مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان خبرداد؛

۲ پایگاه فعال سنجش آلایندگی هوا در استان سمنان

عبدوس گفت: نتیجه پایش در نیمه نخست امسال حاکیست که استان سمنان روز ناسالم و دارای گرد و غبار نداشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: آلایندگی هوای استان در ۲ پایگاه سنجش یکی در سمنان و دیگری در گرمسار بررسی می‌شود. پایگاه سنجش آلایندگی در شاهرود در حال راه‌اندازی است و به زودی افتتاح می‌شود.

او افزود: در حال حاضر ۲ پایگاه سنجش آلایندگی در استان سمنان، میزان گاز‌ها مانند ازن و دی اکسید کربن و میزان ذرات را می‌سنجد.

عبدوس بیان کرد: پایگاه سنجش آلایندگی در سمنان و گرمسار مجهز به ۲ دستگاه است که میزان ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون و کمتر از ۱۰ میکرون را اندازه‌گیری می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: نگهداری و راهبری دستگاه‌های سنجش آلایندگی نیازمند هزینه سنگین است و به همین دلیل گاهی اوقات ممکن است دستگاه‌های سنجش به دلیل خرابی غیر فعال شود.

او تصریح کرد: بارش مناسب باران در زمستان سال گذشته و بهار امسال موجب تقویت پوشش گیاهی و کاهش گرد و غبار در استان شده است.

۲۵ درصد وسعت استان سمنان و ۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور، در استان سمنان قرار دارد و این استان میزبان ۳۰ درصد از تنوع گیاهی و جانوری شناسایی شده در کشور است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام / م

 کاهش گرد و غبار با باران های بهاری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.