جزئیات گروگانگیری و قتل بازیکن سابق تیم فوتبال سایپا + عکس

در تحقیقات مشخص شد بازیکن سابق تیم سایپا که در آستانه اخذ مدرک فوق لیسانس بود توسط گروگانگیران ربوده شده و جسد او در چاهی در کهریزک کشف شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای باند جنایتکاران افغــــــان کــــــه قتـــل‌های سریالی در پایتخت را کلید زده بودند، دیروز در حالی در دادگــــاه پـــــای میــــــز محاکمه قرار گرفتند که قتل هولناک فوتبالیست عضو تیم سایپا هم در پرونده آن‌ها ثبت شده است. دو عضو این باند قبل از محاکمه در درگیری با پلیس و در زندان جان باخته بودند.

از سال ۹۴ رسیدگی به پرونده شاکیان متعدد مبنی بر کلاهبرداری عده‌ای که به عنوان فروشنده سکه یا اشیای عتیقه آن‌ها را پای معامله کشاندند؛ در دستور کار پلیس قرار گرفت.

جزئیات گروگانگیری و قتل بازیکن سابق تیم فوتبال سایپا

شیوه کلاهبرداری به این صورت بود که اعضای باند به طعمه خود می‌گفتند مقداری گنج و عتیقه پیدا کرده و قصد فروش آن را دارند، اما، چون افغان هستند کسی به آن‌ها اعتماد نمی‌کند و با جلب اعتماد، طعمه را با مقدار زیادی پول سر قرار می‌کشاندند و بعد از سرقت پول‌ها پا به فرار می‌گذاشتند.

مرده‌ای که زنده شد
این در حالی بود که همزمان با طرح این شکایت‌ها جسد مرد ۳۱ ساله‌ای که به طرز هولناکی به قتل رسیده بود در ساختمان نیمه کاره‌ای در میدان هروی پیدا شد که هیچ اطلاعی از عاملان جنایت در دست نبود. برادر مقتول نیز در کنار او به شدت آسیب دیده و به کما رفته بود.

در همین حال، خبر پیدا شدن اجساد دو قربانی دیگر در ساختمان نیمه‌کاره دیگری این بار در قیطریه تهران به اطلاع پلیس رسید و ماموران بعد از حضور در محل و بررسی صحنه جرم اجساد را به سردخانه پزشکی قانونی منتقل کردند. اما چند ساعت بعد پزشکان پرشکی قانونی مشاهده کردند پای یکی از قربانیان در حال تکان خوردن است و با برگشت ضربان قلب قربانی، او را به بیمارستان منتقل کرده و احیا کردند. احیای دوباره آن مرد جوان که یوسف نام دارد پرده از راز جنایت هولناک باند تبهکار برداشت.


داغ ترین حوادث امروز:

توهم شبانه زنی با وضعیت زننده یک بزرگراه را به هم ریخت!

هذیان‌گویی زنی در خواب راز او را فاش کرد

ناهید وقتی خانه مرد پولدار رفت دسیسه سیاهی داشت / مرد چه صحنه‌ای دید؟

عاقبت شوم مرد اختلاس گر

راز مرگ دختر نقاش در ویلای عباس آباد

راز خالکوبی‌های مشابه ۲ مرد در زندان

زیر خاکی‌هایی که ۳ نفر را به کشتن داد

دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در کرمان


یوسف در توضیح حادثه گفت: «من دهیار یک روستا در نزدیکی نوشهر بودم و پیمانکاران پروژه‌ای در روستا، کارگران افغانی را می‌آوردند و با آن‌ها کار می‌کردند. دوستم که مقتول پرونده است و ۳۴ سال داشت، راننده لودر یکی از پروژه‌ها بود. روزی به من گفت یک کارگر افغان چاه کن به من گفته به همراه دایی‌اش مقدار زیادی سکه عتیقه در چاه پیدا کرده‌اند.

می‌خواهد آن را به فردی بفروشد و به ما پیشنهاد داده آن را بخریم. من هم قبول کردم برای خرید عتیقه‌ها همراه دوستم سر قرار با مردان افغان برویم. آن‌ها ما را به یک ساختمان نیمه کاره کشاندند. به محض رسیدن ما به سمتمان هجوم آوردند و دست و پایمان را بستند و در همان حال به بدن ما چاقو می‌زدند. یک فرز برقی هم دستشان بود که می‌گفتند می‌خواهیم با این شما را تکه تکه کنیم. من دیگر چیزی نفهمیدم.»

با اطلاعاتی که یوسف در اختیار ماموران قرار داد، ردیابی تماس متهمان آغاز شد و دو متهم در حالی که در مرحله به دام انداختن طعمه‌ای دیگر بودند تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر شدند. یکی از متهمان سعی داشت با استفاده از قمه هرطور شده از چنگ قانون فرار کند و در تلاش برای زخمی کردن مامور پلیس، مورد اصابت گلوله ماموران قرار گرفت و جان خود را از دست داد. اما متهمان دیگر دستگیر شدند. هر چند یکی از آن‌ها در زندان جان خود را از دست داد و پرونده با چهار متهم باقی ماند.

در تحقیقات اولیه مشخص شد، امید دربندی بازیکن تیم جوانان سایپا که سال ۹۲ ربوده شده و به قتل رسیده بود نیز از قربانیان این باند جنایتکار بوده است. امید که در آستانه اخذ مدرک فوق لیسانس بود توسط گروگانگیران ربوده شده و جسد او در چاهی در کهریزک کشف شده بود.

انکار در دادگاه
بنابراین پرونده با حضور چهار متهم و سه وکیل راهی دادگاه کیفری یک استان تهران شد و صبح دیروز در شعبه چهارم رسیدگی شد. در‌ابتدای جلسه دادگاه، اولیای‌دم هر سه مقتول یک به یک در جایگاه حاضر شده و تقاضای اشد مجازات را برای متهمان پرونده کردند.

سپس متهم ردیف اول به نام بشیر که متهم به مشارکت در قتل عمدی و سرقت است در جایگاه دفاع قرار گرفت و گفت: من اتهامات خودم را قبول ندارم. هیچ گناهی نکرده‌ام و در قتل‌ها دخالتی نداشته ام.

آن روز وقتی به ساختمان نیمه کاره در میدان هروی رفتم دوستانم مرا با چوب کتک زدند و با چاقو تهدیدم کردند که اگر کمکشان نکنم مرا می‌کشند. برای همین مجبور شدم دستان ناصر و یوسف را ببندم. اما هیچ ضربه‌ای به آن‌ها نزدم. متهم درباره تماس با خانواده جوان فوتبالیست هم گفت: من با خانواده آن‌ها تماسی نگرفتم. فقط در دو سرقت همراه دوستانم بودم که آن هم با ارعاب و تهدید آن‌ها بود.

متهم ردیف دوم به نام مراد هم در دفاع از خود گفت: من یک کارگر ساده بودم و هفت بچه قد و نیم قد دارم. دوستانم به من گفتند اگر کمکشان کنم پول خوبی می‌دهند، اما من نمی‌دانستم آن‌ها قرار است چه کار کنند. یکدفعه دیدم به آن دو برادر حمله کردند. البته همه ضربه‌ها را جمیل به دو برادر زد.»

متهم دیگر نیز در دفاع از خود گفت: من حتی با این افراد حاضر در دادگاه هم جرم هم نیستم. من در قتل‌ها هیچ نقشی نداشتم.
متهم ردیف چهارم هم اتهام خود را انکار کرد.

پس از دفاعیات متهمان قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، خواندنی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
حتما"بایدبیرونشون کرد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
باید از کشور بیرونشون کرد همه جنایتی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
فرد قاتل و جنایتکار را باید مجازات کرد و فرقی نمی کنه که افغانی باشه یا ایرانی، برای من قاتل افغانی با قاتل ایرانی یکسان هستند و نباید رحم کرد ولی اینکه رو نژاد برچسب بزاریم ظلم و بی عدالتی.
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۱۱:۱۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
نظرات همه ی دوستان وخوندم این درست نیستش ک مابافغانیااین کاروبکنیم همه جای دنیاخوب وبدداره همین جونای افغانی هستندک کارمیکنن ایرانی کارکن نیست دنبال کارراحت وحقوق بالاست الان توآلمان دیگه ایرانی نمیگیرن فقط افغانی میگیرن چون کارکنن واقعا.. بعدشم خداروخوش میادایرانیای مارم ازکشورهای دیگه بیرون کنن؟ فیلمهاشون اومده ک توی تایلندچیکارامیکنن. پس لطفاهمه روب ی چشم نبینیم بهمدیگه احترام بذاریم.. وسلام.
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۰۹:۴۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
افغانی ها باید از ایران برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
به نظر من اینا آدمای بی رحمی هستند که باید از کشور ایران بیرون انداخت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۱۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
افغانی ها را باید اخراج کرد.لطف حدی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
وقتی یه سیب چهارتا میوه کرمو داره، درخت را قطع نمی کنند بلکه میوه های کرمو را نابود می کنند. اگه چند تا افغانی قاتل هستند، اونها را باید اعدام کرد و نه اینکه به کل افغان ها توهین کرد. همین افغانی ها مدافع حرم داشتند، یادتون نره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
افغانی ها هم مثل ما تو ایران خوب وبد هستن یه جوری بعضی ها حرف میزنن انگار ما ایرانیها امامزاده ایم والله اگه دنبال وحشی میگردید من بهتون میگم کجاست امریکا کشوری که معلماش باید اسلحه داشته باشن روزی بیست نفر کم و بیش با اسلحه فقط کشته میشن نزدیک یکی دومیلیون افغانی بخاطر جنگ وکشتار پناه آوردن به کشور همسایه شون که شاید خدای نکرده برای ما پیش میومد تو این جمعیت میلیونی یه تعداد هم ادمای بدی هستن مثل خودما تو یه خانواده پنج نفری می بینی یکی دکتر شده یکی معتاد یکی مهندس یکی تو شرور شده پس چطور انتظار دارید جمعیتی میلیونی همه فرشته باشن مگه ما خودمون همه فرشته هستیم باید خوبی کنیم چون از آینده کسی خبری نداره روزی در جنگ عراق سوریه به ما کمک میکرد کی فکر میکرد یک روزی سوریه داغون بشه و ما بهشون کمک کنیم راستی میدونید درجنگ عراق افغانیها هم برای دفاع از ایران شهید دادن مدافعین حرم که زینبیون افغانستان معروفه ایشالا کشوراینام صلح و آرامش برقرار میشه و میرن چون هیچ جا وطن نمیشه
Germany
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
همه این صحبت‌ها رو می‌دونن الان بحث جرم وجنایت این افغانی هاست اینقدرموعظه نمیخاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
واضح و مشخص است که تو خودت یک افغانی هستی که اینقدر چوب اونا را به سینه میزنی .همه افغانها هم خوب دارن و هم شریف و خوش رفتار وهم بد اخلاق و بد ذات دوما لازم نیست برای اینکه تعداد اندکی از افغانها که آدمهای بد ذات هستند را با مردم خودمون مقایسه کنی. افغانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
آنها اگر واقعا اهل شهادت بودند نمی خواهد برای کشور ایران یا سوریه بجگند برن برای کشور خودشان بجنگند، اگر مدافعان حرم ایران رفتند و جنگیدن و شهید شدن برای این بود که داخل مرزهای ایران با داعش نجگند . ولی افغانها فقط برای حقوق بنیاد شهید رفتند، اولویت دفاع با کشور خودشون بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
اینا چون قاچاقی میان، هیچ مدرک هویتی و آدرس و هیچ چیزی ندارند. راحت میتونن قتل کنن و برگردن کشورشون.
Iran (Islamic Republic of)
موحد
۰۰:۳۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
خلافکار رو راه ندید. بک دختر بچه افغانی. خدا رحمتش طفل مظلوم. اسمش ستایش بود تو‌ایران. توسط یک نو جوان نادان هفده ساله. مورد اذیت و‌ارار قرار گرفت. و‌کشته شد همه ما برای اون بچه ناراحت شدیم. تو خود افغانستان. تظا هرات شد. اونا خوبیها دیگر ملت ایران به چشمشون نمیاد اما هموطنان خودشون. مردم مارو. ورزشکار مارو. قلع و‌قمع تیکه تیکه میکنند. مردم ما پس حتما باید. تظاهرات میلیونی بر علیه. این جنایتهای افغانیها انجام بدند.
Germany
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
نیکی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند. مهمان نوازی بس است
Switzerland
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
افغانستانی ها الان دیگر ان قشر ضعیف و زحمتکش پر تلاش نیستند الان اکثرا از جوانهای تن پرور نسل امروز هستند که بیشتر به دنبال تبهکاری و دزدی و خلاف و...هستند .البته تعداد اندکی از انها انهم افراد میانسال هنوز هم دنبال کار هستند ولی قشر جوان انها دیگر به دنبال کار نیستند .
Germany
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۲۲:۱۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
افغانی ها رو باید بیرون بندازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
عزیز من این چه حرفیه مگه ما ایرانیها همه امامزاده ایم تو افغانیها هم بد پیدا میشه خوب هم بسیار بسیار پیدا میشه مثل خود ما یه عده از هم وطنهای ما دست داعشیها رو هم از پشت بستن رحم به بچه کوچیک خودشون هم نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
چرا به افغانی ها اجازه ورود و اقامت در ایرانو میدن.
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
به همون دلیل که یک ایرانی با حقوق 1.5 نمیره چوپانی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
متاسفانه بیشتر مهاجران افغان بیسواد یا کم سواد و دارای انواع بیماری های مسری مثل سل، سالک،تبخال یا مالاریا هستند در شهرستان ها توزیع مواد مخدر هم از درآمد های برخی از آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
اره تو ایران همه بوی گل و سنبل میدن این حرفها چیه میزنی بابا هر ملتی توش چهارتا بدم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
چقدر از اونایی که کشورم وهم وطنم ومسخره میکنن بدم میاد اره همه بوی گل وسنبل میدن به کوری چشم دشمنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
افغانیها همه جا را احاطه کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۱۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
همه افغانیها را بفزستید به کشور خودشان ما این همه بیکار داریم دلیلی نداره ایران بمانند اینا که جرم کردند اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۰:۵۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
نمیشه به خاطر گناه چند نفر کل مهاجرین افغان راسرزنش کرد .درسته بیکار داریم ولی کارهای سختی که کارگران افغان انجام میدهند جوانهای بیکار ما انجام نمی دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
بیرونشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
افغانی بفرستید بروند
جوانان ایرانی بیکار می‌کنند از مشهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
اره بیچاره ها همه پستهای مهم را گرفته اند دیگه برای جوونای ما کارهای پشت میز نشینی نیست اگه روزی کشور ما خدایا ناکرده خدای ناکرده زبونم لال اتفاقی بیفته پس نباید مردم کشورهای همسایه مارا بپذیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
من به افغانی های دیگه کاری ندارم ولی اینها همه با دست داشتن
وکلای مدافع اصلا نباید حاضر به دفاع از اینها بشن.
همه با آگاهی درقتل و جنایت شریک هستن.
Iran (Islamic Republic of)
صمد
۱۸:۲۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
باید بیرونشون کنیم از کشور
Canada
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
باید قانونی باشد .هر خارجی خلاف کرد .دیگه نتواند وارد کشور شود .با گرفتن عکس از چشمش و انگشت نگاری .
چونکه با نام جدید ممکنه وارد شوند .
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
فکر کنم پای اون بنده خدا تو پزشکی قانونی اگر تکون نمیخورد و زنده نمیشد احتمالا افغانی ها هنوز هم به جنایتشون ادامه میدادند و میرفتن سراغ ایرانی های بعدی...و این داستان ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
