استعفای رفاقتی در استقلال/ نمایش استعفا برای ابقا!

وزارت ورزش و جوانان گویا در عالم رفاقت قصد برکناری مدیر عامل استقلال را ندارد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بحث تغییرات در باشگاه استقلال و در بخش مدیریت ماه هاست به گوش می‌رسد و در این میان هواداران آبی پوش با شرایطی که بر تیم حاکم شده خواهان برکناری امیر حسین فتحی هستند.

به هر ترتیب اعلام رای سوپر جام و بازنده شدن استقلال در این مسابقه باعث شد تا دوباره موج برکناری فتحی به راه بیفتد و هواداران دست به دامن وزارت ورزش شوند تا تغییرات اساسی در راس باشگاه صورت بگیرد.

در حال حاضر شنیده‌ها حاکی از آن است که وزارت ورزش و جوانان با توجه به رفاقتی که با امیر حسین فتحی دارد تا حدی سعی بر این دارد تا حرمت وی حفظ شود و در نهایت این فتحی باشد که تصمیم نهایی را درباره استعفای خود بگیرد، اما از سوی دیگر مدیر عامل استقلالی‌ها هم قصد دارد در شرایط مطلوب‌تری از استقلال جدا شود، اما به دلیل اینکه ذهن‌های هواداران نسبت به این فرد خراب شده آن‌ها با هیچ حرکت مثبت فتحی قانع نمی‌شوند و هر لحظه خواهان برکناری یا استعفای فتحی هستند.

با پیگیری‌های صورت گرفته گزینه مدیر عاملی استقلال این روز‌ها در آب نمک خوابانده شده تا فتحی با پای خود به وزارت ورزش و جوانان برود و استعفای خود را در عالم غیر رفاقت به وزارتخانه ارائه دهد.


بیشتر بخوانید: بازی جام حذفی استقلال تحت تاثیر تیم ملی فوتبال!


با این وجود مدیر عامل جدید استقلال هم قرار است با برنامه ویژه سکان هدایت آبی‌ها را البته قبل از رسیدگی به شروطش در اختیار بگیرد.

به هر ترتیب تا زمانی که فتحی استعفای خود را ارائه ندهد صندلی ریاست باشگاه استقلال تغییر نمی‌کند مگر اینکه وی با استعفای خود زمینه حضور مدیر عامل جدید را در باشگاه فراهم کند و اکون به گوش می رسد استعفای فتحی هم رد شود و او دوباره در استقلال بماند.

مدیر تیمی مثل استقلال باید ارتباط حسنه‌ای با هواداران داشته باشد

با علی لطیفی پیشکسوت استقلال درباره اوضاع مدیریت این باشگاه گفت‌وگو کردیم و او در این خصوص اظهار کرد: آمدن امیر حسین فتحی و یا هر کس دیگری به  باشگاه های استقلال و پرسپولیس ۲ وجه دارد. وجه اول موفقیت آن مدیر است و دیگر وجهی که باید به آن پرداخته شود، ناموفق بودن آن مدیر است. باور من این است که با وجود آن که فتحی خودش مدیری ورزشی است و حدود ۲۰ سال پیش مدیر من و امثال فرهاد مجیدی در تیم بهمن کرج بود، اما واقعیت امر این است که استقلال مدیری نیاز دارد که علاوه بر آن که عاشق کار در تیمی مثل استقلال باشد، باید ارتباط حسنه‌ای با هواداران داشته باشد.

فتحی اسکلت تیمی را از بین برد که می‌توانست قهرمان آسیا شود

لطیفی در ادامه افزود: اعتقاد دارم فتحی در بعضی از زمینه‌ها موفق بود، اما در بسیاری دیگر از موضوعات ناموفق ظاهر شد. ناموفق بودن فتحی موضوع مهمی است که باید به آن اشاره کنم. فتحی اسکلت یک استقلالی را از بین برد که می‌توانست سالیان سال در فوتبال ایران آقایی کند. البته فتحی خودش در ساختن آن تیم دخیل بود. جدایی بازیکنانی که در ۲ فصل اخیر در استقلال رقم خورده است، به قاطعیت می‌گویم که مانع قهرمانی استقلال در آسیا شد. اما متاسفانه سوءمدیریت‌ها در استقلال در این سال‌ها باعث شد تا هواداران و بازیکنان و مربیان از فتحی ناراحت باشند.

سعادتمند به خوبی مشکل استقلال را تشخیص داد

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: شاید فتحی در این موارد دخیل نباشد، اما عدم موفقیت تیم به راس امور مربوط می‌شود. فتحی مدیرعامل استقلال بود. ۳-۴ ماه پیش با احمد سعادتمند، رئیس سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال که صحبت می‌کردم، علت جدایی وی از باشگاه را از او پرس و جو کردم. او به من گفت که اوضاع استقلال بسیار آشفته است. یعنی هیچ چیز سر جای خودش نیست و صلاح دانسته تا از باشگاه کنار برود. در آن برهه سعادتمندی که خودش مدیری کاربلد و توانمند است، به خوبی این مشکل را تشخیص داد و جدا شد.

استقلال نیار به تغییرات مدیریتی دارد

او با اشاره به تغییرات زیاد در راس مدیریت باشگاه استقلال اظهار کرد: استقلال نیاز به تغییرات دارد، اما بحث من شخص امیرحسین فتحی نیست. در فوتبال ایران و حتی اصولا ورزش مان  چیزی به نام ثبات مدیریتی نداریم. این تغییرات مکرر باعث می‌شود حتی مدیران موفق هم آسیب ببینند. در فوتبال دنیا چنین چیزی وجود ندارد. استقلال در سال‌ها گذشته چند مدیر عامل داشته است و مدام آن را عوض کرده است. امثال افتخاری به عنوان مدیر عامل باشگاه استقلال از صفر همه چیز را به هم می‌ریزد و تفکرات خودش را در باشگاه جاری می‌کند. چون اصولی وجود ندارد، مدیر بعد از او هم همین کار را انجام می‌دهد. یعنی بحث درباره افتخاری، فتحی و ... نیست.

علت موفقیت فتح الله زاده را ثبات در کارش می‌دانم

لطیفی ضمن حمایت از دوران مدیریت علی فتح الله زاده در استقلال گفت: اگر علی فتح الله زاده در دوران مدیریت خود در استقلال موفق بوده است، جدا از این که به خاطر عشقی که به استقلال داشت و چِک شخصی برای تیم می‌داد، او فرصت لازم برای پیاده کردن افکار خودش را هم در باشکاه استقلال داشت. همین مسائل باعث شد تا فتح الله زاده به یکی از پر افتخارترین مدیران تاریخ باشکاه استقلال تبدیل شود.  

انتهای پیام/

آخرین اخبار از باشگاه استقلال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.