رئیس جمهور در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی:

امید به زندگی ایرانیان از ۵۶ به ۷۶ سال رسیده است/ خارج شدن از یک توافق بین‌المللی ننگ برای یک کشور است/ روزانه ۱۰ روستا به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند

حجت‌الاسلام روحانی گفت: در طول چهل سال گذشته، امید به زندگی ایرانیان از ۵۶ سال به ۷۶ سال رسیده است.

امید به زندگی ایرانیان از ۵۶ سال به ۷۶ سال رسیده است/ خارج شدن از یک توافق بین‌المللی ننگ برای یک کشور است/ روزانه ۱۰ روستا به شبکه گاز کشور متصل می‌شوندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در مراسم آغاز به کار شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در تهران اظهار کرد: برای جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار است که در طول چهل سال گذشته به طور متوسط هر سال، ۶ ماه به امید به زندگی مردم اضافه شده است و امید به زندگی ایرانیان از ۵۶ به ۷۶ سال رسیده است و این یکی از خدمات همه پزشکان و تلاش‌گران نسبت به استقرار صحت و سلامت در این کشور است. 

رئیس جمهور ادامه داد: دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سال ۲۰۱۳ تاکنون تمام تلاش خود را به کار بسته تا در ۶ سال گذشته به عنوان دولت سلامت و محیط زیست باشد و اقداماتی که در این زمینه‌ها انجام داده قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: امروز می‌توانیم به احیای دریاچه مطمئن باشیم اگر این قدم برداشته نمی‌شد امروز شهری به نام تبریز وجود نداشت و ۱۴ میلیون نفر در غرب ایران مهاجرت کرده بودند و باغات و مزارع از بین رفته بود.


بیشتر بخوانید: بیش از ۴۰ درصد در یک سال گذشته بر ارزش پول ملی افزوده شده است/ اگر اروپا همین مسیر را ادامه دهد گام‌های بعدی را برمی‌داریم/ مردم به رئیس جمهور رای نمی‌دهند که مسئول اجرایی کشور باشد


هزینه و پول پرداختی توسط بیمار کاهش یافته است

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز از بنزین یورو پنج استفاده می‌شود و این به معنای تضمین سلامت مردم بوده و هست، تصریح کرد: اگر تلاش دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای هوای پاک نبود بنزین‌های تولید شده از پتروشیمی میلیون‌ها بیمار را راهی بیمارستان کرده بود.

حجت‌الاسلام روحانی تأکید کرد: در تلاشی که صورت گرفت هزینه بیمار و پول پرداختی توسط بیمار حداکثر در شهر‌ها ۱۰ درصد و در روستاها ۵ درصد کاهش یافته است. سال‌ها افرادی در کشور ما از بیماری رنج می‌بردند، اما چون پول درمان نداشتند به پزشک و بیمارستان مراجعه نمی‌کردند؛ بعد از اعلام طرح تحول سلامت در ایران، سوال کردم از بستری شدگان بیمارستان که درد شما برای چند سال پیش است؟ می‌گفتند برای سال‌ها قبل، اما پول نداشتیم به بیمارستان و پزشک مراجعه کنیم و با درد می‌ساختیم. این آرامش و کاهش درد مردم به عنوان افتخار برای وزارت سلامت، پزشکان، پرستاران و همه کادر درمانی جمهوری اسلامی ایران است. من در اینجا لازم می‌دانم بگویم حادثه‌ای در کشور رخ نداد مگر آنکه پزشکان و پرستاران در خط مقدم آن حضور پیدا کردند.

رئیس جمهور گفت: من می‌بینم چهره‌های پزشکانی را که در سال ۶۳ در عملیات بدر در بیمارستان صحرایی در هشت کیلومتری خط مقدم جنگ زیارتشان کردم. پزشکان و جراحان ما آن زمان با خط مقدم جنگ فقط چند کیلومتر فاصله داشتند. نشد در کشور ما سیلی، زلزله‌ای طوفانی پیش بیاید که طبیبان و پرستاران ما در اولین هواپیما‌ها و هلیکوپتر‌ها برای نجات مردم نشتابند. این را در زلزله منجیل و رودبار و کرمان و کرمانشاه مشاهده کردم.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: وقتی بعد از ۴۸ ساعت از وقوع زلزله به بیمارستان کرمانشاه رسیدم در این بیمارستان در عرض ۴۸ ساعت ۳۰۰ عمل جراحی انجام شده بود و جراحی را دیدم که برای بی‌خوابی ۷۲ ساعته قدرت ایستادن روی پا و زانو نداشت و این افتخار ماست.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیمارستان و پزشک برای درمان بیمار نیست، تصریح کرد: افتخار ما تنها دانش پزشکی، داروسازی، تشخیص بیماری‌ها و تحصیلات سطح بالای پزشکان نیست، بلکه افتخار ما فداکاری و ایثار پزشکان است که پیشگام به مردم آرامش می‌دهند.

در کشور ما سوء تغذیه وجود ندارد/ هر هفته ۳۰ روستا از شبکه آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند

حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه بهداشت از تغذیه سالم آغاز می‌شود، گفت: قبل از انقلاب با وجود آنکه جمعیت مردم ایران به طور متوسط حدود ۳۰ میلیون نفر بود، اما مقدار کالری مصرفی مردم به طور متوسط ۲هزار و ۱۰۰ کیلو کالری بوده و امروز مقدار مصرفی مردم با ۸۳ میلیون جمعیت، ۲هزار و ۵۰۰ کیلو کالری است، به عبارتی۴۰۰ کیلوکالری اضافه شده است؛ این به معنای آن است که در کشور ما سوء تغذیه وجود ندارد و با یک تلاش بیشتر می‌توانیم اعتماد و اطمینان بیشتری به مردم و به ملت‌مان عرضه کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: بهداشت به این معناست که شاخه درختان بریده نمی‌شود، سوخت آلوده‌کننده مصرف نمی‌شود، روزانه ۱۰ روستا به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند؛ اگر سیستم گاز کشی ایران در دنیا نمونه‌ای دارد به من بگویید، همچنین هر هفته ۳۰ روستا از شبکه آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: اینکه ما امروز می‌بینیم مردم از نعمت آب سالم، غذا به اندازه کافی، سوخت پاک، هوای سالم به طور نسبی و اعتماد به پزشکان حاذق بهره‌مندند این به معنای آرامش برای جامعه است. اگر ملتی دارای آرامش بود یعنی نخستین قدم مهم برای سلامت انجام شده است و این اعتماد امروز در کشور ما به حول و قوه‌الهی وجود دارد.

رئیس جمهور با اشاره به حادثه سیل امسال اذعان کرد: فروردین امسال در عرض چند روز ۲۵ استان ما گرفتار سیل شد و در برخی از مناطق کشور در مدت چند روز ۳۰۰ میلیمتر باران نازل شد؛ سیلاب ۲۵ استان کشور را فرا گرفت و نخستین گروهی که در کنار مردم حضور یافت امدادرسانان هلال احمر، پزشکان اورژانس و همه افرادی بودند که افتخار می‌کردند به ملت خود خدمت کنند.

ایجاد ۸۴۳ هزار شغل در طول یک سال اخیر

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: خوشبختانه در طول این مدت ما شاهد یک بیماری اپیدمی، وبا و ناراحتی شدید گوارشی در سراسر کشور نبودیم، این به معنای آن است که در ساعات اولیه آب بهداشتی به مردم رساندیم و در ساعات اولیه پزشکان و خادمان سلامت در کنار مردم حضور داشتند؛ سلامت ما از بهداشت آغاز می‌شود؛ بهداشت ما از اعتماد مردم، غذا و آب سالم آغاز می‌شود؛ بهداشت و سلامت مردم ما از اشتغال شروع می‌شود.

رئیس جمهور بیان کرد: یک فرد بیکاری که هر لحظه به فکر آب و نانی است که به سختی در دسترس او قرار می‌گیرد، نمی‌تواند دارای سلامت باشد و علی‌رغم همه مشکلات تابستان امسال و تحریم نسبت به تابستان پارسال، توانستیم ۸۴۳ هزار اشتغال خالص ایجاد کنیم و این افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام روحانی اظهار کرد: آمریکا بدون دلیل و بهانه و صرفاً به دلیل فشار افراطیون داخلی‌اش، رژیم صهیونیستی و عربستان سر تسلیم فرود آورد و از برجام خارج شد و این موضوع  را یک مقام سعودی، سردمدار رژیم اشغالگر قدس و افراطیون کاخ سفید اعلام کردند. این تحلیل من نیست خبری است که همه دنیا آن را شنیدند. خارج شدن از یک توافق بین‌المللی ننگ برای یک کشور است و ننگ بالاتر این است که این توافق به تأیید سازمان ملل متحد رسیده و با خروج از برجام آمریکا قوانین و مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. ننگ افزون‌تر برای آمریکا این است که با اعمال تحریم‌ها، مواد غذایی و دارو را هم برای مردم ایران تحریم کرده است.

بی تردید دولت آمریکا با تحریم ملت ایران، مرتکب جنایت علیه بشریت و تروریسم اقتصادی شده است

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آمریکا مرتکب جنایت ضدبشری شده و اقدامش تروریسم اقصادی است، تأکید کرد: البته معنای این تروریسم اقتصادی این نیست که ملت ایران به زانو درآمده باشد، زیرا دانشمندان، محققان، کارآفرینان و تولیدکنندگان ما برغم فشار‌های بی‌سابقه اقتصادی و تحریم‌های ناعادلانه تلاش خود را مضاعف کردند و ما امروز به سمت خودکفایی کامل حرکت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه امروز بیش از ۹۵ درصد دارو‌های مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: البته دوستان ما هم ما را فراموش نکردند و هر چند به زبان به آمریکا احترام می‌گذارند، اما در عمل به ما کمک می‌کنند.

رئیس جمهور افزود: از دوستان خودمان که در این شرایط سخت در کنار ما بودند، قدردانی می‌کنیم. از پزشکان متعهد کشور سپاسگزار هستیم که با تلاش خود نگذاشتند سلامت مردم با مشکل مواجه شده و صف دارو در کشور تشکیل شود.

حجت‌الاسلام  روحانی با تأکید بر اینکه ۸۳ میلیون ایرانی جنایت آمریکا را فراموش نخواهد کرد، گفت: آمریکا شکست خورده این میدان خواهد بود و هست و در دنیای سیاست، اخلاق و انسانیت، ایران پیروز و آمریکا شکست خورده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه حتی در عرصه اقتصاد نیز موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌ایم، گفت: بعد از ۱۸ ماه فشار اقتصادی دایم و بی‌سابقه، شاهد کاهش نرخ تورم و رشد مثبت اقتصادی در کشور هستیم. بازار سرمایه ما در بورس ۷۱ درصد رشد داشته و در فرابورس هم با ۷۲ درصد رشد مواجه هستیم. مردم ایران از فشار‌ها و تحریم‌های آمریکا نترسیدند، روح مردم شکسته نشد، آن‌ها ایستادند و با شهامت، نشاط و سروقامت در صحنه ماندند.

حجت‌الاسلام  روحانی ادامه داد: اینکه در همین شرایط تحریم و فشار اقتصادی ۳.۵ میلیون گردشگر زائر به عراق و کربلا سفر می‌کنند به معنای نشاط جسمی و روحی ملت ایران است. اینکه بسیاری از آنها با پای پیاده می‌روند به این معناست که به ترامپ می‌گویند زانوی تو شکسته شده و پا‌های ما با قدرت به سمت عشق در حرکت است.

رئیس جمهور گفت: اینکه ملت ما کمک به یکدیگر را از یاد نبردند به معنای این است که ملت ایران پیروز در عرصه سیاست، اقتصاد و سلامت خواهد بود.

حجت‌الاسلام  روحانی با بیان اینکه حرکت دوستانه همسایگان در کنار ایران به معنای شکست آمریکا و صهیونیست‌هاست، گفت: دست برادری و دوستی به سمت همه همسایگان دراز می‌کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در ۷ تا ۸ سال گذشته منطقه ما با یک تروریسم وحشی روبه‌رو بود و شرورترین تروریست‌ها بخش‌هایی از منطقه ما را اشغال کردند. آنها در سوریه مردم بی‌گناه را کشتند، عراق را تخریب کردند و مردم را سر بریدند، در پاکستان و افغانستان ظلم کردند و در یمن عزیز مردم بی‌دفاع را به خاک و خون کشیدند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه جنگ و ترویسم عامل مهم برهم زدن سلامت جامعه است، گفت: با بمباران تأمین سلامت ناممکن و یا بسیار سخت است. اشغال و حمله نظامی در یمن، سوریه، عراق و افغانستان معنایش این است که مردم در این مناطق با مشکلات فراوانی روبرو خواهند بود و سلامت مردم تهدید می‌شود.

ایران در شرایط سخت همسایگان خود را فراموش نکرد

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ایران در شرایط سخت همسایگان خود را فراموش نکرد، گفت: به درخواست کمک دولت دمشق در نخستین روز پاسخ دادیم. شهر‌های تحت اشغال سوریه، همچون حلب و حماء را از دست تروریست‌های وحشی نجات دادیم و برای مقابله با کسانی که می‌خواستند شهر‌های عراق را با خاک یکسان کنند به کمک دولت و مردم عراق رفتیم و تروریست‌ها را بیرون راندیم و برای تأمین بهداشت و درمان همواره در کنار مردم این کشور‌ها بودیم.

حجت‌الاسلام  روحانی با تأکید بر اینکه همه روزه در کنار مردم مظلوم فلسطین که زیر بمباران و تجاوز رژیم صهیونیستی قرار دارند، هستیم، گفت: در کنار مردم یمن هم هستیم و از نظر تأمین دارو و غذا به مردم این کشور کمک می‌کنیم و این افتخار ماست.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در منطقه شاهد بهداشت، امید به زندگی و سلامتی باشیم و بلایایی که سلامت مردم را تهدید می‌کند، ریشه‌کن کنیم، باید در مقابل آتش‌افروزان با صدای بلند صحبت کنیم و در مقابل‌شان بایستیم، به زخم‌خوردگان کمک کنیم و در دانش و علم و فناوری کنار هم قرار بگیریم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان خاطرات حدود ۳۵ تا ۴۰ سال قبل از سفر به کشور عربستان برای انجام اعمال حج  گفت: آن سال‌ها در مکه و مدینه شاهد بودم که مردم این شهرها، انتظار فرا رسیدن موسم حج را می‌کشیدند نه برای اینکه مغازه‌هایشان پررونق شود یا هتل‌های آنان درآمد بیشتری داشته باشد، بلکه منتظر پزشکان ایرانی بودند که بیماری و درد آنها را درمان کند.

رئیس جمهور گفت: مردم مکه و مدینه منتظر بودند پزشکان ایرانی برسند تا به دست آنها شفا بگیرند و رنج بیماری‌شان تمام شود و سال‌ها مردم منتظر بودند تا به بیمارستان‌های هلال احمر ایران مراجعه کنند و درمان شوند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه شاید امروز شرایط تغییر کرده باشد، گفت: ایران هنوز هم ملجأ و محل شفای بیماران منطقه است و شیراز، تبریز، مشهد و دیگر شهر‌های ما جایگاهی است که مردم کشور‌های همسایه برای درمان مراجعه می‌کنند و افتخار ماست که این مسیر را ادامه دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به آیه شریفه قرآن که نجات یک نفر را نجات انسانیت می‌داند، گفت: هر عمل صالح و شایسته‌ای نزد خداوند ثبت است و عمل نیک افراد از جمله درمان بیماری و شفای بیماران در نزد خدا محفوظ است.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان سخنان خود با سپاسگزاری و قدردانی از پزشکان و متخصصانی که از کشور‌های دوست میهمان ایران هستند، برای آنان هماهنگی، همفکری و همکاری در خدمت بیشتر به مردم آرزو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
امید را تعریف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
آقای روحانی میشه توضیح بدهید که چگونه دریاچه ی اورمیه رانجات دادید؟؟!! همه میدانیم که بارندگی های اخیر باعث پرشدن این دریاجه شد وقسمتی ازمساحت ازدست رفته اش رابه دست آورد؟؟!!
Germany
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
امید وارم این نظر تایید کنید من دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر از اهواز هستم دانشگاه جهاد داره از ما خدا تومن میگیره من بظور دارم شهریه ی دانشگام پدرم میده پدر من معلم دبستان باز نشته هست من خجالت میکشم که پدرم داره هزینه دانشگام میده خوب تا اینجا امید 0 خوب از اینجا به بعد مدرک هم بگیریم باز خیلی شانسی کاری گیر بیاد چون تو خوزستانی که بر پایه نفت هست بخوای هم بری شرکت نفت کلا غیر ممکن است یا شرکت های مثل فولاد دلیل کار گر نیاز دارن این همه درس هزینه کردن پدرم با این بدبختی نتیجه چی داره فعلا 0 جمع بندی فعلا فقط به ما خوزستانی ها وعده بازم وعده می دین کار خوب دست بالا بالایی هاست نه بدبخت مثل ما اگه یکم دولت برای فر هنگیان یک امتیاز میزاشت یکم امید برای بچه فرهنگیانی که پدرشون معلم هستند بالا می رفت
خلاصه
0+0=0 نتیجه امید به زندگی یک بچه فرهنگی
Germany
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
فقط یک چیز میشه گفت کلمه معروف پایتخت
مگه داریم مگه میشه
با این گرونی امید که زیاد نشوده تازه کم شده فقط یک تفاوت کرده قبر هم قیمتش بالاهست دیگه ارزش مردن هم نداره تازه یک چیزی هم بدهکار دولت میشیم
France
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
خدایا خودت بداد ما برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
پشیمانم از انتخاب این دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
اگر تا پیش از آمدن دولت شما قرار بود مردم ایران ۷۰ سالی عمر کنند چنان گرسنگی و سو تغذیه و بیماری و نبود هزینه ی دارو و درمان و زجر به مردم تحمیل کردین که عمر مردما نصف العمر شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
من یکی و اطرافیانم و همشهریانم که می بینم نسبت به سالهای قبل امید به زنگیشان خیلی امده پایین مث اینکه اقای روحانی امید به زندگیش خیلی بالا رفته
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۲۰:۴۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
امید به زندگی یک آمار بی اساسه
درگذشته سلامت تا سن پیری وجود داشت و بالای 120 سال فراوان پیدا میشد الان بالای 35 سال انواع مرض های عجیب و جدید! دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
اونیکه هرسال اضافه میشه قیمتاست نه امید به زندگی. من قبلا دوست داشتم تا50سالگی عمر کنم فقط واسه اینکه ازدست دادن عزیزانمو نبینم اما الان میگم همین بیست و چند سالیم که عمر کردم بسه چون دیگه نمیخام شرمندگی عزیزترین مرد زندگیمو ببینم. منم اگه جای اون آقا و آقازاده ها بودم معلومه که عمرطولانی میخاستم. هروقت کاری کردین که تو خیابون جوونا رو مشغول دست فروشی و گشتن توی سطل زباله ها دنبال روزی،و بچه هارو جای مدرسه پشت چراغ قرمزمشغول فروختن فال و آدامس یا تو خیابونا گونی به دست ندیدیم اونوقت میتونید ادعا کنید برای مردم زحمت کشیدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
خب یک بار بادانشحویان جوان یک جلسه زنده پرسش پاسخ بگذارید آنوقت مشخص میشود آماری که دادید درست است یاغلط
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۱۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
چه امیدی .شماهااون یه ذره امیدم که جوونا داشتنم ازبین بردید.فسادوتحریم وگرونی وبیکاری چه امیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
من ده درصد هم امیدی ندارم دارم ازاین اوضاع چند ماهیه فلوکستین وکلردیازپوکساید و...میخورم دوساله زندگیم نابود شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
من وهمه آنهایی که میشناسم هیچ کدام یک درصد هم به این زندگی امیدی ندارند ومدام حرفهایی میزنند که باید شرمنده بود ازاین دولت انگار همه امید وپیشرفت شده حرف واخبار شما جای ما خودرو از 35میلیون بشه 90میلیون دیگه امیدی هست این یک مثال بود مردم از حرفهای تکراری واخبار خسته شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
امیدبه مردن مردم درتنگناهستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
حتما این افزایش امید به زندگی را مدیون دولت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۲۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
امید به زندگی ۷۵ سال رو نمیخوایم جوونی از دست رفته ماهارو پس بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
من بیکارم بابام بیکاره داداش بزرگمم بیکاره کدوم امید به زندگی ؛من و داداشم متولده دهه 60هستیم اصلا امیدی به زندگی نداریم الکی صبح از خاب بیدار میشیم شب میخابیم بدون هدف و انگیزه ؛خدا نگذره ازتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
هر روز مردم ایران می میرند وزنده می شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۴۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
خارج شدن از یک توافق بین المللی ننگ برای کشور است. اما خارج شدن از یک توافق ننگین افتخار برای کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۳۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
حسن آقا توی باغ نیستی اتفاقااا.
من جوان دهه 60 هستم و 35 سال دارم.99 درصد رفقای بنده در جمع هایی که با هم هستیم باارها گفته اند اگر بیشتر از 40 یا 45 سال عمر کنند زمین و زمان و نعوذبالله خدا را هم ناسزا می گویند.

برادر من
کجای کاری
امید ؟؟؟؟ کداااااااااااااام امید ؟

چه تدبیری ؟ چه امیدی ؟؟

همه چیزمان به دلار است ولی هزینه های زندگیمان به ریال و تومان .

ایران ویران است نه ایران
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۱۴:۰۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
انگار آقای روحانی تو این کشور زندگی نمیکنن که همه چی رو خوب میبینن یا ما تو این کشور نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
تو رو خدا امید به زندگی رو از این بیشتر نکنید بزارید زودتر بریم اون دنیا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۵۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
این 56 سال دیگه از کجا اومد؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
منظورشان 56سالگی تا ۷۶سالگی هسته
Iran (Islamic Republic of)
saman
۱۳:۵۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
خسته نباشید اقا روحانی
لطفا مشکل ساخت مخزن اب روستا بیدزرد شیراز را هم پیگیری کنید ،اب با فشار بسیار کم به خانه ها میرسد وخانه ها ی در ارتفاع بالا که اصلا زمستان هم اب ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۰۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
با سلام ، احتمالاً آقای روحانی این افزایش امید به زندگی رو از پنجره ماشین تشخیص ندادن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز امام خامنه ای
۱۷:۴۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
فقط دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
نودوپنج درصد صحبتهای اقای رئیس جمهور تکراری می باشد
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۱:۳۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
این امار از کجا اومده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
خیلی جای تعجب داره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
از فواید برجام
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۸:۴۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
این آمار سال 92 هست .و از سال 92 تا الان که دولت روحانی سر کار اومده دوباره شده 56 سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
باشه
آخرین اخبار