جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها/ بسیج امکانات و نیروها برای برگزاری بهتر راهپیمایی اربعین+ فیلم و تصاویر

آخرین اخبار از وضعیت تردد زائران در چهار مرز مهران، شلمچه، چذابه و خسروی را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، چهار مرز مهران، شلمچه، چذابه و خسروی این روزها غرق در حال و هوای اربعین است و روزانه ده ها هزار زائر از دورترین نقاط کشور با پای دل خود را به این مرزها می‌رسانند. آخرین اخبار را اینجا بخوانید (برای خواندن خبر اصلی روی عنوان خبر کلیک کنید).

مرز مهران

 

تحول عظیم در زیر ساخت‌های جاده‌ای استان ایلام

استاندار ایلام با بیان اینکه زیرساخت‌ها و جاده‌های منتهی به پایانه مهران کاملاً متحول شده است، گفت: ۶۰ درصد تردد‌ها مربوط به این پایانه است.

ترافیک شهرمهران به شرایط عادی بازگشت /تخلیه تدریجی پارکینگ‌ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: ترافیک شهرمهران به شرایط عادی بازگشته و پارکینگ‌ها بصورت تدریجی درحال تخلیه هستند.

دپوی هفت میلیون بطری آب معدنی در مهران

اردکانیان وزیر نیرو پس از بازدید در پایانه مرزی مهران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، با اشاره به دپوی هفت میلیون بطری آب معدنی در مهران گفت: مشکلی برای تامین آب آشامیدنی در مرز‌های چهارگانه کشور نداریم.

او در ادامه از زیرساخت‌های ایجاد شده در مرز‌های چهارگانه کشور در حوزه آب و برق ابراز رضایت کرد و گفت: ۸ دستگاه آزمایشگاه سیار در مرز‌های چهارگانه کشور برای کیفیت سنجی آب تعبیه شده است.

اردکانیان اضافه کرد: ۵۶ میلیون آب آشامیدنی باکیفیت بسته بندی فراهم شده است.

او یادآورشد:۱۲۰ کیلومتر خط انتقال برق و ۵هزار پروژکتور برای روشنایی ۶۵۰هکتار پارکینگ انجام شده است.

حضور سفیر کشور ایران در عراق در مهران

سفیر کشور ایران در عراق لحظاتی پیش برای بررسی آخرین وضعیت طرح در قالب و حضور در نشست فرار از ترافیک اربعین ناجا به مهران آمد.

مسجدی سفیر کشور ایران در عراق در نشست قرارگاه ترافیکی اربعین ناجا در مهران از پذیرایی از زوار در مرزهای چهارگانه کشور قدردانی کرد.

سفیر ایران در کشور عراق افزود: همچنین از میزبانی مردم عراق در پذیرایی از زوار اربعین حسینی قدردانی کرد.

او ادامه داد:در جریان اربعین در کشور عراق دولت آنچنان درگیر نیست و مردم خود پای کار هستند.

مسجدی  اضافه کرد:اربعین یک جریان شناور مردمی است.

سفیر ایران در کشور عراق اظهار کرد:مراقبت نیرو‌های امنیتی و رفاهی در مرز ایران بی‌نظیر است. باید کمک کنیم زائران ما در خاک عراق با امنیت خاطر سفر کنند.

او عنوان کرد:در کمبود آب آشامیدنی با مشکل مواجه شدیم که با بسیج همگی ارگان‌های دولتی از ایران، این مشکل در عراق حل شد.

مسجدی  اعلام کرد:کشور عراق برای کشور ایران یک بازار ثابت تجاری است ایران 9 میلیارد دلار تجارت با کشور عراق دارد.

کاهش بار ترافیکی محور ایلام-مهران/احتیاط، لازمه یک سفر ایمن و بدون حادثه

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: در ۲ روز اخیر ترددها به شکل قابل توجهی در محورهای استان کاهش یافته و روزانه تعداد قابل توجهی زائر وارد کشور می شوند و دور برگشت زائران شکل گرفته است.

او اظهار کرد: رانندگان به هیچ وجه فریب خلوت شدن جاده ها را نخورند و از سبقت و انحراف به چپ در جاده های استان پرهیز کنند.

سرهنگ همتی زاده ادامه داد: وضعیت جغرافیایی خاص استان ایلام و وجود موانع دید طبیعی در جاده ها به ویژه در سرپیچ ها، هرگونه ریسک و خطا در ورود به مسیر مقابل را به شدت سرکوب و تصادفات رخ به رخ و شدیدی را رقم می زند.

رئیس پلیس راه استان ایلام بیان کرد: توصیه اکید داریم زائران پس از بازگشت از کشور عراق و خستگی ناشی از پیاده روی و سفر مبادرت به رانندگی نکرده و پس از استراحت کافی ادامه مسیر دهند.

انتقال ۴۰ نفر بیمار و مصدوم با اورژانس هوایی ایلام به تهران در شب گذشته

حسین کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین با اشاره به افزایش خدمات بهداشتی و درمانی ویژه ایام سفر اربعین گفت: شب گذشته ۴۰ نفر بیمار و مصدوم با اورژانس هوایی ایلام به تهران منتقل شدند.

 او با بیان اینکه در ایام اربعین امسال خدمات، امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی افزایش‌یافته و هیچ کمبودی در این عرصه وجود ندارد، اظهار داشت: شب گذشته ۴۰ بیمار و مصدوم را با اورژانس هوایی استان ایلام به تهران منتقل شدند و تعدادی از این زائران با توجه به محل اقامت آن‌ها به است آن‌های البرز و قم منتقل شدند.

کولیوند با اشاره به اینکه در مرزهای ایران بیمارستان‌های ثابت و سیار در حال خدمت‌رسانی هستند، اضافه کرد: در تمام نقاط مرزی و خاک عراق رصد و پایش وضعیت سلامت زائران در حوزه بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در حال انجام است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط زائران اربعین بیان کرد: افرادی که مبتلابه بیماری تب و بیماری‌های گوارشی هستند؛ می‌توانند به مراکز درمانی در مرزها مراجعه کنند و سپس به سفر ادامه دهند.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ روند تردد در مرز مهران معکوس شد/ مرز خسروی برای بازگشت زائران ۲۴ ساعته شد‌ + فیلم و تصاویر

عازم شدن ۲۰۰ زائر از طریق فرودگاه شهدای ایلام به نجف اشرف

محمدجواد یگانه مدیر فرودگاه ایلام گفت: در ایام اربعین پرواز ایلام_نجف و باالعکس از ۱۸ مهرماه لغایت ۳ آبان‌ماه روزانه ۲ سورتی پرواز برقرار است.

او افزود: از ۱۸ تا ۲۲ مهرماه ۲۰۰ زائر با ۶ سورتی پرواز از طریق فرودگاه شهدای ایلام عازم نجف اشرف شده است.

مدیر فرودگاه ایلام تصریح کرد: بهای مصوب برای هر سورتی پرواز ۷۷۵ هزار تومان و در مجموع رفت و برگشت ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برای هر مسافر در نظر گرفته شده است.

او عنوان کرد: از ۱۷ مهرماه تا روز گذشته ۵۵۰۰ مسافر ایلام_تهران، ایلام_مشهد از طریق فرودگاه شهدای ایلام جابه‌جا شده است.

یگانه اضافه کرد: در حال حاضر روز‌های یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه مسافران امکان تردد هوایی در مسیر ایلام_مشهد را دارند و در تمام طول هفته در مسیر ایلام_تهران نیز پرواز انجام می‌گیرد.

تردد بیش از ۲۲۱ هزار نفر از مرز مهران در روز ۲۲ مهرماه

آیت قیصربیگی سخنگوی ستاد اربعین استان ایلام گفت: در روز ۲۲ مهرماه تعداد ۲۲۱ هزار و ۴۵۴ نفر از مرز مهران تردد کردند.

اواظهار کرد: ۱۲۷ هزار و ۳۱۵ نفر از این تعداد ورود و ۹۲ هزار و ۱۵۱ نفر خروج کردند.

قیصر بیگی افزود:همچنین از بامداد امروز تا سال ۸ صبح ۸۰ هزار نفر تردد کردند که ۲۶ هزار نفر خروجی و ۵۴ هزار نفر ورودی به ثبت رسیده است.

او در پایان ضمن تشکر از زحمات اصحاب رسانه در تلاش بی وقفه در پوشش مراسم اربعین گفت: از آنجا که استان ایلام قریب ۷۰ درصد اربعین را پوشش می‌دهد به همین نسبت کار حوزه رسانه و خبرنگاران بی ادعا در این زمینه گسترده‌تر می‌شود.

سخنگوی ستاد اربعین استان ایلام بیان داشت: از اهالی رسانه می‌خواهم همچون گذشته نقش بی بدیل خود را در ایجاد هم افزایی در مراسم باشکوه اربعین ایفا نمایند.

استقرار دائم پزشکی قانونی در شهرستان مهران

علیزاده مهاجر مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام در مرز بین‌المللی مهران با اشاره به استقرار پزشکی قانونی در شهرستان مهران گفت: تا پایان سال پزشکی قانونی بصورت دائم در مهران مستقر می‌شود.

خدمات پزشکی قانونی در ایام اربعین ۲۴ ساعته و به صورت رایگان خواهد بود.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی از ایام عاشورا تاکنون ۳۲ فوتی در استان ایلام داشتیم.

بیش از یک میلیون زائر به میهن خود بازگشتند

سردار حسین ساجدی نیا در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: از روز گذشته تعداد زائرینی که وارد کشور می شوند نسبت به زائرینی که از کشور خارخ می شوند بیشتر شده تقریبا می توان گفت بار برگشت ما شروع شده اسا.

او افزود: همه تلاش ما بر این است که تسهیلات را برقرار کنیم که زائرین بتوانند به راحتی به استان خود بازگردند از شب گذشته تا به اکنون تقریبا ۴۰ درصد از زائرین رفت و ۶۰ درصد در حال برگشت هستند.

او ادامه داد: پرحجم ترین مرز ما مرز بین المللی مهران است که ۵۶ درصد از آمار زائرین برگشت را به خود اختصاص داده و قابل توجه هم است.

ساجدی نیا گفت: نزدیک به ۳ میلیون نفر زائر به عتبات عالیات مشرف شدند و تاکنون بیش از یک میلیون زائر به میهن خود بازگشتند.

او گفت: بیشترین محور در خصوص برگشت که درگیر و ترافیک نیمه سنگینی را دارد محور مهران به سمت ایلام و ایلام به سمت کرمانشاه است، در مرز مهران تقریبا دو کیلومتر مانده به پایانه زائرین به واسطه حجم سنگین از خودروها پیاده می شوند.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ روند تردد در مرز مهران معکوس شد/ مرز خسروی برای بازگشت زائران ۲۴ ساعته شد‌ + فیلم و تصاویر

تامین سوخت بیش از۳۲۰هزار خودرو درمرز مهران

علی اصغر چاغروندی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام طی بازدید از جایگاه‌های مواصلاتی و منتهی به مرز مهران از تامین سوخت ۳۲۰ هزار خودرویی متردد در ایام باقی مانده به اربعین حسینی خبر داد.

او ادامه داد : بنا بر اعلام رئیس پلیس راه استان ایلام که طی ۱۳ روز اول ماه صفر بالغ بر ۳۲۰ هزار خودرو سبک و سنگین وارد شهر مهران شده اند.

چاغروندی اضافه کرد:این شرکت با برنامه ریزی مدون و تلاش شبانه روزی کارکنان تهیه و عرضه سوخت این تعداد خودرو که مازاد بر مصرف سوخت در ایام عادی سال بوده، بدون وقفه و در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام نموده است.

روند تردد زائران اربعین در مرز مهران معکوس شد

قاسم سلیمانی دشتکی  استاندار ایلام با بیان این که بیش از ۱۷۰ هزار نفر در طی ۱۴ ساعت گذشته از مرز مهران عبور کرده اند، گفت: روند تردد زائران معکوس شده و از این میزان تردد ۸۰ هزار نفر خروج و بیش از ۹۰ هزار نفر ورود داشته اند.

او در ادامه از روند معکوس تردد در مرز مهران خبر داد و گفت: از امروز روند ورود زائران به کشور در مرز مهران از میزان خروج پیشی گرفته است و این روند در روزهای آینده با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

سلیمانی دشتکی سپس به موضوع تعطیلی مدارس مهران در موج برگشت زائران اشاره کرد و یادآور شد: به خاطر رفاه حال شهروندان مهرانی در روزهای چهارشنبه ۲۴ تا دوشنبه ۲۹ مهر ماه مدارس این شهر در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل است.

 

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ روند تردد در مرز مهران معکوس شد/ مرز خسروی برای بازگشت زائران ۲۴ ساعته شد‌ + فیلم و تصاویر

اماکن ورزشی مهران در خدمت زوار اربعین حسینی

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت:اماکن ورزشی مهران در خدمت زوار و ستاد اربعین استان قرار گرفت.

 

مرز خسروی

 

۹ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی امروز از طریق مرز خسروی وارد عراق و یا داخل کشورمان شدند

فرماندار قصرشیرین گفت : ۹ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی (ع) امروز (سه‌شنبه ۲۳مهرماه) از طریق مرز خسروی وارد عراق و یا داخل کشورمان شدند.

۲ هزار دستگاه اتوبوس زائران اربعین حسینی را در زمان بازگشت از عراق جابجا می کند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : ۲ هزار دستگاه اتوبوس زائران اربعین حسینی (ع) را در زمان بازگشت از عراق جابجا خواهند کرد.

بیش از ۱۰۰ هزار سرباز کربلایی شدند

سردار سرتیپ تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: ۱۲۰ هزار زائر مشمول خدمت سربازی از ابتدای حرکت زائران اربعین حسینی به کربلای معلی و نجف اشرف تاکنون از مرز‌های چهارگانه خسروی، مهران، چذابه و شلمچه راهی عراق شدند.

او اظهار کرد: این گروه از زائران شامل طلاب، دانشجویان و دانش آموزان پس از انجام تشریفات قانونی به همایش عظیم اربعین حسین پیوستند.

سردار مهری بیان داشت: سازمان وطیفه عمومی ناجا در اربعین امسال تسهیلات خوبی برای مشمولان خدمت سربازی به شرط داشتن گذرنامه و نداشتن منع قانونی خروج از کشور درنظر گرفت و با هماهنگی پلیس گذرنامه، شرایط برای خروج زائران مشمول که از جوانان مشتاق زیارت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) بودند فراهم شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی ادامه داد: این دسته از زائران برای بازگشت به میهن اسلامی مشکلی نخواهند داشت.

این مقام ارشد ناجا در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی با همه توان برای تسهیل عزیمت زائران اربعین حسینی بسیج شده است، اذعان داشت: این تسهیلات سبب شده زائران اربعین حسینی در فضایی آرام و بدون دغدغه به کربلای معلی و نجف اشرف بروند.

سردار سرتیپ تقی مهری در جریان بازدید از پایانه مرزی چذابه از گیت‌های خروجی و ورودی پایانه و نقطه صفر مرزی دیدن کرد.

از ابتدای حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه‌های مرزی چذابه و شلمچه، فرماندهان ارشد نیروی انتظامی از این گذرگاه‌های مرزی بازدید کرده و تردد زائران اربعین حسینی را رصد و پایش کردند.

افزایش ۵۰ درصدی تعداد مسافران اربعین طی امسال

حشمت الله ملکی فرمانده پلیس راه آهن کشور در حاشیه بازدید از وضعیت خدمات رسانی راه آهن کرمانشاه به زوار اربعین گفت : ما ۴ محور ریلی برای زوار اباعبدالله الحسین (ع) در نظر گرفتیم که از آن جمله می‌توان به محور‌های زاهدان به جنوب، همدان - کرمانشاه و اهواز اشاره کرد که در این چهار محور خدمات شایسته‌ای به زوار ارائه داده می‌شود.

او از افزایش ۵۰ درصدی تعداد مسافرین اربعین طی امسال خبر داد و گفت : امسال راه آهن حدود ۴۶۰ هزار صندلی را برای جابجا کردن زوار آماده کرده بود که از این تعداد ۱۳۰ هزار نفر از راه آهن کرمانشاه که دو مرز مهران و خسروی را پوشش می‌دهد، پیش بینی شده است.

 ملکی گفت: با توجه به خدمات شبانه روزی پلیس راه آهن سراسر کشور و مسیر‌های منتهی به کرمانشاه، خوشبختانه این تعداد زواری که با قطار تردد کردند تردد آن‌ها به خوبی انجام شده و تردد زوار از طریق خط ریلی با امنیت کامل و آسایش صورت گرفته است.

او افزود: به حمدالله تا کنون این تعداد و شاید بیشتر هم از کرمانشاه تردد داشتند و به این منظور راه آهن یک قطار فوق العاده در نظر گرفته است و در برگشت هم این آمادگی وجود دارد.

این مسئول افزود: برای آن دسته از هموطنانی که از مرز‌های دیگر به زیارت رفتند و قصد برگشت از استان کرمانشاه را دارند زمینه تهیه بلیط آن‌ها در کرمانشاه فراهم است.

فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: در حال حاضر در حال بررسی وضعیت بازگشت زواری هستیم که با قطار قصد ادامه سفر را دارند.

او گفت: پلیس راه آهن آمادگی لازم را جهت بازگشت زوار دارد و مسافرینی که قصد برگشت از استان کرمانشاه را دارند، آسوده خاطر باشند که این خدمات همچنان ارائه می‌شود. همچنین مقداری با صبر و حوصله برابر زمان بندی با قطار‌ها منتظر بمانند که بتوانند از این بستر استفاده کنند.

ملکی خدمات ارائه شده در حوزه راه آهن کرمانشاه را بسیار موفقیت آمیز عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا از همه همکارانی که توانستند این خدمات برجسته را ارائه دهند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

او افزود: طی این دو روزی که در کرمانشاه هستم رضایت کامل داریم و ان شاالله با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط در حوزه برقراری امنیت با راه آهن وضعیت برگشت هم به خوبی پوشش داده شود.

اسکان و پذیرایی از ۲۶۰ زائر اربعین در اندیمشک

حسن دهقان مدیر ستاد عتبات عالیات اندیمشک گفت: بیش از ۲۶۰ هزار زائر اربعین حسیینی با حضور در این شهرستان پذیرایی و سپس عازم کربلا شدند.

او افزود: شهرستان افتخار میزبانی زائرین اربعین را دارد و عاشقان اهل بیت (ع) با حضور در این شهرستان به سمت پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه حرکت کرده و مسیر معنوی خود را ادامه می‌دهند.

دهقان بیان داشت: بیش از ۱۶ هزار زوار خارجی از کشور‌های آذربایجان، پاکستان، افغانستان، ترکیه، بنگلادش دیگر کشور‌های جهان با حضور در شهرستان به زیارت عتبات عالیات شتافتند.

مدیر ستاد عتبات عالیات اندیمشک تصریح کرد: تمام خدمات مورد نیاز زائران اهل بیت (ع) برای اسکان و پذیرایی در شهرستان پیش بینی و فراهم شده است.

بازدید فرمانده نزاجا از خطوط مرزی غرب کشور

امیرسرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در منطقه غرب کشور، از میزان آمادگی رزمی و توان دفاعی یگان های این نیرو مستقر در خطوط مرزی قرارگرفت و از مرز خسروی بازدید کرد .

بازدید فرمانده نزاجا از خطوط مرزی غرب کشور

بازدید فرمانده نزاجا از خطوط مرزی غرب کشور

بازدید فرمانده نزاجا از خطوط مرزی غرب کشور

 

توزیع روزانه ۲۵ هزار پرس غذا بین زائران اربعین حسینی

حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در بازدید از موکب امام خامنه‌ای در مرز خسروی گفت : مرز خسروی مرز اصیل، قدیمی و اصلی تردد زوار آقا اباعبدالله الحسین و اهل بیت (ع) بوده و هست.

او گفت: متاسفانه چند سالی این توفیق خدمتگزاری از مردم استان گرفته شده بود که امسال با با پیگیر‌های مسؤولان و همکاری همه جانبه آن‌ها، این آرزوی چند ساله تحقق یافت و مرز بازگشایی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح چهار مرز خروجی کشور مشغول خدمات‌رسانی هستند، گفت: استان‌های اردبیل، کردستان، فارس و کرمانشاه نیز با همکاری یکدیگر در مرز خسروی مشغول خدمات‌رسانی هستند.

صالحی محل موکب آشپزخانه اوقاف و امور خیریه را در شهر قصرشیرین اعلام کرد و افزود: تعهد داریم روزانه ۲۵ هزار پرس غذا برای زائران طبخ و بین آن‌ها توزیع کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به استقرار موکب امام خامنه‌ای در خسروی اشاره و گفت: دیگر موکب این سازمان در نقطه صفر مرزی بعد از گیت‌های که زوار از آن خارج می‌شوند، مستقر است که کار تغذیه زوار اربعین حسینی را برعهده دارد.

صالحی گفت: در مجموع چهار موکب با نظارت اوقاف و امور خیریه پذیرایی از زوار اربعین حسینی را در مسیر کرمانشاه به خسروی برعهده دارند.

او با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ارائه شده در موکب‌ها، افزود: با دعوت از مبلغانی از حوزه علمیه قم و با برگزاری محافل انس با قرآن در خدمت زوار هستیم .

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ روند تردد در مرز مهران معکوس شد/ مرز خسروی ۲۴ ساعته باز است/ بازگشت ۶۰ درصد زوار به کشور + فیلم و تصاویر

رشد حضور زائران برای شرکت در مراسم اربعین

سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راه کشور در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی بدون ذکر آمار تصادفات گفت : خستگی و خواب آلودگی عامل اصلی تصادفات رانندگی بوده است.

او گفت : شتاب بی مورد و انحراف به چپ که نتیجه آن برخورد رخ به رخ است از دیگر عوامل مهم سوانح رانندگی در ایام اربعین امسال بوده است.

 حسینی با اشاره به اینکه زائران هنگام بازگشت از کربلا به دلیل خستگی، نیاز بیشتری به استراحت دارند، افزود: مهمترین توصیه‌ای که به زوار داریم این است از رانندگی در این وضعیت خودداری کنند.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به جریان داشتن تردد در تمامی راه‌ها بخصوص جاده‌های منتهی به مرز‌های چهارگانه محل ورود و خروج زائران به عراق، گفت: شرایط فعلی به گونه‌ای است که حجم تردد در مسیر برگشت از مرز سنگین‌تر از مسیر رفت است.

او افزود: پیش بینی می‌شود برای فردا و پس فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) بازهم شاهد افزایش تردد زوار به عراق باشیم، اما از روز جمعه (۲۶ مهر) باید خود را کاملا آماده بازگشت زوار کنیم.

حسینی با بیان اینکه هنوز در خصوص اعمال محدودیت ترافیکی در روز‌های منتهی به اربعین نمی‌توان اظهارنظر کرد، گفت: باید صبر کنیم و ببینیم موج بازگشت چگونه خواهد بود و آنگاه در این خصوص تصمیم بگیریم.

امنیت مثال‌زدنی در مرز خسروی برقرار است

امیر سرتیپ کیومرث حیدری دقایقی پیش از مرز خسروی بازدید و از نزدیک آخرین وضعیت امنیت این مرز را بررسی کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این بازدید در مورد وضعیت این مرز اظهار داشت: الحمدالله با همت نیروی زمینی ارتش قهرمان، مرزبانی دلاور، نیروهای انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی امنیت مثال‌زدنی در مرز خسروی برقرار است.

مرز خسروی روزهای آرامی را سپری می‌کند، تردد زوار از این مرز به صورت روان جریان دارد و موج بازگشت زوار از این مرز هم طی روزهای گذشته آغاز شده است.

۵۵ هزار نفر در استان کرمانشاه اسکان داده شده است

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: بازگشایی مرز خسروی یکی از آرزو‌های دیرینه مردم استان بود و کسانی که برای این امر تلاش کردند هدیه بزرگی به کرمانشاهی‌ها دادند.

او با بیان اینکه خسروی از دیرباز مسیر عتبات عالیات بوده است، گفت : در روز‌های گذشته در طول ۶ ساعت بیش از ۲۶ هزار نفر از خسروی راهی عراق شدند که اگر این مرز ۲۴ ساعته بود این آمار به بیش از صد هزار نفر می‌رسید.

بازوند،گفت: از زمان بازگشایی (۱۱ مهرماه) تاکنون ۱۴۰ هزار نفر از مرز خسروی راهی عراق شده اند و ۱۰ هزار نفر نیز از طریق این مرز به کشور بازگشتند.

او به سفر امروز هیات ایرانی به عراق برای بازگشایی مرز سومار اشاره کرد و گفت: بازگشایی مرز سومار یک کار ملی در راستای صادرات کالای ایران به عراق است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

 

۷ هزار و ۲۰۰ نفر از طریق مرز خسروی وارد خاک عراق شدند

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اظهار داشت: طی روز گذشته ۲۲ مهر ماه حدود ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از طریق مرز خسروی وارد خاک عراق شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه همچنین از ورود ۲ هزار زائر از طریق مرز خسروی به داخل کشور خبر داد.

کرمی به آمادگی مرز خسروی برای بازگشت زوار اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم در پایانه مرزی خسروی برای ورود و خروج زوار انجام شده است.

او با بیان اینکه پارکینگ مقداد جهت استقرار ناوگان برون شهری و درون شهری ساماندهی شده است، افزود: آمادگی برای ارجاع شرکت ها و رانندگان متخلف به کمیسیون ماده ۱۲ و ۱۱ جهت تشکیل پرونده وجود دارد.

کرمی گفت: ۶ شرکت حمل و نقل مسافر در پایانه مرزی خسروی جهت انتقال مسافرین استقرار یافته است.

او از لاین بندی ورودی و خروجی پایانه مرزی خسروی و جدا سازی مسیر حرکت زوار خبر داد و عنوان کرد: سالن ورود به کشور آماده سازی شده است.

کرمی خاطرنشان کرد: اتوبوس های خط واحد درپایانه مرزی خسروی جهت اعزام زوار به پارکینگ استقرار یافته اند.

او همچنین از احداث ترمینال اتوبوس رانی در ابتدای خسروی برای جابجایی مسافران خبر داد و گفت: ۲۹ گیت با ۵۸ کاربر در ایران و ۴ گیت با ۸ کاربر در کشور عراق اختصاص یافته است.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ روند تردد در مرز مهران معکوس شد/ مرز خسروی ۲۴ ساعته باز است/ بازگشت ۶۰ درصد زوار به کشور + فیلم و تصاویر

پیش‌بینی تردد ۱۵ هزار نفر از مرز خسروی به صورت روزانه

برای خروج زائران از کشور فعالیت مرز خسروی به دلیل محدودیت‌های کشور عراق به ساعت‌های 6 تا 14 صبح محدود شده اما برای زمان بازگشت این محدودیت وجود ندارد و زائران می‌توانند به صورت 24 ساعته از این مرز برای ورود به کشور استفاده کنند.

با وجود اینکه به طور مکرر از زائران درخواست می‌شود که زمان بازگشت خود را مدیریت کنند اما برنامه‌ریزی‌های لازم برای اسکان، تغذیه و حمل و نقل مسافران در زمان بازگشت انجام شده است و رئیس ستاد اربعین کشور نیر روز گذشته در نشستی با مسئولان عراقی آمادگی ایران را برای حمل و نقل زائران اعلام کرد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هر روز بین ۱۰ تا ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی (ع) از مرز خسروی عازم کربلا می‌شوند اظهار داشت: تاکنون ۱۴۰ هزار زائر از این مرز عازم کربلا شده‌اند.

او وضعیت خدمات‌رسانی به زائران اربعین در این مرز را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در روز‌های آینده نیز روزانه حدود ۱۵ هزار نفر از مرز خسروی عازم کربلا شوند.

بازوند گفت: کمبودی در زمینه تامین نیاز‌های زائران در بخش‌های حمل و نقل، غذا، بهداشت و سایر بخش‌ها در مرز خسروی نداریم و همه دستگاه‌ها در حال ارائه خدمات هستند.

استاندار کرمانشاه به استقرار موکب‌ها در مرز خسروی نیز اشاره کرد و گفت: در این موکب‌ها روزانه بیش از ۱۵ هزار غذا پخت و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

مرز چذابه

 

تصادفات جاده‌ای اربعین امسال ۱۷ درصد کاهش داشته است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: حوادث جاده‌ای اربعین امسال نسبت به مدت مشابه ۱۷ و نیم درصد کاهش داشته است.

تردد ۵۴۵ هزار زائر اربعین حسینی در مرز چذابه/نقل و انتقال زائران اربعین در خاک عراق با ۴۴ دستگاه اتوبوس

فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: از ابتدای راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، ۵۴۵ هزار زائر اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه تردد کرده اند.

خدمت به زائران امام حسین در مرز چذابه

حضور ۳۰ هزار نیروی ناجا در مرز‌ها/ خروج بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از کشور

جانشین فرمانده ناجا گفت: بیش از ۳۰ هزار نیرو در سراسر مرز‌های درگیر امر اربعین مشغول خدمت‌رسانی هستند.

 
تردد زوار در مرز چذابه /ظرفیت پارکینگ/ خدمت رسانی به زوار
 
توضیحات فرماندار دشت آزادگان در خصوص تامین وسایل نقلیه برای زائران

حسین زاده معاون سیاسی واجتماعی استاندار-رئیس قرارگاه اربعین چذابه: آمادگی برای موج بازگشت زائران

اسکان و پذیرایی ۲۶۰ زائر اربعین در اندیمشک

حسن دهقان مدیر ستاد عتبات عالیات اندیمشک گفت: بیش از ۲۶۰ هزار زائر اربعین حسیینی با حضور در این شهرستان پذیرایی و سپس عازم کربلا شدند.

او افزود: شهرستان افتخار میزبانی زائرین اربعین را دارد و عاشقان اهل بیت (ع) با حضور در این شهرستان به سمت پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه حرکت کرده و مسیر معنوی خود را ادامه می‌دهند.

دهقان بیان داشت: بیش از ۱۶ هزار زوار خارجی از کشور‌های آذربایجان، پاکستان، افغانستان، ترکیه، بنگلادش دیگر کشور‌های جهان با حضور در شهرستان به زیارت عتبات عالیات شتافتند.

مدیر ستاد عتبات عالیات اندیمشک تصریح کرد: تمام خدمات مورد نیاز زائران اهل بیت (ع) برای اسکان و پذیرایی در شهرستان پیش بینی و فراهم شده است.

استقرار اتوبوس در چذابه به منظور جا به جایی زوار امام حسین (ع)

حمید سیلاوی فرماندار دشت‌آزادگان گفت: برای برگشت زائران اربعین حسینی از مرز چذابه به سمت شهر‌ها و استان‌های خودشان نیز تصمیمات خوبی گرفته شده است.

او افزود: در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه چذابه برای جابه جایی زائرن مستقر شده‌اند که یک‌سری از اتوبوس‌ها برای انتقال زائران به شهر‌های استان و یکسری برای انتقال زائران به استان‌های دیگر تدارک دیده شد.

سیلاوی بیان داشت: زائران پس از ورود به مرز کشور پس از استراحت موقت در مواکب به تناسب استان محل زندگی آن‌ها سوار اتوبوس شده و راهی استان خود می‌شوند.

فرماندار دشت‌آزادگان تصریح کرد: مقرر شد از ظرفیت ناوگان‌های دیگر برای جابه‌جایی زائران از مرز به اولین نقطه‌ای که بتوانند به راحتی سوار شوند نیز استفاده شود.

۲۱۲ دستگاه اتوبوس عازم کشور عراق شدند

 غلامعباس بهرامی نیا ​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته با کشور عراق، طبق تصمیمات ستاد مرکزی اربعین حسینی، مقرر شد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دربستی از ایران برای زائران ایرانی به عراق اعزام می‌شوند.

او با بیان اینکه این اتوبوس‌ها تنها می‌توانند از مرز چذابه تردد داشته باشند، اظهار داشت: از این تعداد تا کنون ۲۱۲ دستگاه از این مرز به عراق سفر کردند و مابقی نیز اعزام خواهند شد.

بهرامی نیا افزود: روز عبور از مرز و مدت زمان اقامت زائران این اتوبوس‌ها تعیین شده و طبق همین اطلاعات، تاریخ برگشت آن‌ها به مرز چذابه نیز مشخص است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان خوزستان با عنوان اینکه اکنون در درون و برون کشور هیچ مشکلی برای حمل و نقل وجود ندارد، تصریح کرد: برای بازگشت زوار اربعین نیز برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته که بدون مشکل تردد زائران انجام و با کم‌ترین مشکل به شهر‌های خود بازگردند.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ روند تردد در مرز مهران معکوس شد/ مرز خسروی ۲۴ ساعته باز است/ بازگشت ۶۰ درصد زوار به کشور + فیلم و تصاویر

برگشت زائران اربعین حسینی از گذرگاه‌های مرزی به خوزستان

رضا نجاتی دبیر ستاد اربعین خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تا کنون مشکلی در پایانه مرزی چذابه نبوده است و روند خدمات دهی به زائران همایش پیاده روی اربعین به خوبی انجام می‌شود.

او افزود: با کمک همه عوامل نظامی و انتظامی در مرز روند خروج زائران اربعین از کشور به خوبی انجام می‌شود همچنین موج برکشت زائران از کربلا آغاز شده است و تمام تلاش‌ها برای کنترل رفت و برگشت زائران همچنین پیشگیری از ایجاد ترافیک صورت می‌گیرد.

نجاتی با اشاره به آمار خروج زائران امام حسین (ع) از ۲ گذرگاه مرزی خوزستان بیان داشت: تا کنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از ۲ پایانه مرزی چذابه و شلمچه را هی عتبات عالیات شدند.

مدیر کل امنیت انتظامی مرزی خوزستان تصریح کرد: موج برگشت زائران به کشور آغاز شده است و بیش از ۴۰۰ هزار زائر تا کنون از گذرگاه‌های مرزی استان وارد ایران شدند که با هماهنگی‌های انجام شده و تدابیر اندیشیده شده وسایل نقلیه برای انتقال محیا است.

این مقام مسئول گفت: زائران غالبا با خودرو‌های شخصی به مرز آمده اند و برای بازگشت مسله‌ای وجود ندارد.

مرز‌های کشور تحت نظارت یکهزار و ۶۰۰ گشت سیار پلیس

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از استقرار یک هزار و ۶۰۰ گشت پلیس در ۴ مرز کشور در ایام اربعین حسینی خبر داد.

جدیدترین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز‌ها؛ روند تردد در مرز مهران معکوس شد/ مرز خسروی ۲۴ ساعته باز است/ بازگشت ۶۰ درصد زوار به کشور + فیلم و تصاویر

مرز شلمچه

 

زائران اربعین مرز چذابه را برای تردد انتخاب کنند

حسین حسین زاده معاون استاندار خوزستان گفت: همه شرایط برای زوار در مرز شلمچه فراهم شده است.

او افزود: از زائران در خواست می شود که برای رفت و یا بازگشت با توجه به وجود امکانات لازم مرز چذابه را برای تردد انتخاب کنید.

کنترل هر پرنده ناشناس بر فراز جمعیت اربعین/ اصابت بعد از کنترل

حبیب الله آصفی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: همه عوامل دست اندرکار تأمین امنیت برنامه ریزی‌های لازم را داشته اند، سربازان گمنام امام زمان و وزارت اطلاعات، بخش‌های امنیتی محرمانه و دیگر یگان‌های مرزی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و سایر بخش‌های دیگر تأمین امنیت مرز‌ها را برعهده دارند.

او اظهار کرد: برای انضباط حاکم بر فضای موجود نیرو‌های امنیتی تمام برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده اند تا دشمن از فرصت حضور و تجمعات پرشور سوءاستفاده نکند و پس از حوادث خلیج فارس نیز این پیش بینی شده است که شاید قصد آسیب رساندن داشته باشند، بنابراین هر پرنده ناشناسی که بر فراز جمعیت است مورد کنترل و اصابت قرار می‌گیرد.

خدمات رسانی ۵۵ موکب خوزستانی به زائران اربعین

حجت الاسلام سید محمود موسوی مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای بازگشت زائران نیز پیش بینی های لازم انجام و آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران وجود دارد، گفت: بر همین اساس در استان خوزستان مساجد و اردوگاه ها نیز برای اسکان و تغذیه زائران مشخص و تدارکات لازم دیده شده است.

او درباره موکب های پیش بینی شده در مسیر بازگشت زائران افزود: در شلمچه ۲۰ موکب، در چذابه ۱۵ موکب و در اهواز نیز که تمام ورود و خروج زائران از آنجا انجام می شود ۲۰ موکب آماده خدمات رسانی به زائران در طول شبانه روز هستند.

 مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان ادامه داد: به منظور جلوگیری از تکرار مشکلات اربعین سال گذشته در جلسات تخصصی و مشاوره ای زیادی که با افراد صاحب نظر و موکب داران با سابقه داشتیم، توانستیم بخش عمده ای از مشکلات را برطرف کنیم.

موسوی با اشاره به استقرار مواکب در مرزهای شلمچه و چذابه از ابتدای صفر و آغاز تدریجی پذیرایی از زائران گفت: برای اربعین امسال هزار و ۵۰۰ موکب در استان خوزستان پیش بینی شده است که ۴۰۰ موکب آن از میدان مقاومت تا شلمچه، ۳۰۰ موکب در چذابه و ۸۰ موکب نیز در ورودی اندیمشک و مابقی نیز در مسیر اهواز تا چذابه و اهواز تا خرمشهر مستقرند.

او با تاکید برمردمی بودن مواکب و خدمات قابل ارائه آنان افزود: خوزستان پایتخت موکب ها است و همه ما خوزستانی ها حتی منازل مان هم موکب است و خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین  را افتخار بزرگی برای خود می دانیم.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان با بیان اینکه در هر ساعت از شبانه روز که زائران وارد شوند  آب بسته بندی، بهداشتی و غذا  در اختیار آنان قرار می گیرد، ادامه داد: در زمینه اسکان و تغذیه زائران در استان خوزستان به ویژه در دو مرز شلمچه و چذابه و مسیر منتهی به گذرگاه ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

موسوی افزود:در شلمچه امکان اسکان روزانه ۱۰۰ هزار زائر و تغذیه ۲۰۰ هزار نفر، در چذابه امکان اسکان ۸۰  هزار زائر و تغذیه ۱۹۰ هزار نفر فراهم است.

زوار اربعین با خستگی و عجله رانندگی نکنند

سرهنگ داود قاسمیان معاون عملیات ترافیک پلیس‌ راهور سه شنبه در خصوص وضعیت محورهای مواصلاتی استان خوزستان گفت: در کلیه محورهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه ترافیک به صورت نیمه سنگین است.

او با تاکید بر اهمیت توجه به علائم و تابلوهای مسیر توسط زائرانی که با خودرو شخصی سفر می کنند ادامه داد: به رغم تمام توجه و تذکرهایی که پلیس در این روزها ارائه می شود در مواردی نیز شاهد بروز حوادث ناگواری هستیم که قابل تامل است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: رانندگان در مسیر بازگشت قبل از رانندگی استراحت نسبی داشته باشند و هر ۲ ساعت یک بار توقف‌ های ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای را برای خود در نظر بگیرند.

سرهنگ قاسمیان  با توصیه به زائران مبنی بر پرهیز از عجله و ‌شتاب در زمان بازگشت تصریح کرد: پرهیز از سبقت عامل اصلی است که رسیدن سلامت به مقصد را تضمین می کند.

او افزود: پلیس راهور به طور کامل آمادگی بازگشت زائران اربعین را دارد و در این راستا تمهیدات لازم در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان و کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر و چذابه در ۱۱۰ کیلومتری غرب اهواز ۲ گذرگاه زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند.

مهار آتش سوزی در یکی از مواکب مرزشلمچه

ظهر امروز یکی از مواکب واقع در مرزشلمچه دچار حریق شد که آتش نشانان با حضور به موقع خود موفق به اطفای حریق شدند.

مهار آتش سوزی  در یکی از مواکب مرزشلمچه

برای اطفای آتش سوزی شش دستگاه خودروی آتش نشانی و یکدستگاه آمبولانس بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند .

مهار آتش سوزی  در یکی از مواکب مرزشلمچه

رفع کمبود نیرو در گمرکات مرزی

مهدی میراشرفی رئیس گمرک ایران  در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران به صورت شبانه روزی و در مرز خسروی به صورت روزانه به زائران اربعین حسینی  در حال خدمت رسانی هستیم.

او با اشاره به اینکه پایانه مرزی شلمچه تنها مرز مجاز تردد اتباع خارجی است، افزود: گمرک تمهیدات خوبی برای این مسئله اندیشیده است.

رئیس گمرک ایران ادامه داد: از سال گذشته تاکنون توانستیم با نصب دستگاه های ایکس ری در چهار مرز شلمچه، چذابه، مهران و خسروی به روند تردد زائران سرعت ببخشیم تا آنها هیچ گونه معطلی نداشته باشند.

میر اشرفی  ادامه داد: در حال حاضر خدمات خوبی در مرزها به زائران حسینی ارائه و همکاران در شیفت های مختلف فعالیت دارند؛ همچنین کمبود نیروی انسانی برای خدمات رسانی در گمرکات مرزی با اعزام نیرو از دیگر گمرکات کشور مرتفع شده تا خدمات رسانی بهتر و مطلوب تری برای زائران حسینی داشته باشیم.

او در خصوص خودروهای اروندی گفت: طی بازدید در سفر قبلی و پس از بررسی موضوع نیمی از این خوردوها ترخیص شد و خودروهای باقی مانده در منطقه آزاد اروند که ترخیص برخی از آنها حجم موتوری بیش از ۲۵۰۰ سی سی دارند و تعدادی کمی از آنها آمریکایی است، با مقررات مغایرت دارند و بخشی دیگر از این خودروها نیز به مصوبه هیئت وزیران نیاز دارند که در حال پیگیری آن .

 رئیس گمرک ایران در خصوص استقرار گیت های منطقه آزاد که هنوز انجام نشده تأکید کرد: اقدامات خوبی انجام شده اما طبق قانون کل مناطق آزاد و ویژه بر اساس استانداردهای لازم باید محصور باشند و گیت های ورود و خروج هم نیازمند تجهیز ابزار کنترلی است که باید انجام شود.

استقرار ٧۰۰ اتوبوس برای بازگشت زوار اربعین حسینی

جمال حمیدی مدیر پایانه مرزی شلمچه در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار شد، گفت: پیش بینی شده است ۷۰۰ اتوبوس برای بازگشت در مرز شلمچه مستقر شوند که از این تعداد ۴۵۰ دستگاه اتوبوس از استان تامین خواهند شد.

او از مشارکت ۱۰ استان برای بازگشت زائران از مرز شلمچه خبر داد و گفت: برای استان گیت های استقرار دیده و بنر آنها نیز نصب شده است که اتوبوس های چهار استان در مرز مستقر شده اند و شش استان دیگر نیز تا فردا در مرز شلمچه مستقر خواهند شد.

مدیر پایانه مرزی شلمچه همچنین از در نظر گرفتن ۲۵۰ کامیون برای جابه جایی زائران حسینی از مرز شلمچه خبر داد و گفت: برای مواقع بحرانی ممکن است نیاز شود که زوار به شهرهای نزدیک منتقل شوند که برای این مواقع نیز ۲۵۰ دستگاه کامیون لبه دار در نظر گرفته شده است که در شرایط اضطراری به کارگیری شوند.

حمیدی در ادامه به برنامه ریزی برای سوخت رسانی در طول مسیرهای مواصلاتی استان خوزستان اشاره کرد و افزود: علاوه بر جایگاه های سوخت گیری استان، یک جایگاه سوخت سیار برای مسیر در نظر گرفته شده است.

او همچنین از فعال بودن ریل باس در مسیر شلمچه به خرمشهر به عنوان دیگر ظرفیت جابه جایی در خرمشهر یاد کرد وعبدالکریم درویش زاده مدیر کل راه آهن جنوب نیز در این جلسه با بیان اینکه در خرمشهر یک ریل باس در مسیر شلمچه به خرمشهر و دو قطار نیز در مسیر خرمشهر به اهواز تردد می کنند، افزایش رام حرکت قطارها از شلمچه به مقصد خرمشهر یا اهواز را امری امکان پذیر دانست.

اجرای مسیر انتقال آب جداگانه برای مرز شلمچه

کورش مودت فرماندار خرمشهر در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار شد، گفت: در طول شبانه روز  گاهی ۱۵۷ هزار نفر از مرز شلمچه راهی عراق می شدند که این جمعیت معادل جمعیت خرمشهر است و امری طبیعی است که آب شهرستان جوابگو این تعداد نشود.

او افزود: علاوه بر آبرسانی شهری ۳۶ تانکر آبرسان در مرز شلمچه در حال فعالیت هستند که هر کدام در طول شبانه سه سرویس آب انتقال می دهند اما با مستمر بودن خدمات دهی، میزان آبرسانی همچنان نا کافی بوده است.

فرماندار خرمشهر اجرای مسیر انتقال آب جداگانه برای مرز شلمچه را تنها راهکار رفع مشکل آبرسانی در این مرز دانست و گفت: پمپاژ آب با این حجم با توجه به زیرساخت های خرمشهر پاسخگو نیاز آب شلمچه در زمان اوج حضور جمعیت نیست و برای رفع کامل مشکل آب در شلمچه باید خط انتقال جداگانه و ویژه ای برای شلمچه اجرا شود.

مودت در ادامه بر خدمات دهی مطلوب در مرز شلمچه تاکید کرد و افزود: در مرز شلمچه در طول این روزها مشکل خاصی همچون تعطیلی وجود نداشت و تنها برای تنفس، مرز در برخی ساعات تعطیل می شد.

او ادامه داد: عمده مشکل زائران در آن سوی مرز بود که یکی از این مشکلات ۱۲ کیلومتر مسیر مواصلاتی در مسیر منتهی به شلمچه عراق است که استاندار بصره در سفر اخیر خود به خرمشهر وعده ایجاد جاده برگشت در همان مسیر برای رفع این مشکل را داد.

فرماندار خرمشهر گفت: برای خدمات دهی به مردم در آن سوی مرز نیز چهار موکب در خاک عراق مستقر و چهار خودروی سردخانه دار نیز به چهار نقطه عراق ارسال شد.

