زنگ ایمنی مدارس آذر ماه زده می‌شود

مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس ششم آذر ماه در مدارس استان قزوین برگزار می‌شود.

مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: از دو هفته گذشته آموزش‌های مقابله با خطرات زلزله در مدارس استان و شهرستان‌ها برای مربیان و دانش آموزان و خانواده‌ها شروع شده است و مانور زلزله و ایمنی مدارس ششم آذر در مدارس استان برگزار خواهد شد.

او شعار امسال را مدرسه ایمن و محله تاب آور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش‌های لازم برای اجرای این مانور از جمله نحوه پناه گیری، خروج، امداد و نجات در هزار و ۷۰۰ مدرسه به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

مهدیخانی گفت: مانور زلزله و ایمنی در ۷۰ مدرسه به صورت نمادین برگزار می‌شود که ۲۰ مدرسه در قزوین و ۱۰ مدرسه در هر شهرستان برای برای این مانور انتخاب شده است.

مهدیخانی افزود: مانور با حضور آتش نشانی، هلال احمر و آموزش و پرورش، شهرداری و والدین دانش آموزان در ششم آذر برگزار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اضافه کرد: ۳۰ درصد مدارس در قزوین از مقاومت و ایمنی لازم و کامل برخودار نیستند و ۷۰ درصد دیگر هم در ایمن سازی غیر سازه‌ای با مشکل مواجه اند.

او با بیان اینکه قزوین به دلیل داشتن گسل‌های زلزله در شمال و جنوب یکی از استان‌های حادثه خیر کشور است گفت: آموزش روش‌های مقابله با زلزله به دانش آموزان و والدین ضرور است.
انتهای پیام/.
 

مانور زلزله و ایمنی مدارس ششم آذر برگزار می شود

برچسب ها: مدیریت بحران ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار