صادرات پرشترمرغ و هزارلای گاوی، نخستین بار در کشور از استان اصفهان

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در یکسال گذشته هشت هزار کیلو گرم پرشترمرغ و ۴۰۶ هزار کیلوگرم هزارلاگاوی با ارزش بیش از یک میلیون دلار ، نخستین باردر کشور از استان اصفهان صادرشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان عباس رضایی استانداراصفهان امروز در نشست مسئولان دامپزشکی استان ، با بیان اینکه صادرات فرآورده‌های خام دامی بویژه ضایعات از جمله پرشترمرغ، هزارلا و پنجه مرغ از استان اصفهان با ارزآوری ۱۸ تا ۲۰ میلیون دلاری موفقیت چشمگیری است گفت:باید برای صادرات مستقیم این فرآورده‌ها از گمرک اصفهان برنامه ریزی شود.

او در ادامه بر استفاده از روش‌های بروز دراجرای واکسیناسیون دام‌های اصلاح نژاد شده برای پیشگیری از ایجاد بیماری خاص در این نوع دام‌ها و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان دانشگاهی در حیطه دامپزشکی تأکید کرد.
 
شهرام موحدی مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان هم در این نشست گفت: در یکسال گذشته صادرات بیش از ۱۶ هزار تن انواع فرآورده‌های خام دامی، طیور و آبزیان از استان ۱۸ و نیم میلیون دلار ارزآوری داشته است.

 افزود:پا و پنجه مرغ، پرشترمرغ، عسل، پودرگوشت، آلایش خوراکی مرغ و دام، تخم مرغ، مرغ منجمد، هزارلاگاوی، ماهی و میگو تازه و منجمد پنیر خامه ای، کبک و ماهیان زینتی انواع محموله‌های صادرات جهانی استان اصفهان است.

او اضافه کرد: در یکسال گذشته هشت هزارکیلو گرم پرشترمرغ و ۴۰۶ هزار کیلوگرم هزارلاگاوی با ارزش بیش از یک میلیون دلار نخستین باردر کشور از استان اصفهان صادرشده و استان با صادرات چهارمیلیون و ۲۰۰ هزار کیلوگرم پودرگوشت با ارز آوری یک میلیون و ۱۳۴ هزار دلار رتبه نخست صادراتی این محصول در کشور را دارد.

موحدی اضافه کرد: انواع فرآورده‌های خام دامی، طیور و آبزیان استان اصفهان در یکسال گذشته به ۲۲ کشور از جمله روسیه، ترکیه، لبنان و کشور‌های جنوب غرب آسیا و برخی کشور‌های اروپایی صادرشده است.

او ادامه داد: استان اصفهان رتبه اول تولید شیرخام و بوقلمون، رتبه دوم تولید تخم مرغ و گوشت شترمرغ، رتبه سوم تولید عسل و گوشت مرغ و رتبه چهارم تولید گوشت قرمز را در کشور دارد.
 
انتهای پیام/ی

 

اصفهان رتبه اول تولید شیرخام و بوقلمون در کشور

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار