بسته اخبار حوادث ۲۴ مهرماه ۹۸؛

نزاع خیابانی چند جوان در زاهدان منجر به قتل شد/افزایش ۱۲۶ درصدی کشف مواد مخدر در زهک

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۴ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

نزاع خیابانی چند جوان در زاهدان منجر به قتل شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۴ مهرماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

قتل در زاهدان

در پی نزاع خیابانی چند مرد جوان در منطقه شیرآباد زاهدان نوجوان ۱۷ ساله به قتل رسید.

سرهنگ حمیدرضا اکبری فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان  گفت: یک فقره نزاع مسلحانه در منطقه شیرآباد شهر زاهدان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: با حضور عوامل انتظامی مشخص شد چند مرد جوان با هم درگیر که در این درگیری نوجوانی ۱۷ ساله بر اثر اصابت ۲ گلوله تپانچه از ناحیه قفسه سینه و شکم مجروح و به بیمارستان خاتم انبیاء (ص) منتقل شد.

سرهنگ اکبری تصریح کرد: با حضور به موقع عوامل انتظامی ضارب که قبل از فرار از محل دستگیر و در بازرسی از او یک قبضه تپانچه به همراه مهمات مربوطه کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متاسفانه ساعتی پس از این درگیری نوجوان که به بیمارستان خاتم منتقل شده بود به علت شدت جراحات وارده فوت و پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

او گفت: متهم ۱۸ ساله در بازجوئی‌های علمی کارآگاهان پلیس آگاهی به قتل اعتراف و انگیزه اش را اختلافات قبلی با مقتول عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری دیگر عاملان این نزاع تاکید کرد: در بررسی نزاع‌های خیابانی در کنار تلاش برای حل معضلات اجتماعی و حذف یا کاهش عوامل بوجود آوردنده این نزاع ها، آموزش مهارت کنترل خشم جایگاه بسیار مهم و ویژه‌ای دارد لذا متولیان فرهنگ سازی و خانواده‌ها می‌بایست در این زمینه فعالیت جدی داشته باشند تا شاهد این حوادث نباشیم.

کشف بیش از ۳۷۶ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۳۷۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک هفته گذشته خبر داد.

سردار محمد قنبری  گفت: مأموران انتظامی استان در یک هفته گذشته، ۳۷۶ هزار و ۳۷۰ لیتر انواع سوخت قاچاق را کشف کردند.

او افزود: در حال حاضر پلیس استان طرح جمع آوری باک‌های اضافی و شناسایی دپو‌های سوخت را در دستور کار دارد و گشت‌های ویژه‌ای را در این خصوص به ویژه در گلوگاه‌های مرزی فعال کرده است.

سردار قنبری ابراز داشت: در مدت مذکور تعداد ۵ دپوی سوخت شناسایی، ۹ باک اضافه کشف و ۱۲ دستگاه خودروی تانکردار توقیف و ۳ باند قاچاق سوخت متلاشی شده اند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از مقدار سوخت‌های قاچاق کشف شده، ۲۲۳ هزار و ۵۸۵ لیتر گازوئیل، ۹۲ هزار لیتر نفت سفید، ۲۱ هزار و ۹۴۵ لیتر بنزین و ۳۸ هزار و ۸۴۰ لیتر سایر مشتقات نفتی است.

او با اشاره به اینکه سوخت‌های مکشوفه فوق از شهرستان‌های ایرانشهر، چابهار، نیمروز و زاهدان بوده است ابراز داشت: در این خصوص ۶۵ دستگاه خودرو توقیف و ۷۴ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توقیف ۶۵ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین خاطر نشان کرد: در این رابطه ۷۴ فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق ساختمان در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل ازدستگیری سارق ساختمان‌های درحال ساخت و کشف ۴ فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع ۲ فقره سرقت ازساختمان‌های درحال ساخت درمحدوده خیابان دانشگاه، موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۲ با بررسی دقیق سرقت‌ها و انجام تحقیقات میدانی به فردی سابقه دار مظنون شده و او رابه صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل عنوان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس ازجمع آوری ادله و مستندات کافی، متهم رابا هماهنگی مقام قضائی دستگیر و دربازرسی ازمخفیگاهش مقادیری اموال مسروقه کشف کردند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: متهم ۲۶ ساله در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم شد، اما درمواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۴ فقره سرقت ازساختمان‌های درحال احداث درسطح شهر زابل اعتراف کرد.

او با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی خاطرنشان کرد: درریشه یابی این سرقت‌ها درکنارعوامل متعددی که انگیزه ارتکاب سرقت برای سارقان هستند، سهل انگاری شهروندان وبی توجهی آن‌ها به توصیه‌های پلیسی و نکات مراقبتی نقش موثری دارد که زمینه وقوع سرقت را فراهم می‌سازد.


افزایش ۱۲۶ درصدی کشف مواد مخدر در "زهک"

فرمانده انتظامی شهرستان زهک از افزایش ۱۲۶ درصدی کشف مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ آیت الله قره گوزلو  گفت:یکی از مطالبات مردمی که همواره مورد تاکید شهروندان بوده تشدید مبارزه با قاچاقچیان می‌باشد از این رو تشدید اقدامات انتظامی در این حوزه را افزایش دادیم.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک افزود: ماموران انتظامی با اشراف اطلاعاتی و رصد مداوم قاچاقچیان مواد مخدر از ابتدای سال جاری موفق به کشف یک تن و ۵۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲۶ درصدی داشته است و در این رابطه ۲۸ متهم را نیز دستگیر شده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این مدت ۷۹ معتاد متجاهر و پرخطر توسط ماموران انتظامی شناسایی و دستگیر شده اند و پس از انجام تست‌های غربالگری جهت درمان به مراکز ترک اعتیاد معرفی شده اند.

سرهنگ"آیت الله قره گوزلو" خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و حضور محسوس و نامحسوس در تمام نقاط، اجازه فعالیت به قاچاقچیان را نخواهد داد.

کشف ۲۳۰ میلیون ریال نوشابه انرژی زا از یک پژو

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۲۳۰ میلیون ریال نوشابه انرژی زا قاچاق خبر داد.

سرهنگ حیدر علی کیخای مقدم  گفت: ماموران کلانتری ۱۴ منطقه آزاد شهرستان چابهار هنگام گشت زنی در گیت جنوبی منطقه آزاد به یک دستگاه خودروی ۴۰۵ نوک مدادی مشکوک شدند.

او اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۴ پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۱۴۴۰ بطری نوشابه انرژی زا قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرگی به ارزش ۲۳۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به توقیف خودرو خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

پلمب ۱۴ واحد صنفی متخلف در ایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از پلمب ۱۴ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود سعادتی گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، مرحله‌ای دیگر از طرح بازدید از صنوف در شهرستان ایرانشهر به مرحله اجرا گذاشته شد.

او  افزود: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی طی دو روز گذشته از ۲۵ واحد صنفی بازدید که ضمن صدور اخطاریه برای ۱۱ واحد، ۱۴ واحد صنفی متخلف را نیز پلمب کردند.

سرهنگ سعادتی تخلفات اصلی این واحد‌های صنفی را نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت ضوابط انتظامی برشمرد و بیان داشت: اجرای مستمر این طرح در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان خاطرنشان کرد: در این بازدید‌ها آموزش‌های لازم در خصوص رعایت نکات انتظامی توسط کارشناسان اداره نظارت بر اماکن به صنوف ارائه شد.

واژگونی پراید با یک کشته و یک مصدوم در " خاش"

واژگونی یک دستگاه پراید در شهرستان " خاش " یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

سرهنگ  یدالله ستوده  رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت:  یک فقره واژگونی خودروی پراید در محور پشت‌کوه به خاش به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان مشخص شد یک دستگاه پراید به علت نامعلومی واژگون شده است.

سرهنگ ستوده بیان کرد: در این حادثه یک سرنشین خودرو به علت شدت جراحات وارده فوت و سرنشین دیگر مصدوم که توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل شد.

او خاطر نشان کرد: علت حادثه از سوی کارشناسان پلیس در دست بررسی است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار