باز هم پای کارلوس در میان است/ شاگرد کی روش مقابل ویلموتس!

سرمربی تیم ملی فوتبال بحرین سابقه شاگردی کارلوس کی روش را دارد و دیدار امروز با توجه به سابقه ۷ سال فعالیت سرمربی پرتغالی به این بازی وجهه دیگری داده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۲۰ امشب (سه شنبه) در چارچوب دیدار‌های هفته چهارم مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه ملی منامه مقابل بحرین بازی می‌کند.

مارک ویلموتس که ۸ خرداد ۹۸ با امضاء قراردادی سه ساله و نیمه به عنوان جانشین کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی هشت سال قبلی تیم ملی انتخاب شد، در بازی با بحرین باید مقابل مربی‌ای قرار بگیرد که در دوران بازیگری اش سابقه بازی زیرنظر کی روش را دارد.

هلیو سوسا، سرمربی ۵۰ ساله و پرتغالی تیم ملی بحرین که از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۵ تنها پیراهن تیم ویتوریا ستوبال را پوشید و به عنوان یک هافبک در ۴۲۴ بازی، ۲۰ گل به ثمر رساند بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ در تیم ملی جوانان پرتغال، شاگرد کارلوس کی روش بود و زیرنظر او توانست جام قهرمانی رقابت‌های جوانان جهان که سال ۱۹۸۹ در عربستان سعودی برگزار شد به دست بیاورد.


بیشتر بخوانید: پوستر بحرینی‌ها برای دیدار مقابل تیم ملی فوتبال ایران


سوسا که سابقه سرمربیگری تیم‌های ویتوریا ستوبال، کوویلها، تیم ملی نوجوانان و جوانان پرتغال را هم در کارنامه دارد، از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ در تیم‌های پایه پرتغال فعالیت کرد و توانست تیم زیر ۱۷ سال این کشور را به قهرمانی رقابت‌های نوجوانان اروپا در سال ۲۰۱۶ به میزبانی آذربایجان برساند و همچنین عنوان قهرمانی مسابقات زیر ۱۹ سال اروپا در سال ۲۰۱۸ که در فنلاند برگزار شد به دست آورد.

حال باید دید مارک ویلموتس بلژیکی که پس از برتری تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ و کامبوج، دشوارترین بازی اش از زمان عهده گرفتن سرمربیگری این تیم را مقابل بحرین پیش رو دارد، چه نتیجه‌ای برابر شاگرد اسبق سرمربی فعلی تیم ملی کلمبیا کسب می‌کند.


بیشتر بخوانید: ۵ بازیکن تیم ملی ایران به دنبال تکرار تاریخ سازی برابر بحرین


انتهای پیام/

آخرین اخبار از تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار