کلنگ زنی ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان و افراد کم درآمد/اعتراضات به قطع یارانه‌ها رسیدگی می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان و افراد کم درآمد امروز کلنگ زنی می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد باقر نوبخت صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سید‌احمد میرعمادی نماینده، ولی فقیه در لرستان که در بیت امام جمعه خرم‌آباد انجام شد اظهارداشت: برنامه‌های اولویت‌دار ما در سفر به استان لرستان و خرم‌آباد ارزیابی کار‌هایی است که دوستان برای جبران خسارت ناشی از سیل انجام داده‌اند.

او به تاخیر سفرش به استان لرستان به دلیل کسالت اشاره کرد و افزود: من با توجه به خدماتی که چگنی مدیر سابق برنامه و بودجه استان انجام داده بود، بسیار از وی راضی بودم؛ خیلی دلمان می‌خواست که این سازمان در مسیر سیاست‌های دولت ترجیحا با تصدی بانوان محترم صورت گیرد که خانم حسن‌پور ویژگی‌های لازم را داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: به استاندار لرستان گفتم با عنایت به نوع نگاه نظام و دولت از خدمات بانوان شایسته در عرصه مدیریتی استفاده کند و اگر این مسئولیت و تفیض صورت گیرد بنده حتما برای معارفه حضور پیدا می‌کنم که تسریع کرد.

او بیان کرد: استاندار لرستان مدیر فعالی است و مرتبا در تهران، وزارت‌خانه‌ها و سازمان مسائل را به نحو شایسته پیگیری می‌کند با این حال امیدواریم در این سفر ما بتوانیم غیر از یک ارزیابی، تسهیل و تسریع در برخی از پرداخت‌ها در مجموع یک ارزیابی هم از نظر فیزیکی داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل هفته آینده پرداخت می‌شود


نوبخت گفت: بیش از اینکه مباحث پیشرفت فیزیکی طرح‌ها مهم باشد عمدتا بحث‌های مالی، تخصیص‌ها و پرداخت‌هایمان را هماهنگ می‌کنیم.

او تصریح کرد: دو هزار واحد مسکونی برای محرومان و افراد کم درآمد نیز جز هدیه این سفر بود که امروز کلنگ این دو هزار واحد را در استان به زمین می‌زنیم؛ در هر استانی هم که چنین اقدامی برای محرومان و افراد کم در آمد انجام دادیم در کمتر از یک سال تحویل دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: توافق کردیم ساخت این دو هزار واحد در استان یک ساله باشد، اما ترجیحا می‌خواهیم این استان را یازده ماهه انجام دهند تا ما بتوانیم در هفته دولت آتی بیایم و این دو هزار واحد مسکونی را در اختیار محرومان و افراد کم درآمد قرار دهیم.

او اظهارداشت: آنچه مربوط به زیر ساخت‌ها و جبران خسارت مردم است نیز امروز در شورای برنامه‌ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آمار‌ها آن‌ها به ریز می‌گیریم.

اعتراضات به قطع یارانه‌ها رسیدگی می‌شود/ احقاق حق می‌کنیم

نوبخت پیرامون بعضی اعتراضات به قطع یارانه نقدی از سوی برخی خانوارها اظهار داشت: حتما به این اعتراضات رسیدگی خواهد شد.

او ادامه داد: تلاش می کنیم ضمن بررسی، احقاق حق شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در مورد آخرین وضعیت بررسی اعتراضات هم گفت: من بی خبرم، وزارت رفاه در این زمینه مسئول است.

نوبخت همچنین در مورد روند اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هم گفت: امروز در جلسات کاری مفصل با عدد و رقم در این مورد صحبت و نتایج اعلام می شود.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.