در مسیر اربعین؛

آسمان کشور عراق تا پایان هفته صاف است/حداکثر دمای هوای کربلا و کاظمین ۳۹ درجه سانتی گراد

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی: تا روز جمعه آسمان تمامی مرز‌ها و کشور عراق کماکان صاف است و از این حیث زائران هیچ مشکلی ندارند.

روز/آسمان کشور عراق تا پایان هفته صاف است/حداکثر دمای هوای کربلا و کاظمین ۳۹ درجه سانتی گرادصادق ضیائیان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی در ساعات بعدازظهر امروز و اوایل شب برای جنوب غرب کرمان، نوار شرقی فارس و شمال و نوار غربی هرمزگان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امروز برای استان‌های ساحلی خزر بارش‌های محدودی پیش بینی می‌شود، اما میزان بارش‌ها در حدی نیست که منجر به آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه شود.

ضیاییان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: تا پایان هفته آسمان تهران صاف است و همواره پدیده خاصی برای این استان پیش بینی نمی‌شود، ضمن آنکه تا پایان هفته دمای هوا تغییر محسوسی ندارد.

به گفته این مقام مسئول، طی یک الی ۲ روز آینده دمای مناطق غرب کشور و برخی استان‌های مرکزی و تهران چند درجه کاهش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید: پدیده خاصی در اغلب مرزهای کربلا نداریم/پیش بینی گرد و خاک برای آسمان کربلا


وی ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و افزود: از روز شنبه با ورود سامانه جدید بارشی شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق در شمال غرب و غرب کشور خواهیم بود.

ضیاییان با اشاره به جزئیات آب و هوای مسیر‌های مشرف به کربلا گفت: امروز برای مرز مهران احتمال گرد و خاک وجود دارد و برای سایر مرز‌ها همچون خسروی، شلمچه، کرمانشاه و چذابه پدیده خاصی نداریم.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی آسمان هوای کربلا، نجف و کاظمین را صاف اعلام کرد و افزود: فردا آسمان شهر‌های کربلا و نجف صاف خواهد بود، ضمن آنکه دمای هوا برای کاظمین، کربلا و بصره بین ۲۰ تا ۳۹ درجه متغیر است.

به گفته وی، بنابر بولتن‌های هواشناسی تا روز جمعه آسمان تمامی مرز‌ها و کشور عراق کماکان صاف است و از این حیث زائران هیچ مشکلی ندارند.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: امروز سردترین مرز‌های مشرف به کربلا با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد مربوط به کرمانشاه و گرمترین با دمای ۳۹ درجه به مرز شلمچه اختصاص دارد.

انتهای پیام/

پدیده خاصی تا پایان هفته برای تهران نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار