پیش بینی ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس یورو ۵

تا پایان امسال،برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ در مشهد به ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

پیش بینی ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس یورو ۵به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مهدی حسینی پویا مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده با یکی از شرکت‌های وزارت دفاع مقرر شده ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ خریداری شود که برای این منظور اعتباری معادل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به پیش پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریالی به این منظور طی دو ماه گذشته، بیان کرد: بر این اساس ۱۰۰ دستگاه اتوبوس LOW ENTRY کف کوتاه با استاندارد یورو ۵ پس از تحقق قرارداد وارد سیستم ناوگان اتوبوسرانی مشهد می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد بیان کرد: از اتوبوس‌های با استاندارد یورو ۵ تا کنون در مشهد استفاده نشده و با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی و لزوم حفظ هوای پاک به ویژه در کلانشهرها، موضوع خرید این اتوبوس‌ها در اولویت قرار گرفته است.

حسینی افزود: بسته به شرایط و اقتضائات هر کشور، استاندارد‌های مختلفی نیز برای ناوگان اتوبوسرانی هر کشور مطرح می‌شود که استاندارد حال حاضر در کشورما نیز یورو ۵ است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون شرکت طرف قرارداد در مرحله تامین قطعات است، افزود: طبق برنامه زمانبندی انتظار می‌رود اتوبوس‌ها طی ۶ تا ۸ ماه آینده به مشهد تحویل شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۳۳ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در مشهد فعال است، گفت: بر طبق برنامه زمانبندی هر ساله باید بخشی از ناوگان فرسوده از رده خارج شده و ناوگان جدید جایگزین آن شود.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

هر ساله بخشی از ناوگان فرسوده از رده خارج می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.