌کوشند از رودی جولیانی، وکیل ترامپ تحقیق کنند که او اعلام کرده از همکاری با کنگره امتناع می‌ورزد.

پیش از این نیز دو فرد وابسته به جولیانی که در جریان تلاش وی برای پیشبرد تحقیقات قضایی علیه جو بایدن، نامزد بالقوه دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ میلادی با او همکاری داشتند، به اتهام نقض قوانین مربوط به نحوه تأمین مالی ستاد انتخاباتی بازداشت شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار