تهیه یک وعده غذای گرم برای نزدیک به ۲ هزارکودک زنجانی

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبر از اجرا و بهره مندی ۱ هزار و ۵۰۰ کودک از یک وعده غذای گرم در مهد‌های کودک حاشیه شهری و روستا مهد‌ها بصورت رایگان خبر داد.

یک وعده غذای گرم برای نزدیک به ۲ هزارکودک زنجانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمد محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان از اجرا و بهره مندی ۱ هزار و ۵۰۰ کودک از یک وعده غذای گرم در مهد‌های کودک حاشیه شهری و روستا مهد‌ها بصورت رایگان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳ مهد کودک حاشیه شهری و ۳۵ روستا مهد تحت پوشش غذای گرم قرار می‌گیرند.

او افزود: هدف از اجرای این طرح کمک به کاهش سوء تغذیه بین کودکان ۳ تا ۶ سال در مناطق محروم، کمک به جذب بیشتر کودکان در مهد‌های روستایی و افزایش ضزیب نفوذ خدمات بهزیستی در مناطق محروم و کمک به رشد اجتماعی کودکان و جامعه پذیری موثر در تربیت بهتر کودکان و آداب غذا خوردن و رفتار اجتماعی و سازگارانه کودکان در مهد‌های مناطق حاشیه‌ای و روستا مهدهاست.

محمدی افزود: این طرح به مدت ۹۰ روز کاری اجرا می‌شود و کودکان علاوه بر دریافت غذای گرم مفید، آموزش‌های مربوطه در این بخش از قبیل مهارت‌های زندگی را نیز فرا می‌گیرند که در بزرگسالی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: بهزیستی استان زنجان در راستای تحقق رویکرد فقر زدایی و توانمند سازی جامعه هدف، ارتقاء شاخص‌های رشد و تکامل کودکان در ابعاد مختلف را مد نظر قرار داده و همچنین جلب نظر خانواده‌های روستایی و حواشی شهر‌ها نسبت به برخورداری از برنامه‌های رشد محور مهد‌ها را در برنامه‌های بهبود غذایی کودکان را از اهم وظایف اصلی خود می‌داند.

محمدی تاکید کرد: تعداد ۱۱ روستا مهد در شهرستان زنجان، ۲۴ روستا مهد در خدابنده، ۳ مهد در ایجرود، ۵. مهد در خرمدره، ۳ مهد در ابهر و ۲ مهد حاشیه شهری در شهرستان ماهنشان مشغول به فعالیت هستند که مجری این طرح نیز می‌باشند.

او گفت: این نهاد حمایتی تخصصی ضمن اجرای این طرح، کلاس‌های آموزشی ویژه برای والدین، مربیان و مراقبین کودک در زمینه رشد، تغذیه کودک، ارتقاء آگاهی خانواده‌ها و ایجاد رفتار تغذیه‌ای صحیح در کودکان را نیز اجرا می‌کند..

محمدی افزود: این طرح بطور همزمان در تمامی روستا مهد‌ها و مهد‌های حاشیه شهری تحت نظارت بهزیستی استان به اجرا درمی آید.

انتهای پیام /ک

کودکان تحت پوشش بهزیستی از حمایت های این نهاد بهره مند می شوند

برچسب ها: بهزیستی ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.