سلیمانی دشتکی:

جمعیت زائرانی که در حال بازگشت هستند به سرعت در حال افزایش است

استاندار ایلام گفت: گمان می‌کنیم که حدود ۴ میلیون نفر از مرز ایلام تردد خواهند کرد.

جمعیت زائرانی که در حال بازگشت هستند به سرعت در حال افزایش استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام درباره وضعیت مرز مهران گفت: از ساعت ۲۴ دیشب بیش از یک میلیون و ششصد هزار زائر به عتبات عالیات از مرز مهران عازم شدند که بیش از ۶۰۰ هزار نفر از ابتدای ماه صفر تا شب گذشته از سمت مرز مهران به ایران بازگشتند؛ این در حالی است که سال قبل حدود ۸۰۰ هزار نفر رفت و کمتر از ۴۰۰ هزار نفر از عتبات عالیات به ایران بازگشتند. امسال دو برابر سال قبل از کربلا بازگشتند که جمع تردد امسال معادله تردد کل سال قبل بوده است.

او افزود: اکنون ترددها برعکس شده یعنی میزان خروج زائران کمتر و میزان ورود زائران به کشور در حال افزایش است. دیروز جمعیت ورودی حدود دو برابر جمعیت خروجی بود و امروز تا ساعت ۱۴ حدود ۷۳ هزار ورودی و حدود ۴۷ هزار از مرز‌های مهران ایران به عراق تردد کردند که در جمع ۱۲۰ هزار نفر از ساعت ۱۴ تردد کردند و پیش بینی ما این است که این میزان به حدود ۲۵۰ هزار نفر در شبانه روز منتهی به نیمه شب امشب برسد.

استاندار ایلام درباره خدمات رسانی گفت: امسال امکانات بیشتر شده و دپوی آب به وفور انجام و حدود به ۷ میلیون بطری آب دپو شده است. تعداد بسیاری آب سرد کن، دستگاه تولید و بسته بندی آب، دایر شده؛ همچنین تعداد بسیاری تانکر سیار قالب‌های یخ در داخل و هم در خارج از کشور تا حدود ۱۵ کیلومتری عمق شهرستان بصره در عراق آبرسانی می‌کنیم.

سلیمانی دشتکی درباره وضعیت پارکینگ‌ها گفت: مرز مهران از لحاظ پارکینگ مشکلی ندارد و برای برگشت زائران در حال ساماندهی است تا اتوبوس به تعداد کافی برای جابه‌جایی زائران در استان‌ها و شهر‌ها آماده شود؛ خوشبختانه تا کنون برای بازگشت مشکلی نداشتیم، اما  پیک جمعیت زائرانی که در حال  بازگشت هستند به سرعت در حال افزایش است و ما تلاش برای افزایش اتوبوس‌ها داریم و پیش بینی ما بر این است که حدود ۳۵۰ هزار پیک جمعیت برگشت داشته باشیم. همچنین گمان می‌کنیم که حدود ۴ میلیون نفر از مرز ایلام تردد خواهند کرد. تاکنون حدود به ۶۰ درصد از خروجی و حدود ۶۵ درصد ورودی‌های کشور از مرز ایلام بوده است.

او در پایان درباره تعطیلی مقاطع تحصیلی در شهر مهران گفت: مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهر مهران، این هفته در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه و هفته آینده یکشنبه و دوشنبه تعطیل است.


بیشتر بخوانید: پیاده روی اربعین قطعا یک حرکت سیاسی مهم است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار