رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان:

مهم‌ترین دغدغه ما کمبود امکانات است/ تنها در ۱۰ استان امکانات مورد نیاز نابینایان فراهم شده است

مظلومی گفت: افراد خاص نیاز‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند و به همین دلیل باید امکانات خاص خودشان را هم در اختیار داشته باشند.

به بهانه روز جهانی نابینایان و کم بینایان، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص فعالیت های این فدراسیون و مشکلات و دغدغه های ورزشکاران شاغل در رشته های تحت پوشش این فدراسیون توضیحاتی ارائه داد. 

فدراسیون نابینایان از اوایل انقلاب پایه گذاری شد

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان درباره فعالیت های فدراسیون تحت امرش اظهار داشت: فدراسیون نابینایان از اوایل انقلاب پایه گذاری شد و در این مدت رشته‌های گلبال، فوتبال ۵ نفره، دو و میدانی، شنا، شطرنج، دوچرخه سواری، پاورلیفتینگ و جودو تحت پوشش این فدراسیون قرار گرفته و هر سال مسابقات این رشته‌ها را برگزار می‌کنیم. بخشی از هر جامعه‌ای را افراد نابینا و کم بینا تشکیل می‌دهند و این افراد هم باید ورزش کند و این بخشی از حقوق آن‌ها است، اما افراد خاص نیاز‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند و به همین دلیل باید امکانات خاص خودشان را هم در اختیار داشته باشند.


بیشتر بخوانید: تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران نایب قهرمان آسیا شد


باید بسترسازی و امکانات لازم فراهم شود تا بتوانیم این استعداد‌ها را جذب کنیم

مظلومی در ادامه گفت: نوع معلولیت نابینایان منجر به کم تحرکی می‌شود و این افراد حضور در محیط‌های ورزشی و فعالیت‌های ورزشی را دوست دارند، اما متاسفانه بستر کار همچنان فراهم نیست و ابتدا باید بسترسازی و امکانات لازم فراهم شود تا بتوانیم این استعداد‌ها را جذب کنیم. در حال حاضر در ۱۰ استان کشور امکانات مورد نیاز نابینایان و کم بینایان فراهم شده، اما در بقیه کشور شرایط مهیا نیست و امکانات ورزشی خوبی نداریم. این افراد با توجه به نوع معلولیت هایشان علاقه دارند در مسابقات ورزشی شرکت کنند، اما ما هنوز نتوانستیم امکانات خوبی برای این افراد فراهم کنیم و شرمنده آن‌ها هستیم.

او درباره وضعیت مالی فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: تا امروز مشکل مالی نداشتیم و وزارت ورزش تا جایی که در توانش بوده به ما کمک کرده است و ما هر سال مسابقات قهرمانی کشوری رشته‌های مختلف را برگزار کردیم. با این وجود همچنان مشکلاتی داریم، اما سعی می‌کنیم با مدیریت مالی با مشکلات کنار بیاییم.  

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کمبود امکانات را مهم ترین دغدغه این فدراسیون دانست و گفت: مهم‌ترین دغدغه ما داشتن امکانات کافی برای برگزاری هر چه بهتر اردو‌ها و اعزام بازیکنان به اردو‌ها و مسابقات مختلف است. دغدغه دیگر ما تیم ملی گلبال است که در آذرماه به توکیو اعزام می‌شود و امیدواریم در آن مسابقات بتواند سهمیه پارالمپیک را کسب کند.


بیشتر بخوانید: جودوکار کم بینای ایران طلایی شد


مظلومی در پایان افزود: امیدوارم مسئولان به ما کمک کنند تا بتوانیم وظایفمان را به درستی انجام دهیم و نابینایان و کم بینایان هم مانند افراد دیگر بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند و در میادین مختلف ورزشی برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از فدراسیون نابینایان و کم بینایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار