رئیس میراث فرهنگی شهرستان میبد:

حصار ضلع غربی نارین قلعه ایمن می‌شود

رئیس میراث فرهنگی شهرستان میبد گفت: عملیات ایمن سازی بخشی از ضلع غربی نارین قلعه میبد که نا امن و بحرانی شده بود، آغاز شد.

حصار ضلع غربی نارین قلعه ایمن می‌شودرسول مشتاقیان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت: به منظور حفظ بنای تاریخی نارین قلعه میبد، عملیات استحکام بخشی و ایمن سازی بخشی از حصار ضلع غربی این قلعه آغاز شد.

مشتاقیان افزود: ضلع غربی نارین قلعه، در سال ۴۵ به واسطه احداث خیابان امام خمینی (مظفری سابق) تخریب شده و به مکانی نا امن و بحرانی تبدیل شده بود.

او اظهار داشت: عملیات مرمت و ایمن سازی به صورت امانی از سوی تیم مرمتی پایگاه پژوهشی میبد با اعتبار ۴۰ میلیون ریال مرمت و استحکام بخشی می‌شود.

نارین قلعه‌ی میبد یزد، یکی از بنا‌های تاریخی و باشکوه ایران کهن در دوران ساسانی است که معماری و هنر سازندگان آن، موجب تحسین باستان‌شناسان و تاریخ‌دوستان شده و در سال ۱۳۵۴ با شماره‌ی ۳۴۹۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

یک سوم وسعت شهرستان میبد بافت تاریخی است و با ۱۰۴ هزار نفر جمعیت در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ غ

ایمن سازی و مرمت حصار ضلع غربی نارین قلعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار