اصفهان رتبه دوم تعداد شرکت های دانش بنیان

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: در کل کشور ۴۵۷۷ شرکت دانش بنیان داریم که استان اصفهان با ۴۰۵ شرکت در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان جعفر قیصری رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: عناصر اصلی توسعه دانش بنیان، فناوری، پژوهش و آموزش است که در پارک‌های علم و فناوری، پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌ها انجام میگیرد.
 
او افزود: زیر ساخت اقتصاد دانش بنیان ابتدا مبتنی بر علم است و مولفه‌هایی مانند تحقیق، جهانی شدن پیشرفت فناورانه، سرمایه و نیروی انسانی، رقابت و نواوری در ان نقش مهمی دارد.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: دانش بنیان بودن یکی از پنج رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی است و این پنج رویکرد عبارتند از مردمی بودن، عدالت بنیانی، برون گرایی دانش بنیانی و درون زایی است.
 
قیصری داد :زیر نظر شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان سه پارک علمی فناوری شیخ بهایی، ابوریحان و غیاث الدین کاشانی فعالیت می کنند همچنین هشت مرکز رشد و هفت مرکز نوآوری و شکوفایی در استان زیر تظر شهرک فعالیت می کنند.

او افزود : مهم‌ترین اهداف شهرک علمی تحقیقاتی، رشد کسب و کار دانش بنیان، اشتغال فارغ التحصیلان، تولید ثروت از علم و مشارکت در توسعه منطقه‌ای می‌باشد.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اهمیت نقش بخش خصوصی در اقتصاد گفت : این شهرک با همکاری دولت و بخش خصوصی اداره می شود که سرمایه گذاری بخش خصوصی سه برابر بخش دولتی می باشد.

قیصری گفت:از مهم‌ترین دستاورد‌های شهرک می توان به برگزاری چهارده دوره جشنواره ملی فن آوری شیخ بهایی، برگزاری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری در سال ۲۰۱۸, راه اندازی اولین مرکز علمی تفریحی کودکان در کشور، رتبه اول فعالیت‌های علمی و بین المللی در سال ۹۷ و ۹۶ , انتخاب پارک علم و فناوری شیخ بهایی به عنوان برترین پارک کشور در جشنواره ملی در سال گذشته و ده‌ها عنوان و افتخار دیگر اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه گردش مالی شرکت‌های شهرک هزار و چهارصد و هفتاد میلیارد تومان بوده گفت:در شهرک و شرکت‌های وابسته بیش از هفت هزار نفر اشتغال داریم که چهل پنج درصد از نیرو‌های ما را بانوان تشکیل می دهند.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان افزود : در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان هزار و پانصد مورد طرح تحقیقی معطوف به فناوری داشتیم و هزار و دویست خدمت فناورانه در شهرک تجاری سازی شده و به ۱۸ کشور دنیا صادر می شود. همچنین تاکنون ۷۶ فناوری در شهرک منجر به ساخت خط تولید در کشور شده اند.
 
انتهای پیام/ش
 

فعالیت ۴۰۵ شرکت دانش بنیان در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار