استخراج یک میلیون و ۲۷۲ هزار تن ماده معدنی از معادن استان ایلام

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی استان ایلام از استخراج یک میلیون ۲۷۲ هزار تن ماده معدنی در۶ ماه سالجاری در ایلام خبر داد.

استخراج یک میلیون و ۲۷۲ هزار تن ماده معدنی از معادن استان ایلام

سماواتی سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: میزان استخراج واقعی صورت گرفته از معادن استان ایلام در ۶ ماه سالجاری به میزان یک میلیون و ۲۷۲ هزار تن بوده است.

او با بیان اینکه تعداد ۳ فقره پروانه اکتشاف و ۴ فقره گواهینامه اکتشاف شامل مواد معدنی انیدرید، بیتومین، شن و ماسه، دولومیت آهکی در این مدت وجود داشته است افزود: تعداد یک فقره پروانه اکتشاف در زمینه بیتومین تمدید اعتبار گردیده و بیش از ۱۲ نفر در حوزه اکتشاف در این مدت مشغول بکار شده اند.

سماواتی افزود: در ۶ ماه سالجاری تعداد ۲ فقره پروانه بهره برداری دائمی با ظرفیت اسمی سالیانه ۹۵ هزار تن و اشتغالزایی ۲۰ نفر و سرمایه گذاری یک میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومان صادر شده است.

او ادامه داد: در این مدت تعداد ۱۱ فقره مجوز برداشت موقت شن و ماسه رودخانه‌ای با ظرفیت اسمی سالیانه ۴۹۴ هزار تن و اشتغالزایی ۴۴ نفر تمدید اعتبار گردیده است.

سماواتی حقوق اخذ شده از بهره برداران معادن در بازده زمانی ۶ ماهه اول سال ۹۸ را یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه پروانه بهره برداری ۳ معدن در زمینه بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک با اشتغالزایی ۳۲ نفر تمدید اعتبار گردیده است بیان کرد:یک معدن مزایده‌ای سنگ آهک با اشتغالزایی ۱۰ نفر به چرخه فعالیت در این مدت باز گردیده است.

انتهای پیام/غ

استخراج یک میلیون و ۲۷۲ هزار تن ماده معدنی در ۶ ماه سالجاری در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.