اره نه اینکه کاراگاه های خوبی نداریم چقدر از کسانی که براشون همیشه کوچک کردن کشورشون خوشاینده بدم میاد خدارا شکر بهترین کاراگاهها را داریم چقدر بعضیها براشون مرغ همسایه غازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
بیشتر قتل ها داخل کشور توسط همین افغانیا میشه ،اینا رو بندازید بیرون از کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
حتماً آن افراد کشته شده خودشان را به چاقوی اینها زدند و خود را کشتند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
تازه قراره خانواده افغانی هایی که همسر ایرانی دارند رو شناسنامه ایرانی بدند. اگه قراره این کار رو بکنند باید با دقت و فیلتر دقیقی انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
اره چون ما ایرانیها همه فرشته ایم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
افقانی هارو بندازید بیرون نه نفت دارن نه دین فقط مواد مخدر بدرد چی میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
افغانی های ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
همه اينهارواعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
هرچی مواد مخدره از طریق افغانها وارد میشه- دزدی و ادم کشی سرجایش و کلی هم از افغان هایی که ایران زندگی میکنند همسرانشان داعشی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
کاش میشود بیشتر روی مهاجرین نظارت کرد چون بیشتر اینها از افغانستان برای کاربه صورت غیر مجاز میان اینجا هم جونهای ایرانی رو بیگار میکنن و بخاطر اینکه در کشورشون چند سال درگیر جنگند باخشونت هم اشنا هستن.واونوقت یکنفر ادم بیگناه مثل امید دربندی که تازه داشت نقش افرینی میکرد تو ورزش ایران اینطوری وبه این روش ناجوانمردانه بکشنش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
اونها رو بیرون بندازید!
Iran (Islamic Republic of)
arz
۱۵:۰۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
چرا این افغانی های جنایتکارو بیرون نمیریزین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
این همه تو ایران خودمون جرم جنایت میشه نمی بینی حالا چون افغانی شدن همه شون شدن جنایتکار شما دیگه کی هستین
Germany
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
شما دیگه کی هستی که این طور از هم وطنت وکشورت حرف میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
خیلی از افاغنه هم شرافتمندانه دارند کار میکنند. آدم خوب و بد تو همه قشری هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
واقعانظرخیلی دادیم،احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
هم خوب وهم بدشون برن کشور افغانستان خودشون کار کنند خوبی کنند نه کشور ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
شرافت یعنی این که مام میهن خود را تنها نذاری کسی که به وطن خودش خیانت می کنه و آن را رها می کنه فکر می کنید برای ایران و ایرانی می تواند مثمر ثمر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
خوباشون برن واسه کشور خودشون خوبی کنن نمیخوایمشون ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
این حرفا رو نزنید خدای ناکرده خدارا قهر میگیره کی فکر میکرد یه روزی سوریه به جهنم تبدیل بشه اگه شما حاضرین زن و بچه تون ببرید تو یک منطقه ای که توش جنگ بمب گذاری و بکش بکش و ظلمهای امریکا و طالبان و القاعده هستش اینام میبرن مگه همه اینا جانی هستن بهتر یه نگاهی به جرم جنایتهایی که همین هموطنای نازنینمون میکنن بندازید چقدر بی منطق و بی احساس حرف میزنید خفاش شب بیش از ده نفر زن کشت همین چندسال پیش طرف یه دختر زیبا رو تو اسید حل کرد یارو دوتا بچه خودشو سر برید چندماه پیش تو شهر خودمون پسرپدرخودشو کشت ووو همه هم ایرانی و هم وطن ما بودن نباید همه رو سیاه دید یا سفید
Germany
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
شما که از قهر خدا حرف میزنی چقدر بد در مورد ایرانی وهم وطنت حرف میزنی
Turkey
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
امان از این افاغنه فقط ۱۷هزار دانش اموزافغانها در شهر یزد درس می خونند بماند کارهای خلاف بعضی ازانها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
بإسلام
باتوجه به جنایات اخیر توسط افغان ها در کشور شریف ما
باید از ورود افغان ها به کشور جلوگیری شود و درصورت جنایت اشد مجازات تعیین شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
کاملا درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
افقانی ها هم جولان گرفتن واسه خودشون.
اینجا