مودت همچنین از استفاده بیشتر از ظرفیت پارکینگی در شلمچه در اربعین ۹۸ خبر داد و افزود: تا کنون در پارکینگ خرمشهر ۲۷ هزار خودرو پارک شده است و همچنان احتمال افزوده شدن به این تعداد وجود دارد این در حالی است که آمار بیشترین پارک خودرو در پارکینگ شلمچه در سال گذشته ۱۶ هزار خودرو بوده است.

او  در ادامه به انتقال ۲۲۰ اتوبوس و کامیونت از مرز شلمچه به عراق ظرف دو روز را به عنوان دیگر اقدام برای تسهیل تردد زوار اشاره کرد.

فرماندار خرمشهر اقامه نماز جماعت در ۲۰ نقطه و برپایی غرفه های فرهنگی در مرز شلمچه برای نخستین بار در این مرز را از دیگر اقدامات مثبت انجام شده در اربعین ۹۸ دانست.

آمادگی برای اعزام خوردوهای بیشتر به عراق برای جابه جایی زائران

 غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه ستاد اربعین در فرمانداری خرمشهر گفت: هنوز مواجه شدن با موج رفت دیگر در خوزستان امری محتمل است و باید برای آن آمادگی لازم را داشت.

او افزود: طبق تجربه سال های گذشته افرادی هستند که به دلایل مختلف قصد زیارت در روز اربعین را دارند و یا تا هم اکنون به هردلیلی قادر به رفتن نشده اند که ممکن است موج بیشتری از زائران را به سمت مرزها روانه کند که باید برای این شرایط همچنان آماده خدمات رسانی بود.

استاندار خوزستان در ادامه به بحث بازگشت زوار حسینی نیز اشاره کرد و گفت: برای بازگشت در استان خوزستان طبق گزارش عتبات از نظر غذا و اسکان مشکل خاصی وجود ندارد و در صورت لزوم حواله برخی اقلام غذایی به صورت رایگان در اختیار موکب داران قرار داده خواهد شد.

شریعتی  همچنین  آمادگی برای اعزام خوردوهای بیشتر به عراق برای جابه جایی زائران حسینی را خواستار شد و افزود: باید کارهای گمرکی و روند اداری برخی اتوبوس های و خودروهای سنگین برای ورود به مرز و جابه جایی زائران در آن سوی مرز انجام شود تا این وسیله ها در صورت نیاز بدون معطلی به عراق اعزام شوند.

پیگیری امور بهداشتی در کشور توسط بهداشت و این موارد در خاک عراق توسط هلال احمر برای پیشگیری از انتقال بیماری ها، تدارک حضور اتوبوس های بیشتر در مرز از دیگر مواردی بود که شریعتی آنها را برای سفر توام با آرامش زائران تا پایان موسم اربعین یک ضرورت خواند.

اجرای مسیر انتقال آب جداگانه برای مرز شلمچه

کورش مودت فرماندار خرمشهر در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار شد، گفت: در طول شبانه روز  گاهی ۱۵۷ هزار نفر از مرز شلمچه راهی عراق می شدند که این جمعیت معادل جمعیت خرمشهر است و امری طبیعی است که آب شهرستان جوابگو این تعداد نشود.

او افزود: علاوه بر آبرسانی شهری ۳۶ تانکر آبرسان در مرز شلمچه در حال فعالیت هستند که هر کدام در طول شبانه سه سرویس آب انتقال می دهند اما با مستمر بودن خدمات دهی، میزان آبرسانی همچنان نا کافی بوده است.

فرماندار خرمشهر اجرای مسیر انتقال آب جداگانه برای مرز شلمچه را تنها راهکار رفع مشکل آبرسانی در این مرز دانست و گفت: پمپاژ آب با این حجم با توجه به زیرساخت های خرمشهر پاسخگو نیاز آب شلمچه در زمان اوج حضور جمعیت نیست و برای رفع کامل مشکل آب در شلمچه باید خط انتقال جداگانه و ویژه ای برای شلمچه اجرا شود.

مودت در ادامه بر خدمات دهی مطلوب در مرز شلمچه تاکید کرد و افزود: در مرز شلمچه در طول این روزها مشکل خاصی همچون تعطیلی وجود نداشت و تنها برای تنفس، مرز در برخی ساعات تعطیل می شد.

او ادامه داد: عمده مشکل زائران در آن سوی مرز بود که یکی از این مشکلات ۱۲ کیلومتر مسیر مواصلاتی در مسیر منتهی به شلمچه عراق است که استاندار بصره در سفر اخیر خود به خرمشهر وعده ایجاد جاده برگشت در همان مسیر برای رفع این مشکل را داد.

فرماندار خرمشهر گفت: برای خدمات دهی به مردم در آن سوی مرز نیز چهار موکب در خاک عراق مستقر و چهار خودروی سردخانه دار نیز به چهار نقطه عراق ارسال شد.

مودت همچنین از استفاده بیشتر از ظرفیت پارکینگی در شلمچه در اربعین ۹۸ خبر داد و افزود: تا کنون در پارکینگ خرمشهر ۲۷ هزار خودرو پارک شده است و همچنان احتمال افزوده شدن به این تعداد وجود دارد این در حالی است که آمار بیشترین پارک خودرو در پارکینگ شلمچه در سال گذشته ۱۶ هزار خودرو بوده است.

او  در ادامه به انتقال ۲۲۰ اتوبوس و کامیونت از مرز شلمچه به عراق ظرف دو روز را به عنوان دیگر اقدام برای تسهیل تردد زوار اشاره کرد.

فرماندار خرمشهر اقامه نماز جماعت در ۲۰ نقطه و برپایی غرفه های فرهنگی در مرز شلمچه برای نخستین بار در این مرز را از دیگر اقدامات مثبت انجام شده در اربعین ۹۸ دانست.

عبور بیش از ۸۰ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه

سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: پایانه مرزی شلمچه تنها گذرگاه رسمی برای خروج زائرین اتباع خارجی از کشور است که زیرساخت های لازم را در این خصوص دارد و تمهیدات لازم برای پذیرش انها دیده شده است.

او ادامه داد: از دو روز گذشته افزایش تردد زائرین اتباع خارجی بوده ایم و تا کنون بیش از ۸۰ هزار زائر از کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، هند و پاکستان از مرز زمینی شلمچه راهی کربلای معلی شده اند.

فرمانده مرزبانی خوزستان افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با طرف عراقی خودروهای مربوط به کاروان های اتباع بیگانه نیز از مرز شلمچه وارد خاک عراق می شوند و زائرین پس از پذیرش و عبور از مرز در خاک کشور عراق با خودروهای خود تردد می کنند.

پاکباز در ادامه گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۵۰ هزار زائر اتباع خارجی از کشورهای مختلف از پایانه مرزی شلمچه عازم عتبات و عالیات کشور عراق شوند که تمیدات لازم برای خدمات رسانی ویژه به آنها دیده شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اربعین 98 ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۲۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
خوشا به سعادتشون همه را دعا کنید خدا قوت