محور گردشگری ادبی یزد با افتتاح خانه فرخی جان می‌گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت: افتتاح خانه فرخی یزدی، در بافت تاریخی مقدمه‌ای بر رونق گردشگری ادبی در این مسیر خواهد بود.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: در کنار خانه فرخی یزدی در بافت تاریخی، خانه‌های متعددی از ادیبان و بزرگان و شاعران یزدی وجود دارد که با شروع فعالیت خانه فرخی یزدی این محور با عنوان محور گردشگری ادبی جان می‌گیرد.

او یزد را بعد از استان فارس دومین شهر تاثیر گذار در حوزه‌ی ادبیات فارسی عنوان کرد و افزود: بسیار از افرادی که شروع کننده سبک جدیدی از ادبیات هستند، مانند؛ ایرج افشار، آذر یزی، شرف الدین یزدی، رشید الدین میبدی، وحشی بافقی و غیره زاده دیار کویری یزد هستند.

فاطمی با بیان اینکه، خانه محمد نقی خان، پهلوان نامی ایران، غیاث الدین نقشبند یزدی، طراح صاحب سبک عصر صفوی، آرامستان تاریخی جوی هرهر و غیره در محدوده خانه فرخی یزدی واقع شده اند، اظهار داشت: به زودی با مرمت و احیا آن‌ها شاهد بزرگترین و بهترین مسیر‌های گردشگری ادبی در ایران خواهیم بود.

در آستانه هشتادمین سال در گذشت فرخی یزدی، موزه خانه فرخی یزدی، عصر امروز با حضور مدیرکل امور موزه‌های وزارت میراث فرهنگی و استاندار یزد افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ی

بافت تاریخی یزد مقدمه‌ای بر رونق گردشگری ادبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.