تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در جهت اجرای طرح‌های مقابله با پدیده گرد و غبار

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: ۸۶ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های مقابله با پدیده گرد و غبار به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی محمد طهماسبی در دومین کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار استان که با هدف برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های متولی اجرای طرح مقابله با پدیده گرد و غبار به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی و حضور اعضای این کارگروه برگزار شد، براستفاده بهینه از اعتبارات تخصیص یافته و اثرگذاری آن تاکید کرد.

طهماسبی اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص کشور و چالش‌های موجود در بحث اعتبارات، تخصیص اعتبار در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار به صورت نقدی گام بلندی در این امر است لذا دستگاه‌های متولی این فرصت را مغتنم شمارند و از دپوی اعتبار جلوگیری کند و با توجه به نیاز‌های ضروری در سطح استان آن را هزینه کند.

او با تاکید بر ضرورت همکاری دقیق دستگاه‌های دخیل اظهار داشت: دستگاه‌های متولی در بحث محیط زیست باید به گونه‌ای عمل نمایند که عملکرد آن‌ها همپوشانی داشته باشد و با بررسی وضعیت استان بیشترین اثر پذیری را به دنبال داشته باشد و مردم استان از این طرح منتفع شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی: بیشترین اعتبار طرح مقابله با پدیده گرد و غبار به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

او گفت: بیشترین اعتبار طرح مقابله با پدیده گرد و غبار به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت که نشان از توجه ویژه دولت به استان سیستان و بلوچستان است.

بیجار اظهار داشت: تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی نشان توجه مثبت مقامات کشوری به ویژه شخص مقام معظم رهبری به پدیده گرد و غبار و تبعات ناشی از آن دارد لذا باید اثر پذیری آن و استفاده بهینه از این اعتبار با جدیت مورد توجه دستگاه‌های دخیل قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی گفت:پدیده گرد و غبار منحصربه شمال استان نیست و در منطقه جازموریان و سواحل هم با این موضوع مواجهیم، اما در این بحث کوتاه شده و تالاب جازموریان تاکنون و تبعات ناشی از خشک شدن این تالاب مغفول مانده است لذا باید طرح‌های اجرایی هم برای حوزه شمال و هم جنوب به طور دقیق برنامه ریزی شود.

او تاکید کرد: جلسات به طور ماهانه و با دستور کار مشخص برگزار شود و دستگاه‌های عضو، گزارشی دقیق و ارزیابی کارشناسی ارائه دهند.

معاون استاندار مطالعه دقیق آیین‌نامه اجرایی و آگاهی بر وظایف محوله برای هر دستگاه را خواستار شد.

او پیگیری و مطالبه مدیران از سطوح ملی برای اجرای به موقع موافقت نامه‌ها و تعریف ریز پروژه‌ها و اولویت بندی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را ضروری عنوان کرد.

 

انتهای پیام/پ

اختصاص بودجه برای مقابله با گرد و غبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.