اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز اماکن وزشی

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو از اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز اماکن وزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای ایجاد فضا‌های ورزشی سازمان منطقه آزاد ماکو چهار سالن سرپوشیده شامل ۲ سالن کشتی و ۲ سالن چند منظور در شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت با بیش از ۶۳ میلیارد ریال اعتبار احداث کرده است.

حسین ولیزاده افزود: احداث سالن تنیس دانشگاه پیام نور ماکو و مشارکت در احداث دو مجموعه ورزشی دیگر اعم از سالن ورزشی سقف کوتاه در دوطبقه و زمین چمن بازرگان به مساحت ۱۵۰۰۰ مترمربع از دیگر اقدامات این مدیریت است.

او با اشاره به اینکه  سال گذشته بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان برای تجهیز اماکن ورزشی منطقه هزینه شده است افزود: ۲۵۰ میلیون تومان برای تجهیز اماکن ورزشی در سال جاری در نظر گرفته شده است.

ولی زاده نگاه اقتصادی به ورزش و به دنبال آن ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه را از جمله سیاست‌های مدیریت اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد واحد‌های صنعتی تولیدی ادوات و اقلام ورزشی در منطقه شامل چندین بسته سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.

این مدیر جذب توریسم ورزشی با برگزاری رویداد‌های مهم ورزشی را دیگر برنامه‌های این مدیریت دانست و اظهار داشت: ایجاد سایت‌های ورزشی برای رشته‌های خاص از جمله پاراگلایدر، قایق رانی، اسکی و .. می‌تواند در جذب توریسم ورزشی اهمیت دارد.

وی ایجاد و بهبود زیرساخت‌های ورزشی را دومین رویکرد مدیریت اجتماعی، سلامت و ورزش برشمرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای میزبانی رویداد‌های مختلف ورزشی در منطقه به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ ورزش در بین جوانان انجام شده است.

ولیزاده حمایت از قهرمانان و استعداد‌های ورزشی منطقه را دیگر رویکرد این مدیریت دانست و اظهارداشت: در کنار استعدادیابی نخبگان ورزشی منطقه، زمینه‌های رشد قهرمانان و استعداد‌های کشف شده برای حضور در مسابقات ملی و بین المللی فراهم شده است.

این مسئول از برگزاری دوره‌های مختلف مربیگری وداوری رشته‌های مختلف ورزشی در منطقه آزاد ماکو خبرداد و تصریح کرد: ماکو می‌تواند پایلوت برگزاری دوره‌های مختلف ورزشی باشد.

او ترویج فرهنگ ورزش همگانی از جمله ورزش صبحگاهی با محوریت خانواده را از دیگر برنامه‌های سازمان منطقه آزاد ماکو برشمرد و از ورزش به عنوان کنترل کننده و کاهنده آسیب‌های اجتماعی و روانی جامعه دانست.

مدیراجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص حمایت از ورزش معلولان و جانبازان نیز گفت: طبق برنامه ریزی‌هایی که انجام شده است برای بهسازی و آماده سازی اماکن ورزشی و تفریحی برای استفاده معلولان و جانبازان یک میلیارد ریال در سال جاری اعتبار تخصیص یافته است و از تمامی ورزشکاران منطقه که قابلیت حضور در مسابقات پارالمپیک را دارند حمایت ویژه داریم.

ولیزاده در پایان از توجه سازمان منطقه آزاد ماکو به ورزش و بازی‌های بومی، محلی سخن گفت و ادامه داد: حفظ و احیای بازی‌های بومی محلی و معرفی این آداب و رسوم به عنوان هویت منطقه را در دستور کار داریم و لذا دورنمای برگزاری این ورزش‌ها و بازی‌ها بصورت بین المللی بین مناطق مرز نشین کشور‌های همسایه و در نهایت ثبت آن به عنوان یکی از رشته‌های بازی‌های آسیایی را دنبال می‌کنیم.

 

در حال تکمیل/م

 

احداث سالن های ورزشی در منطقه آزاد ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.