مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از چادر ۲ رنگ برای برداشت پسته

حقیقت گفت: به کشاورزان مناطق مرکزی کشور توصیه می‌شود که به منظور رعایت عملیات بهداشتی از چادر‌های ۲ رنگ برای برداشت پسته استفاده کنند.

 

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌‌وگو با  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رگبار و رعد و برق در برخی استان های کشور خبر داد و گفت: امروز با گذر موجی از نوار خزری تا فردا در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه‌های زاگرس در استان کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، شمال لرستان و ایلام، خراسان شمالی و خراسان رضوی انتظار رگبار و رعد و برق و وزش باد را داریم.

وی افزود: طی ۲ روز آینده برای البرز و سواحل خزر بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و از اواخر امروز در اغلب مناطق کشور پدیده خاصی نداریم.


بیشتر بخوانید: عشایر از رفتن به حاشیه رودخانه های فصلی اجتناب کنند


حقیقت در توصیه‌ای به دامداران و عشایر گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی به عشایر و دامداران راستای البرز و زاگرس بویژه در جنوب شرق توصیه می‌شود که از رفتن به حاشیه رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: به کشاورزان مناطق مرکزی کشور توصیه می‌شود که به منظور رعایت عملیات بهداشتی از چادر‌های ۲ رنگ برای برداشت پسته استفاده کنند تا محصول آلوده به قارچ آفلاتوکسین نشود.

وی با تاکید بر این مسئله که محلول پاشی در مناطق خزری باید به روز‌های آتی موکول شود، بیان کرد: از اوایل هفته آینده دیم کاران غرب کشور می‌توانند نسبت به کشت  گندم اقدام کنند.

به گفته حقیقت، براساس بولتن‌های هواشناسی، طی ماه‌های مهر و آبان بارندگی در اکثر مناطق کشور به ویژه نوار شمالی کشور در محدوده نرمال قرار دارد.

این مقام مسئول میزان بارش در فصل پاییز را نرمال ارزیابی کرد و افزود: براین اساس کشاورزان در آغاز سال زراعی جدید مشکلی در آبیاری سطحی ندارند و برای مابقی سال از الان نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

وی در پایان تصریح کرد: بارش‌های مناسب در سال زراعی گذشته و رفع نسبی مشکلات کم آبی کشاورزان بدان معنا نیست که آن‌ها صرفه جویی در منابع آبی نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیم کاران غرب کشور از هفته آینده اقدام به کشت گندم دیم کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار