ادامه روند لایروبی رودخانه تلار در سیمرغ

مدیر منابع آب شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، سیمرغ و جویبار گفت: نقاط حادثه خیز مسیر رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی سیل ساماندهی و لایروبی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، هادی نیک اختر مدیر منابع آب شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، سیمرغ و جویبار  ، گفت: با وجود آنکه سیل روز‌های پایانی پارسال کام بسیاری از شهروندان را تلخ کرد، اما اقدامات بجا و بموقع شرکت آب منطقه‌ای مازندران این موضوع را به شیرین کامی تبدیل کرده است.

او با بیان اینکه رودخانه تلار به طول ۱۶۳ کیلومتر از کوه‌های گدوک سرچشمه گرفته و از عربخیل بهنمیر به دریا می‌رسد، افزود: ۲۲ کیلومتر از طول این مسیر در سیمرغ واقع شده که با توجه به اینکه کانون سیل در این شهرستان بود، بیشتر مورد توجه شرکت آب منطقه‌ای استان قرار گرفته است.

نیک اختر گفت: طول مسیر رودخانه تلار در سیمرغ به ۵ بازه تقسیم بندی شده که هر بازه به یک پیمانکار واگذار شده است که با تلاش شبانه روزی از روز‌های آغازین سال ۹۸ نقاط حساس و پرخطر رودخانه لایروبی انجام و عرض رودخانه تلار به ۶۰ متر افزایش پیدا کرده است.

او با بیان اینکه در دو طرف رودخانه حریم۲۰ متری ایجاد شده است افزود: با ایجاد لایروبی، ساماندهی، کف سازی و اصلاح مسیر رودخانه تلار روند خوبی داشته و سبب می‌شود که در بارندگی‌های آینده، کشاورزان و ساکنان مسیر رودخانه در امنیت کامل قرار گرفته و نگرانی آسیب مجدد نداشته باشند.

بارش پارسال و اوایل فروردین امسال در استان سبب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب در ۱۲ شهرستان، ۹ شهر و ۷۵۲ روستا شده بود که بیشترین میزان خسارت سیلاب در سیمرغ بود.

انتهای پیام/س

لایروبی تلار در سیمرغ در حال انجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.