ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیری از بیماری به ۴۰۰۰ نفر از مددجویان این استان

طرح آموزش بهداشت و پیشگیری از بیماری برای چهار هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان سمنان در شش ماهه اول امسال در مناطق محروم اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیده فاطمه تقوی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: طرح بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها برای چهار هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان سمنان شامل آموزش بهداشت و پیشگیری از بیماری در شش ماهه اول امسال در مناطق محروم استان سمنان ارائه شده است.

او با اشاره به اینکه در بخش بهداشت با توجه به اهمیت بحث پیشگیری و با عنایت به اینکه امروزه از بهداشت به عنوان یکی از شاخص‌های زیربنایی در توسعه جوامع بشری یادشده است افزود: کمیته امداد این استان سعی دارد تا با سرمایه‌گذاری و مداخله در طرح‌های بهداشتی، نسبت به کاهش استهلاک و افزایش بهره‌وری در سه بخش نیروی انسانی، سرمایه و زمان اکمک کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان اظهار داشت: طرح بهداشتی و پیشگیری برای چهار هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان سمنان شامل آموزش بهداشت و پیشگیری از بیماری در تمامی مناطق محروم استان سمنان اجرا شده است.

تقوی بیان کرد: این طرح‌ها در قالب هدایا بهداشتی، سبد بهداشتی خانوار، توزیع سبد غذائی، بهسازی محیط‌های خودکفایی، ارزیابی سلامت زنان، طرح‌های غربالگری، توزیع بروشور بهداشتی، مجریان بهداشت سلامت سالمندان و بهداشت در مناطق محروم اجرایی شده است.

او با اشاره به حمایت این دستگاه حاکمیتی از کودکان خانوار‌های کمتر برخوردار و محروم تصریح کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ سبد غذایی بین یک هزار و ۶۱۵ نفر از کودکان دارای سوء تغذیه و مشمول طرح بهبود تغذیه و مادران باردار و شیرده مشمول در نیمه نخست سال جاری توزیع‌شده است و سرانه دریافتی هر کودک در این طرح ماهانه بیش از ۹۰ هزار تومان است.

انتهای پیام / م

بهره‌مندی ۶۱۵ کودک سمنانی دارای سوء تغذیه از سبد غذایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.