نظارت جدی بر عملکرد پیش دبستانی‌ها الزامی است

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز نظارت جدی بر عملکرد پیش دبستانی‌ها را امری ضروری و الزامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در جلسه بررسی مزایده کلاس‌های پیش دبستانی در فضای مازاد دولتی با اشاره به اهمیت مقطع پیش دبستانی گفت: نظارت جدی بر روند فعالیت مراکز پیش دبستانی به عنوان یک ضرورت سبب تقویت دانش آموزان ورودی به پایه اول خواهد شد.

او هدف اصلی از برگزاری آموزش پیش از دبستان را رشد همه جانبه کودکان عنوان کرد و بیان داشت: همین دلیل این دوره باید از برنامه و فعالیت‌هایی تشکیل شود که در کنار پر کردن اوقات فراغت کودکان، باعث رشد ذهنی و جسمی آن‌ها شود.

نیسی گمراوی اظهار کرد: دوره کودکی یکی از مقاطع مهم برای آموزش کودکان است، زیرا در این دوران کودکان می‌آموزند چگونه با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کنند و خود را با جامعه تطبیق دهند.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، یکی از اهداف کلی پیش دبستانی‌ها را افزایش اعتماد به نفس و رشد اجتماعی و عاطفی کودکان عنوان کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: برنامه‌هایی که مراکز پیش دبستانی به این منظور در نظر می‌گیرند را می‌توان به فعالیت و کار گروهی، مشارکتی، مهارت‌های دست ورزی و آشنایی و تعامل با دیگران اشاره کرد.

صادق نیسی گمراوی تصریح کرد: فعالیت در پیش دبستان مقدمه‌ای برای ورود به دبستان و ایجاد علاقه مندی به مدرسه، معلم، کتاب و کتابخوانی است، لذا آموزش و یادگیری در این دوره باید مبتنی بر شرایط سنی و روانشناسی رشد کودک و نیاز کودک پیش دبستانی به بازی، تفریح، لذت و سرگرمی است.

انتهای پیام/گ

لزوم توجه بر عملکرد پیش دبستانی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.