حمایت معاون شهردار تهران از افزایش درآمد پایدار شهرداری‌ها

مناف هاشمی گفت: بر اساس لایحه مالیات بر ارزش افزوده و برابر شدن سهم دولت و شهرداری‌های کشور درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها افزایش می‌یابد.

حمایت معاون شهردار تهران از افزایش درآمد پایدار شهرداری‌هابه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مناف هاشمی مشاور شهردار تهران در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: در ماده ۵۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده وضع عوارض مربوط به شهرداری‌ها توسط شورا‌های اسلامی شهر با اخذ اجازه وزارت کشور امکان پذیر شده است. براساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی اختیارات حکومت‌های محلی و شورا‌های اسلامی شهر‌ها نباید آسیب ببیند.

نباید اختیارات شورا‌های شهر و روستا و دهیاری‌ها محدود شود

وی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید اختیارات شورا‌های شهر و روستا و دهیاری‌ها محدود شود، افزود: پتانسیل هر شهر و روستا متناسب با ظرفیت آنجا متفاوت است و آن‌ها باید بتوانند برای مسائل محلی قانون گذاری کنند.


بیشتر بخوانید: نمایندگان به لایحه مالیات بر ارزش افزوده رای ندهند


مشاور شهردار تهران در امور توسعه منابع پایدار شهرداری در خصوص تساوی سهم شهرداری‌ها و دولت از عوارض مالیات بر ارزش افزوده، عنوان کرد: در بند ۳ ماده ۴۱ توافق شده است، سهم شهرداری‌ها و دولت برابر باشد. طبق ماده ۴۲ باید سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به طور ۱۰۰ درصد به صورت ماهیانه پرداخت شود.

شهرداری‌های کشور با مشکلات مالی مواجه هستند

هاشمی ادامه داد: اگر این قانون در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شود، درآمد‌های پایدار شهرداری کشور بهتر می‌شود. بسیاری از شهرداری‌های کشور با مشکلات مالی مواجه هستند و برخی چند ماه حقوق پرداخت نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر ماده ۵۳ و بند ۳ ماده ۴۱ تصویب نشوند و معافیت‌های ماده ۹ کاهش پیدا نکند، لایحه مالیات بر ارزش افزوده اثرگذاری چندانی نخواهد داشت. امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موارد حساسیت لازم را نشان دهند و همان گونه که در کمیسیون اقتصادی مجلس، دولت و نمایندگان محترم همراهی و همسویی لازم را داشتند در صحن مجلس شورای اسلامی هم به این موارد توجه شود.

مشاور شهردار تهران تأکید کرد: شهرداری‌های کشور با حدود ۷۰ درصد وسعت بزرگ‌ترین دستگاه‌های اجرایی در حوزه خدمات رسانی شهری به مردم هستند و امیدوارم با تصویب و اصلاح این موارد بتوانند مسیر توسعه را دنبال کنند.

انتهای پیام/

توضیحات شهرداری تهران درباره افزایش درآمد پایدار شهرداری‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار