همگرایی صنعت و دانشگاه در فولاد مبارکه اصفهان

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه گفت: این شرکت در زمینۀ دانش‌افزایی و همگرایی صنعت و دانشگاه‌ها، واحد بومی‌سازی و تحقیق و توسعه را کنار هم قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه برای حل مسائل خود با الگوبرداری از کشور‌های توسعه‌یافته، واحد بومی‌سازی و تحقیق و توسعه را کنار هم قرار داده است و درعین‌حال در این راه دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی، تخصصی و کارشناسان واحد‌های مختلف تولید و تعمیرات شرکت را نیز با خود همراه کرده است تا بتواند به راهکار‌های حل مسائل خود دست یابد.

او با اشاره به اینکه دانش فنی که در طول سال‌های متمادی در فولاد مبارکه کسب و نهادینه شده در حال طی مراحل رشد فزایندۀ خود است ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه در زمینۀ دانش‌افزایی و همگرایی هرچه بیشتر صنعت با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان بسیار خوب عمل کرده است و در این حوزه بسیاری از دانشگاه‌ها و بیش از هشت شرکت استارت‌آپ را با خود همراه کرده است، در همین راستا چند روز پیش اولین "رویداد فرصت‌سازی کسب‌وکار در مسائل صنعتی" به همت فولاد مبارکه و با همکاری انجمن مهندسی متالورژی و فولاد ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه افزود: این حرکتی است بزرگ برای حفظ سهم ۵۰ درصدی گروه فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور تا افق ۱۴۰۴ و رسیدن به راهکار‌های مناسبی که در کل فولادسازی‌های کشور به آن‌ها نیاز است.

تقوی با تاکید بر اینکه با همکاری نهاد‌های یادشده، به ایجاد ارزش‌افزودۀ بیشتر در حوزۀ صنعت فولاد خواهیم رسید بیان کرد: در جریان اجرای این فرایند و رفع مشکلات فولاد مبارکه با همکاری انجمن‌های مذکور و دانشگاه‌های کشور، افرادی در سراسر کشور تربیت خواهند شد تا مشکلات فولاد مبارکه را ریشه‌یابی و برای حل آن‌ها اقدام کنند.

او گفت: به‌طور قطع در این فرایند دانش تکنولوژیکی صنعت فولاد کشور ارتقا خواهد یافت و برای فولاد مبارکه و صاحبان اندیشه نیز ارزش‌افزوده ایجاد خواهد شد.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: از جمله راهکار‌های حل چالش‌های صنعت فولاد که در اولین رویداد فرصت‌سازی کسب‌وکار در مسائل صنعتی، مورد واکاوی قرار گرفته می‌توان به ایجاد ارزش‌افزودۀ بیشتر برای ضایعات سنگ آهنی ناحیۀ آهن‌سازی فولاد مبارکه؛ تولید کلسیم آلومینات (pre Melted) برای واحد فولادسازی؛ ایجاد ارزش‌افزوده برای لجن خطوط نورد سرد؛ ایجاد ارزش‌افزوده برای اکسیدآهن موجود در خروجی بازیابی واحد اسیدشویی؛ بازیابی قلع از ضایعات ورق‌های قلع‌اندود و لجن خط قلع‌اندود و بازیابی روی از سربارۀ حوضچه روی خط گالوانیزه اشاره کرد.

انتهای پیام/ی


تلاش برای حفظ سهم ۵۰ درصدی گروه فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور تا افق ۱۴۰۴

برچسب ها: فولاد مبارکه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.