یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آیین نامه‌های پیش فروش ساختمان بعد از ۹ سال نانوشته است

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: هنوز آیین نامه‌های اجرایی پیش فروش ساختمان بعد از ۹ سال نوشته نشده است.

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشوردر گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در سال ۱۳۸۹ با پیشنهاد قوه قضاییه لایحه پیش فروش ساختمان تقدیم مجلس شد، گفت: متأسفانه بعد از گذشت ۹ سال با وجود آن که قانون اساسی در این زمینه عملیاتی شده، اما هنوز شاهد وجود مشکلات بسیار زیاد در این قانون هستیم.

او با بیان اینکه قانون پیش فروش ساختمان نتوانسته فعالیت کاری بسیاری از سازندگان و انبوه سازان را در این حوزه هدایت کند گفت: هم اکنون در قانون پیش فروش ساختمان هیچ کدام از چارچوب‌های معین شده نه تنها دیده نشده بلکه در زمان اجرایی کردن آن‌ها هیچ کدام رعایت نمی‌شود.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور تاکید کرد: این قانون در برخی از نقاط کشور به گونه‌ای اجرا می‌شود که به صورت کامل نحوه اجرای قانون تغییر می‌کند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در حوزه ساخت و ساز شده است.


بیشتر بخوانید: خواب دشمن برای جدایی ایران از جاده ابریشم را پریشان می‌کنیم/ راه اندازی سامانه سپهتن از نوروز امسال


پور حاجت افزود: زمانی که به عنوان سازنده وارد محاکم قضایی می‌شویم شاهد سوء استفاده‌های برخی از وکلا از این قانون هستیم که این خود برای اکثر سازندگان مشکل ساز شده است.

او بیان کرد: در بخش دریافت تسهیلات نواقص قانون پیش فروش ساختمان برای سازندگان مشکل ساز شده به طوری که هنوز آیین نامه‌های اجرایی قانون پیش فروش بعد تصویب نوشته نشده و ما این زمینه ساز پرداخت نکردن تسهیلات برای سازندگان شده است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور یادآور شد: باید چارچوب قانون پیش فروش برای حوزه ساخت و ساز کشور ما نوشته شود، زیرا که ساختار فعالیت تولید مسکن در کشور با این نوع قانون سازگار نیست و در صورت روند اجرایی شدن این قانون بانک مسکن نمی‌تواند تسهیلات مورد نیاز سازندگان را پرداخت کند.

پورحاجت افزود: متأسفانه به دلیل وجود نواقص در این قانون شناسنامه فنی و ملکی ساختمان هنوز بعد از گذشت چندین سال برای ساختمان‌ها صادر نمی‌شود که این خود به عنوان بزرگ‌ترین نقص در حوزه ساخت و ساز به شمار می‌رود.

او توضیح داد سازندگان در نامه‌ای به قوه قضاییه درخواست اصلاح و رسیدگی هر چه سریع‌تر به قانون پیش فروش ساختمان را ارائه کرده‌اند که امیدواریم راه برای اجرای درست این قانون هر چه سریع‌تر باز شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار