بیش از ۳۴۹ هزار زائر از مرز چذابه راهی کربلا شدند

فرماندار دشت آزادگان گفت: از آغاز راهپیمایی اربعین حسینی تاکنون بیش از ۳۴۹ هزار زائر اربعین حسینی از طریق پایانه مرزی چذابه راهی کربلای معلی شده اند.

حمید سیلاوی فرماندار شهرستان دشت آزادگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،گفت: با توجه به تسهیل تردد زوار اربعین حسینی از مرز چذابه تاکنون، ۳۴۹ هزار و ۷۳۳ نفر از کشور خارج و به سوی کربلای معلی حرکت کرده اند.

او افزود: از اول ماه صفر تاکنون نیز، ۱۴۵ هزار و ۱۷۶ زائر اربعین حسینی از طریق این پایانه مرزی وارد کشور شده اند و خوشبختانه با توجه به امکانات مطلوب نظیر؛ پذیرایی در مواکب، وجود اتوبوس‌های کافی برای حمل و نقل، ظرفیت پارکینگ‌ها و ... مشکلی در بخش ایرانی مرز چذابه وجود ندارد.

سیلاوی تصریح کرد: تردد زوار در بحث خروج و ورود روان است و ۲۸۰ موکب فعال هستند و شبانه روزی به زائران در مسیر رفت و برگشت خدمات ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی انجام شده و تعدادی اتوبوس به کشور عراق اعزام شدند و زائران را تا مکانی امن برای ادامه مسیر تا رسیدن به نجف اشرف و کربلای معلی جابجا می‌کنند.

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: تردد زوار برعکس شده و درحال حاضر ورود به کشور از مرز چذابه از خروج پیشی گرفته و زائران درحال بازگشت به کشور هستند.

حمید سیلاوی اذعان داشت: مواکب تا پایان اربعین و بازگشت به زائران فعال هستند و از آن‌ها با ۳ وعده غذایی، میان وعده، چای، شربت و ... پذیرایی می‌کنند.

انتهای پیام/گ

افزایش ورودی زائران اربعین از طریق مرز چذابه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.