از ابتدای ماه صفر تاکنون؛

بیش از ۲۸۰ هزار نفر راهی کربلا شدند

رییس گمرک چذابه گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون، بیش از ۲۸۰ هزار زائر اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه راهی کربلای معلی شده اند.

علی فرهودی رییس گمرک چذابه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: حذف روادید برای سفر به عتبات عالیات و همچنین عشق و ارادت شیعیان به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سبب افزایش بی سابقه زائران برای سفر به عتبات عالیات از اقصی نقاط کشور شده است.

او افزود: از ابتدای ماه صفر امسال تا دیروز یکشنبه ۲۱ مهرماه، ۲۹۰ هزار زائر ایرانی برای صفر به عتبات عالیات در پایانه مرزی چذابه تردد کرده اند که از این تعداد ۲۸۳ هزار زائر اربعین حسینی از کشور خارج و راهی کربلای معلی شده اند.

فرهودی بیان داشت: در ماه محرم امسال، ۲۱ هزار و ۲۷۰ نفر از طریق پایانه مرزی چذابه از کشور خارج و ۱۵ هزار و ۹۵۹ نفر به کشور وارد شدند.

به گفته سرپرست گمرک چذابه در ماه محرم پارسال، ۳ هزار ۸۷۵ نفر از کشور خارج و ۳ هزار و ۸۹۵ نفر سفر کرده به کشور عراق از طریق پایانه مرزی چذابه وارد کشور شده اند.

براساس این گزارش، طی هفته گذشته، ۱۵۵ دستگاه اتوبوس ایرانی برای جابجایی زائران و کاهش مشکل تردد آن‌ها در این کشور از این پایانه گمرکی وارد خاک عراق شده است.

انتهای پیام/گ

افزایش تردد زائران در مرز چذابه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.