فعالیت ۵ کتابخانه سیار روستایی در مازندران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: ۵ کتابخانه سیار روستایی با بیش از ۴ هزار عضو در مازندران فعال است.

یزدان شناس مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، با بیان اینکه ۵ کتابخانه سیار روستایی در مازندران فعال است، گفت: این کتابخانه‌های سیار روستایی اکنون در شهر‌های نکا، میاندورود، بابل، فریدونکنار و سوادکوه فعال هستند.

او با بیان اینکه در غرب مازندران فعلا کتابخانه سیار نداریم، افزود: قرار است یک واحد کتابخانه سیار روستایی در شهرستان نوشهر به این واحد‌ها اضافه شود و اعتبار آن اختصاص یافته است.

یزدان شناس گفت: هر کدام از کتابخانه‌های سیار روستایی ۲۰ روستا را زیرپوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از عضویت ۴ هزار کودک و نوجوان در کتابخانه‌های سیار مازندران خبر داد و افزود: حدود هزار و ۹۰۰ اجرا ۶ ماه امسال در مازندران انجام شد.

یزدان شناس با بیان اینکه برقراری توسعه عدالت فرهنگی در روستا‌های مازندران در دستور کار قرار دارد، گفت: در بحث امانت هم بیش از ۱۷ هزار جلد کتاب در بخش سیار روستایی انجام شد.

او افزود: کتابخانه‌های سیار روستایی به صورت رایگان فعال است و همکاران ما به روستا‌ها می‌روند و برای بچه‌های روستایی خاطرات خوشی می‌سازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: همه فعالیت‌هایی که در کتابخانه ثابت انجام می‌شود، در کتابخانه‌های سیار روستایی هم انجام می‌شود.

یزدان شناس افزود: این کتابخانه‌ها در قالب یک خودرو از سوی یک مربی آموزش دیده به روستا‌ها اعزام می‌شود.

او با بیان اینکه هر مربی ماهانه ۲ بار به روستا‌ها می‌رود، گفت: جامعه هدف کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۶ سال هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران افزود: نگاه کانون پرورش فکری در جهت توسعه است و برای تحقق آن نیازمند یاری مسئولان و خیران هستیم.
 
انتهای پیام/ س

عضویت ۴ هزار کودک و نوجوان در کتابخانه‌های سیار مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.