دبیر ستاد اربعین استان همدان خبر داد:

آغاز موج بازگشت زائران اربعین به استان همدان

دبیر ستاد اربعین استان همدان از آغاز موج برگشت زائران اربعین حسینی به این استان خبر داد.

آغاز موج بازگشت زائران به استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  مهرداد نادری فر دبیر ستاد اربعین استان همدان در ستاد اربعین استان همدان با بیان اینکه فردا موج بازگشت زائران به استان همدان آغاز خواهد شد، گفت: از آنجا که استان همدان به عنوان استان انتقال زائران تعیین شده سکو‌های مسافری در مهران مشخص و با علامت گذاری و ذکر نام همدان مسافران ۶ استان مورد نظر به سکو‌هایی که اتوبوس‌های همدان هدایت می‌شوند.

او با بیان اینکه از فردا بعد از ظهر زائران به همدان می‌رسند، بیان کرد: بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد نفراتی که از استان‌های در نظر گرفته شده برای همدان در برنامه جابجایی در سامانه سماح ثبت نام کردند ۶۸۳ هزار نفر را شامل می‌شوند.

دبیر ستاد اربعین استان همدان اضافه کرد: تا امروز ۲۶۰ هزار نفر از خراسان رضوی، ۱۲۴ هزار نفر از قم، ۱۱۳ هزار نفر از مازندران، ۵۸ هزار نفر از مرکزی، ۴۰ هزار نفر از گلستان و ۲۱ هزار نفر از خراسان شمالی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

نادری فر با بیان اینکه سال گذشته ۳۵ هزار نفر از مردم استان همدان در این سامانه ثبت نام کردند، اما ۳۱ هزار نفر به زیارت کربلا عزیمت کردند، گفت: تا این لحظه ۶۷ هزار و ۴۸۴ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

او با بیان اینکه اقدامات برای میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی در همدان در دست انجام است، اظهارداشت: پایانه مریانج برای استقرار اتوبوس‌ها مد نظر قرار گرفته است.

دبیر ستاد اربعین استان همدان با بیان اینکه موج عزیمت زائران به مرز‌های کشور فروکش کرده است، گفت: وضعیت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در استان همدان در موج رفت خوب ارزیابی شده است.

نادری فر با بیان اینکه امسال علیرغم اینکه تعداد زیادی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت نام کرده بودند و تعداد زائر بیشتری از راه‌های استان همدان تردد کردند ترافیک روان‌تر و خدمات بهتر بود، گفت: خوشبختانه رضایتمندی خوبی حاصل شد.

او  با بیان اینکه این رضایتمندی حاصل لطف خدا، عنایت امام حسین (ع) و تلاش‌های مردم و مسئولان استان و اعضای ستاد اربعین بود، گفت: تمامی دستگاه‌ها شبانه‌روز پای کارند و با همکاری یکدیگر امور پیش می‌رود.

انتهای پیام/د.ا

۶۷ هزار و ۴۸۴ نفر از مردم همدان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.