ادبیات در هفته ای که گذشت؛

تقدیر از آقای بازیگر در «چله عشق»/ جایزه نوبل ادبیات جنجال آفرین شد

مهمترین رویداد‌های ادبی از ۲۰ تا ۲۶ مهر را با یک کلیک بخوانید.

استقبال بی نظیر از «یک روز بعد از حیرانی»/برنامه‌های حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۹ اعلام شد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین رویدادهای حوزه ادبیات در هفته گذشته را در این گزارش بخوانید.

استقبال بی نظیر از «یک روز بعد از حیرانی»

چاپ سوم کتاب «یک روز بعداز حیرانی» روایت داستان زندگی شهید مدافع حرم دهه هفتادی،محمد رضا دهقان است که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

استقبال خوب از جدید‌ترین اثر خالق «به سپیدی یک رویا»،در یک ماه اخیر کتاب «یک روز بعد از حیرانی» را به پله سوم رساند.

نوبل دوباره حاشیه ساز شد/ درخواست پس گرفتن جایزه ادبیات از نویسنده اسلام ستیز

خانواده قربانیان کشتار وسیع سربرنیتسا که در سال ۱۹۹۵ در کشور بوسنی رخ داد،خواستار باز پس گیری جایزه نوبل ادبی از پیتر هانکه شدند.این نویسنده ۷۶ ساله اتریشی، با انتقاد‌های شدیدی به دلیل حمایت و دفاع شدیدش از صرب‌هایی که در دهه ۹۰ میلادی ۸ هزار مرد و پسر را  در شهر سربرنیتسا قتل عام کرده بودند مواجه شده است. این کشتار به عنوان دومین نسل کشی بزرگ اروپا بعد از جنگ جهانی اول است. آن‌ها اعلام کردند؛ این تصمیم به مادرانی که همسر و پسران خود را از دست داده اند آسیب زده است.

برنامه‌های حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۹ اعلام شد

قادر آشنا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و مدیرغرفه ملی ایران گفت: غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران همانند سال‌های گذشته از طریق موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با مشارکت تشکل‌های صنفی نشر و ناشران در غرفه ­ای به متراژ ۱۹۰ مترمربع برپا خواهدشد.امسال نیز در طراحی غرفه از نماد‌های سنتی و اسلامی ازجمله بادگیر‌های یزد،نقوش اسلیمی و رنگ‌های ریشه‌دار در سنت و هنر ایران استفاده‌شده است.

تعداد اسناد در اختیار دستگاه‌های کشور برآورد می‌شود

اشرف بروجردی در جلسه  شورای اسناد که در ساختمان آرشیو ملی ایران برگزار شد،اظهار کرد: دولت تصمیم گرفته است،همه اسناد دفاع مقدس در یک جا جمع آوری شود. تحویل اسناد جمعیت هلال احمر نیز یک بخشی از این طرح بود.

بروجردی گفت:در این راستا با بنیاد شهید و امور ایثارگران هم برای تحویل اسنادشان صحبت شده است،ولی هنوز متقاعد نشدند  کدام بخش از اسنادشان را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تحویل دهند.

تجلیل از فرامرز قریبیان و موسوی‌گرمارودی در آیین «چله عشق»

همزمان با ایام ماه صفر و اربعین حسینی چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری کشور که درباره واقعه عاشورا اثری ماندگار و شاخص خلق کرده‌اند،در آیینی تحت عنوان «چله عشق» تجلیل خواهند شد.علی موسوی‌گرمارودی شاعر و خالق شعر ماندگار «خط خون» و فرامرز قریبیان بازیگر سینما به دلیل نقش آفرینی در فیلم سینمایی «سفیر» در این آیین تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار